چگونه سفر راحتی داشته باشیم ؟

0

چطوری در سفرهای طولانی با ماشین راحت باشیم؟

http://media.jamejamonline.ir/Media/Image/1391/12/26/634990265318676473.jpg

مسافرت طولانی با ماشین میتواند خیلی خسته کننده و سخت باشد. با شروع تعطیلات تابستانی، خیلی از ما برای سفر با ماشین آماده می شویم و بهتر است قبل از حرکت، فکری به حال مسیر طولانی بین راه کرده باشیم. در این مطلب یک سری نکات برای لذت بخش شدن سفرهای طولانی با ماشین را برایتان یادآوری می کنیم.

اگر تنها مسافر صندلی عقب هستید، میتوانید دراز بکشید.

یک پتو و بالش راحت (مثلا بالش های دورگردنی) همراه داشته باشید.

نیم ساعت قبل از حرکت، قرص تهوع مثل دیمن‌هیدرینات یا متوکلوپرامید بخورید تا از پیچ و خم های جاده سرگیجه و تهوع نگیرید.

چند کتاب همراه خودتان ببرید. البته کتاب خواندن در اتومبیل ممکن است باعث سرگیجه شود، میتوانید در استراحتگاه های بین راه کتابتان را بخوانید. برای داخل اتومبیل هم بهتون کتاب های صوتی را پیشنهاد می کنیم.

آدامس و نوشیدنی(مخصوصا آب) همراه خود ببرید. برای وقتی که تکان های اتومبیل اذیتتان میکند.

حواستان باشد که وسایل بیش از اندازه با خود نبرید که جایتان را تنگ کند. معمولا نصف چیزهایی که میبریم را هیچ وقت استفاده نمیکنیم. وسایلتان را داخل کوله پشتی هایی که جای زیادی نمیگیرند بریزید.

اگر بدنتان خیلی درد گرفت در هر توقف میتوانید کمی راه بروید و حرکات کششی انجام دهید. در ماشین هم میتوانید با چند حرکت ساده ی ورزشی بدنتان را از کوفتگی و درد نجات دهید. مثلا میتوانید از چند تنفس عمیق شروع کنید. سپس چشمهایتان را استراحت دهید. بعد شکمتان را به سمت ستون فقرات تو داده و نفس عمیق بکشید. این حرکت را چند بار تکرار کنید. میتوانید دستهایتان را به صندلی جلو یا داشبورد تکیه دهید، آرنجتان را محکم نگهدارید و به سمت صندلی یا داشبورد فشار بیاورید.

با رعایت این نکته های ساده میتوانید تا حد زیادی شرایط نشستن طولانی مدت در ماشین را خوشایندتر کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.