آپشن هایی که یک ماشین را لوکس می کند؟

0

چه چیزی یک ماشین را لوکس می کند؟

برای بسیاری از رانندگان، یک ماشین ساده همان کاری را می کند که یک ماشین لوکس شش سرنشین ان را انجام می دهد.تفاوت این دو سبک ماشین در این است که هر کدام از اجزا و اپشن های ماشین قابلیت انجام چه کارهایی را دارد. آپشن ها قطعا ارزان نیستند اما ارزش هزینه کردن برای آن ها را قطعاً دارند؛ چرا که رسیدن به مقصد با یک راننده خسته و رسیدن به مقصد با یک راننده سرحال بسیار متفاوت است.
به زبان ساده اگر بخواهیم بگوییم، یک آیتم لوکس به معنای چیزی فراتر از یک مورد ساده تعریف می شود.یک چمدان ارزان قیمت از یک فروشگاه که تخفیف هم ارائه می دهد، لباس های ما را از جایی به جای دیگر منتقل می کند و یک چمدان لوکس از مارک لوئیس ویتون نیز احتمالا همین کار را انجام میدهد اما با این تفاوت که ماندگاری و قیمت ان بسیار بیشتر از مورد قبلی است.
افرادی که سلسله نیازهای ماسلو را به یاد دارند ممکن است چنین هرم هایی نیز برای خودرو رسم کنند . یک ماشین ساده و عمومی در این هرم در پایین ترین سطر قرار می گیرد و به مثابه نیازهای ضروری فرد مثل غذا،آب، سرپناه است چرا که نیاز اولیه و اصلی که همان جا به جا کردن است را انجام می دهد.در حالی که با سیستم صوتی ۱۶ بلندگو و داشتن حالت رانندگی اتوماتیک و بسیاری از اپشن های مدرن دیگر در صدر هرم قرار می گیرد.

ماشین های لوکس نیز از این دسته آخر هستند که در صدر هرم نیاز سنجی ماسلو قرار دارند.برای بسیاری از رانندگان، یک ماشین ساده همان کاری را می کند که یک ماشین لوکس شش سرنشین ان را انجام می دهد.تفاوت این دو سبک ماشین در این است که هر کدام از اجزا و اپشن های ماشین قابلیت انجام چه کارهایی را دارد.در حالی که یک ماشین استاندارد، از فضای داخلی قابل قبول و منطقی بهره می برد اما لوکس ترین ماشین هایی که در جاده ها تردد می کنند، سرنشینان را از محیط بیرون به طور کلی جدا می کنند به طوری که سر و صدا  و هر گونه عاملی که سرنشین را اذیت کند در انها وجود ندارد و بیشترین امکانات برای آسایش سرنشین در این گونه ماشین ها دیده شده است.
تمامی ماشین ها از سیستم تعلیق و سوسپانسیون بهره می برندکه باعث می شود همه چرخها در بیشتر موقعیتهای رانندگی با زمین درگیر شوند.سدان های لوکس از سیستم تعلیق پیشرفته ای بهره می برند که سرنشین پستی بلندی های جاده را حس نمی کندو یا حتی ممکن است از سیستم تعلیق هوایی استفاده کنند که به طور اتوماتیک خود را با هر شرایط جاده تطبیق دهد تا سرنشینان کوچکترین پستی بندی جاده را حس نکنند.
این آپشن ها قطعا ارزان نیستند اما ارزش هزینه کردن برای آن ها را قطعاً دارند؛ چرا که رسیدن به مقصد با یک راننده خسته و رسیدن به مقصد با یک راننده سرحال بسیار متفاوت است.
زیبایی، سرعت، فضای داخلی
جگوار برای معرفی سدان های لوکس خود از شعار “زیبایی،سرعت، فضا” استفاده کردکه هر سه عبارت دقیقا به هر آنچه یک خودروی لوکس در بازار دارد، اشاره دارد.زیبایی و ظرافت، البته به شکوه و جلال یک سدان لوکس اسپورت اشاره دارد. سرعت به عملکرد و کارایی ماشین اشاره دارد که ماشین های جگوار نهایت آن را دارند و فضا نیز به محیط داخلی ماشین اشاره دارد که جگوار از محیط داخلی ۴ سرنشین بهره می برد که قابلیت این را دارد تا افراد با آسودگی در آن حتی دراز بکشند و استراحت کنند.
با مشاهده این ویژگی ها، شاید این ویژگی های جگوار دقیقاً بیانگر این باشند که یک سدان لوکس باید چه ویژگی هایی داشته باشد.
از نظر برخی خودروسازان،لوکس بودن تنها به خود ماشین بستگی ندارد بلکه به لوکس بودن نمایندگی ماشینی که آن ماشین در آن به نمایش در می آید نیز بستگی دارد.تولید کنندگان ماشین های اختصاصی، اغلب نمایندگی ها را ترغیب می کنند تا محیط جذابی برای نمایش ماشین ها به وجود آورند به طوری که سالن های انتظار لوکسی برای بازدید کنندگان نیز تعبیه شده باشد چرا که خدمات پس از فروش در بالاترین حد کیفیت نیز بخش قابل توجهی از لوکس بودن آن خودرو را به خود اختصاص می دهد که از ان جمله می توان به کارواش مجانی در حین تعمیر ماشین اشاره کرد.
تاسیس نمایندگی های اختصاصی برای فروش ماشین های لوکس همان دلیلی است که خودروسازان معروف جهان از جمله تویوتا(لکسوس) نیسان(اینفینیتی) هوندا(آکورا) شروع به تولید ماشین های لوکس با برندهایی کاملا متفاوت با برند اصلی  از اواخر دهه هشتاد میلادی کردند.
لوکسی و محیط راحتی که در این نمایندگی ها مشاهده میکنیم در هیچ نمایندگی عام این خودروسازان که به طور انبوه به فروش ماشین اقدام می کنند، مشاهده نمی شود.فروشندگان این نوع ماشین ها و پرسنل و بازاریابان شاغل در این نمایندگی های ماشین های لوکس، تمام تمرکزشان بر روی ارائه بهترین و با کیفیت ترین خدمات به مشتریان خاص خود هستند چرا که عموما با قشر ثروتمند سروکار دارند و در صورت ارائه سرویس مناسب و با کیفیت طبیعتاً سود بیشتری نیز عاید مجموعه خواهد شد.
مطمئناً ماشین های لوکس زیادی در حال حاضر در جاده های جهان تردد می کنند که بر پایه طرح اولیه یکی از نمونه های اصلی شرکت سازننده خودرو طراحی مجدد شده اند. اما یک مثال ساده در اینباره می تواند  لکسوس ES350 باشد که از لحاظ مکانیکی بسیار شبیه تویوتا کمری است.
در حالی که شاید آپشن های تویوتا کمری برای هر فردی بالاترین امکانات ممکن در یک ماشین محسوب شود اما لکسوس امکانات ویژه و جالب تری نسبت به تویوتا کمری دارد که به رانندگی آسان و راحت کمک بیشتری می کند. لکسوس از سازه های چوبی واقعی و عالی در داخل خودرو استفاده کرده استو پوشش صندلی ها چرم خالص است و از یک سیستم صوتی عالی مثل مارک لونیسون بهره می برد که به سختی می توانید این امکانات را در تویوتا کمری پیدا کنید.
به دنبال یک ماشین لوکس ارزان قیمت هستید؟
برای خرید یک ماشین لوکس ارزان قیمت تنها می توانید چشم انتظار برخی فرصت ها در فروش های ویژه و حراجی ها باشید . شاید برای برخی از خریداران پاره شدن روکش صندلی یا خراب شدن ظریف کاری های چوبی داخل ماشین و … اهمیتی نداشته باشد و بتوانند در برخی حراجی ها این ماشین ها را با این مشخصات با قیمت کمتر از قیمت واقعی آنها خریداری کنند. با دانستن کیفیت بالای ماشین های لکسوس هر فردی برای خرید این نوع ماشین ها در حراجی ها ترغیب می شود چرا که معیوب بودن برخی ویژگی های ظاهری شاید در مقابل رانندگی نرم و راحت با این ماشین ها چندان به چشم نیاید.
به هرم نیازهای ماسلو برگردیم . در سطرهای نزدیک بالای این هرم به مورد عزت نفس و تعلق بر میخوریم.  در حوزه ماشین، بسیاری از ماشین بازها ، با تعویض ماشین های لوکس خود در واقع خواهان قرار گرفتن در کانون توجه بین اطرافیان و دوستان خود هستند و با این کار به عزت نفس می رسند.برای برخی حفظ وضعیت فعلی در بین اطرافیان کافی نیست، و مثلا اگر همسایه آن فرد یک فولکس واگن گلف دارد، او حتما باید یه آئودی A3 داشته باشد تا بتواند بر حس حسادت خود غلبه کند.
این چشم و هم چشمی و حس حسادت ممکن است کم باشد اما واقعیت این است که وجود دارد. برای نمونه در آلمان شرقی سابق در دهه هشتاد، که داشتن هر ماشینی نوعی تجمل محسوب می شد؛ افراد مدتها در انتظار بودند تا ماشین تاربانت را خریداری نمایند  که یکی از بدترین ماشین های تاریخ محسوب می شود تا از این طریق بتوانند به همسایه های خود فخر بفروشند.
در دام خودروسازان نیفتید
خودروسازان از این نیازهای افراد سواستفاده می کنند. به دسامبر گذشته برگردید و تبلیغ تلویزیونی را به یاد آورید که در آن به شما پیشنهاد داده میشد تا برای کسی که دوستش دارید یک خودروی جدید بخرید. آیا منظور ان تبلیغات خرید یک ماشین با امکانات اولیه بود ؟ قطعاً خیر .
با توجه به جمیع جهات و مواردی که در بالا گفته شد، برای خرید ماشین بعدی خود دقت بسیاری به خرج دهید و به طراحی داخلی و خارجی ان توجه ویژه ای داشته باشید چرا که امکانات به کاررفته در ماشین ها باعث ایجاد رضایت از رانندگی در شما می شود.

منبع :

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.