مقایسه جیلی امگراند با جک j۵ + قیمت و مشخصات فنی

0

 جیلی امگراند یا جک j۵ ؟

در شرایط حاکم بر بازار خودروی کشور، انتخاب محصولات چینی کمتر به سلیقه افراد برمی گردد و به نوعی جبر ناشی از کمبود تنوع و قیمت گزاف دیگر محصولات خارجی، خریداران را به سوی چینی های بازار سوق می دهد.بنا به دلایل مشخص این محصولات در حال افزایش تنوع در بازار بوده و به لطف ملّیتی که دارند در رده قیمتی پایین تر از سایر رقبا قرار گرفته اند، همچنین کلاس سدان های متوسط از دیرباز تاکنون یکی از رده های پر طرفدار در بازار بوده اند، از این رو در این مطلب قصد داریم تا دو عضو خوش نام چینی این رده را رودررو کنیم تا به انتخاب بهتر و مناسب تر میان جیلی امگرند EC۷ و JAC J۵ دست یابیم.

http://www.kermanmotor1732.com/uploads/posts/2013-07/1372834963_img_16631.jpg

طراحی ظاهری
در این بخش JAC J۵ شمشیر را از رو بسته و با تکیه بر تجربه و سلیقه ایتالیایی پینین فارینا وارد صحنه نبرد شده است، چراکه وظیفه طراحی J۵ برعهده این مرکز طراحی مشهور گذارده شده است تا خیال این سازنده چینی از حیث بدنه و نماهای داخلی و خارجی راحت باشد و دیگر مورد سرزنش منتقدان قرار نگرفته و برپسب کپی کاری به آن چسبانده نشود. با نگاهی به این خودرو به راحتی تناسبات بدنه نمایان می شوند و چراغ های هالوژنی کشیده جلو و LED عقب جلوه دهنده نماهای جلو و عقب آن هستند. در نمای جانبی نیز تلاقی درب عقب و ستون C یکی از نقات جذاب J۵ محسوب می شود، هرچند که در این نما درب ها از خط شخصیت به بعد تا پایین خودرو به شکلی ساده دیده می شوند و خبری از خطوط پایینی نیست. در ادامه باید این نکته را متذکر شد که آینه های جانبی با اینکه از اندازه مناسبی برخوردارند اما با ظرافت کلی خودرو ناهماهنگ بوده و کمی زمخت طراحی شده اند. در طرف دیگر میدان EC۷ به عنوان عضو پر افتخار شاخه لوکس برند جیلی(امگرند) خودنمایی می کند، و با چهره ای جدی اما ساده تر جلوپنجره پخته تر خود را به رخ می کشد، این خودرو از نظر طراحی حرف چندانی برای گفتن ندارد، البته از جذابیت های آن می توان به انحنای بیشتر سطوح درب ها و بخش انتهایی خودرو اشاره کرد، چرا که با دیدن درب صندوق به سرعت نسل پیشین مرسدس بنز Sکلاس برای شما تداعی می شود تا به این ترتیب جذاب ترین بخش EC۷ نمای عقب آن باشد. این خودرو دارای ستون C ضخیم تری بوده که ممکن است اندکی بر روی دید عقب تأثیر بگذارد اما همین امر باعث شده تا بُرش درب عقب به شکلی ساده درآمده و همانند فرم تکراری بسیاری از خودروهای میان رده باشد. بنابراین تا این جای رقابت J۵ برنده بخش نمای ظاهری است.

http://car0.autoimg.cn/upload/2012/9/13/u_201209130921070304218.jpg

کابین
با ورود به کابین EC۷ با فضایی آمیخته از خطوط نرم و تیز روبرو می شوید، فضایی که در آن همه چیز به دور از اغراق و در کمال سادگی شکل گرفته است، کنسول وسط آلومینیومی و دریچه های هوای مستطیل شکل از نکات منفی این بخش هستند که بسیار ساده تر از آنچه باید می نمایند، البته وجود دکمه های کنترل کننده بر روی غربیلک فرمان تنها نقطه برتری EC۷ بر J۵ است چرا که J۵ در بخش طراحی داخلی نیز یک سر و گردن از رقیب خود سر بوده و همچنین کیفیت مواد به کار رفته در آن نیز بهتر است، برای مثال با دیدن صفحه نشان دهنده های دایره ای شکل با تزئین کروم می توان پی به تفاوت این دو خودرو برد. در پایان می توان امتیاز این بخش را نیز به JAC J۵ واگذار کرد.

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/jac-j5-side.jpg

تجهیزات رفاهی و ایمنی
در زمینه امکانات رفاهی هر دو خودرو پابه پای هم پیش رفته اند، و هردو دارای تجهیزاتی از جمله سیستم تهویه هوای خودکار، گرمکن شیشه عقب، سنسور دنده عقب، رینگ های آلومینیومی، چراغ های مه شکن جلو و عقب، چراغ های خطر درب ها، آنتن های شیشه ای، تریم چرم کابین، آینه های جانبی گرم شونده و تاشو دارای چراغ راهنما و قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ های جلو هستند و تنها در مواردی همانند تنظیم هشت جهته صندلی راننده، صفحه نمایش ۶,۵ اینچی سیستم رادیو پخش DVD، وجود سانروف، چراغ زیر درب راننده، سیستم Power Windows، محافظ نویز شیشه ها و سیستم HSEA شیشه جلو و عقب و البته آینه وسط الکتروفتوکرومیک است که EC۷ به وضوح برتری خود را نشان می دهد، اما در بخش ایمنی نیز این برتری ادامه داشته و از آنِ محصول امگرند است، با توجه به اینکه هر دو خودرو با شعار ایمنی بالا وارد صحنه شده اند ذکر این نکته خالی از لطف نخواهد بود که J۵ پنج ستاره ایمنی خود را از موسسه چینی C-NCAP دریافت کرده درحالی که سازنده EC۷ که در ابتدای برنامه ریزی برای ساخت این خودرو قول تولید خودرویی ایمن را داده بود با غرور تمام به تبلیغ اخذ ۴ ستاره ایمنی از مرکز تست Euro-NCAP توسط EC۷ پرداخته است. حال اگر ستاره ها را کنار بگذارید نیز برخی مشخصات EC۷ به راحتی شما را قانع خواهند کرد که از آن جمله می توان به سنسور تشخیص کمک راننده، کیسه های هوای جانبی صندلی های جلو و پرده ای ردیف های جلو و عقب، باک بنزین ضد انفجار و ضد نشتی با ۶ لایه مواد پلیمری مخصوص، هشدار روشن ماندن چراغ ها و روشنایی خودکار چراغ ها اشاره کرد که در کنار مشخصات ایمنی یکسان هر دو رقیب مانند کیسه های هوای جلو به تعداد ۲ عدد، سیستم ضد سرقت، کمربندهای ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع و پیش کشندگی، هشدار باز بودن درب ها و سرعت بالا، قفل کودک و ترمزهای ABS و EBD برتری بلامنازعی را برای جیلی امگرند EC۷ در زمینه ایمنی به ارمغان آورده اند.

مشخصات فنی
پیروزی این بخش از مقایسه هم نصیب EC۷ می شود چراکه با پیشرانه چهار سیلندر با حجم دقیق ۱۷۹۲ سی سی توانایی تولید نیرویی برابر با ۱۳۷ اسب بخار در دورموتور۶۲۰۰ و گشتاور۱۷۲ نیوتن متر در دور۴۲۰۰ را دارد که با همکاری یک جعبه دنده دستی ۵ سرعته توانایی دست یابی به حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتربرساعت را دارد و در مقابل J۵ از پیشرانه ای بهره می برد که درست همانند EC۷ دارای تعداد چهار سیلندر از نوع خطی و ۱۶ سوپاپ است اما به واسطه حجم کمتر پیشرانه به میزان ۱۴۹۹ سی سی قادر به تولید نیرویی معادل ۱۱۱ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ و گشتاور ۱۴۶ نیوتن متر در دور ۴۰۰۰ است و با استفاده از جعبه دنده ۵ سرعته دستی به حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتربرساعت دست می یابد. گفتنی است طی ماه های آینده رقابت در این بخش سخت تر خواهد شد چراکه قرار است به زودی پیشرانه ۱,۸لیتری و جعبه دنده اتوماتیک برای J۵ توسط کرمان موتور عرضه شود. ابعاد EC۷ برای طول، ارتفاع و عرض خودرو به ترتیب برابر است با ۴۶۳۵، ۱۷۸۹ و ۱۴۷۰ میلی متر است که این اعداد در J۵ با ۴۵۹۰، ۱۷۶۵ و ۱۴۶۵ میلی متر برابری می کنند، به این ترتیب EC۷ اندکی بزرگتر از J۵ ظاهر شده از این رو حجم محفظه بار آن ۶۸۰ لیتر است که نسبت به محصول JAC با ۴۳۰ لیتر می تواند قابل توجه خانواده های ایرانی باشد.
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2012-Geely-Emgrand-EC7-Rear-Quarter.jpg
پایان سخن
خوشبختانه تعصب در خرید خودروهای چینی جایگاه چندانی ندارد و عموماً خریداران به انتخاب منطقی تمایل دارند و با درنظر گرفتن ارزش خودرو در مقابل بهای پرداختی اقدام به تصمیم گیری می کنند. حال با توجه به مقایسه انجام شده بین نمونه تولیدی J۵ در کرمان موتور و EC۷ وارداتی توسط جیلیران می توان هدف خرید را به سه بخش تقسیم کرد، اگر خواهان خودرویی با طراحی چشم نوازتر در نمای بیرونی و کابین هستید J۵ انتخابی منطقی است اما اگر جزو آن دسته افراد هستید که ایمنی و امکانات رفاهی را در اولویت قرار می دهید بدون درنگ به سراغ EC۷ بروید، همچنین دسته سوم که عاشق قدرت بیشتر پیشرانه هستند تکلیفشان مشخص است و تا زمان عرضه نسخه ۱,۸ لیتری J۵ می توانند اقدام به خرید امگرند EC۷ کنند. بهای پرداختی برای هردو خودرو در رنج قیمتی نزدیک به هم و در محدوده ۵۲ میلیون برای J۵ و ۵۴ میلیون تومان برای EC۷ قرار دارد اگرچه در بازار شاهد قیمت ۵۷ میلیون برای J۵ و ۶۰ میلیون تومانی برای EC۷ هستیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.