دلایل گاز خوردن پراید انژکتوری مدل ساژم

3

دلایل گاز خوردن خودرو و بالارفتن دور موتور

در این مطلب به مواردی اشاره خواهیم کرد که گاز خوردن بی دلیل خودرو از آن ها نشئت می گیرد.
به گزارش خبرنگار کارستان، گاز خوردن بی دلیل خودرو و به تبع آن بالارفتن دور موتور می تواند نتیجه نقص یک یا چند مورد زیر باشد:

۱- استپر موتور

۲- سنسور و موتور دریچه گاز (در صورت وجود)

۳- مپ سنسور(سنسور فشار هوای ورودی)

 ۴- ایراد سیم و پدال و دریچه گاز

 ۵- سیستم ورودی هوا و منیفولد ( نشتی هوا از هوزینگ دریچه گاز )

 ۶- سنسور دور موتور

 ۷-ECU موتور  ( ایپرام یا فلش برنامه ریزی شود)

 ۸ – انژکتورها و غیره

۹-  ممکن است در اثر شستشوی موتور و یا بارندگی به بعضی از سنسورها مانند کیلومتر آب رسیده باشد و باعث کارکرد نامنظم و بهم ریختگی ای سی یو شود، معمولاً با فلش رفع عیب می شود.

۱۰ -نشتی هوا از اورینگ انژکتور می تواند باشد

۱۱- نشنی از دور واشر کاغذی دریچه گاز

۱۲- نشتی ز دور واشر منیفولید که به سر سیلندر بسته می شود

۱۳- برای تست کردن اینکه نشتی هوا دارد دستتان را روی دریچه گاز پراید بگیرد تا هوا داخل موتور نرود باید موتور خاموش شود ،اگر خامش نشود از یک جایی نشتی دارد

۱۴ نشتی مال شلنگ وکیوم بین ریل سووخت و منیفولد

۱۵- نشتی از شلنگ که بین منیفولد و کنیستر می باشد و شلنگی که به بوستر وصل می شود

شما از ما بپرسید!

گفتنی است شما مخاطبان عزیز نیز می توانید سوالات یا مشکلات فنی خودرویی خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید تا کارستان به آن ها پاسخ دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
3 نظرات
  1. علی می گوید

    سلام. من دریچه گاز رو باز کردم استپرم از روش باز کردم کامل همشو با بنزین شستم داخل منیفولد هوا رو هم شستم (تو این مدت سوییچ ماشین رو باز نکردم خطا نندازه) مجدد بستم. اما چون با بنزین شسته بودم انتظار داشتم یکم ماشین گاز بخوره اولش که روشن میشه اما خوب بشه. ولی از وقتی روشنش کردم دور موتور روی ۴۰۰۰ میمونه. فقط وقتی ماشین رو دنده تو حرکت هست یه لحظه میزنم تو سر ترمز دور موتور میافته رو ۱۵۰۰ اما تا کلاچ بگیرم برا تعویض دنده یا کلا خلاص کنم برمیگرده رو ۴۰۰۰. حدس میزنم مشکل از سنسور دریچه گاز باشه چون وقتی بستم یکم باید بچرخونی تا بیافته رو پایه های دریچه گاز بعد ببندی فکر میکنم اون بهش زاویه داده. ولی نظر کارشناسی رو از شما میخوام. چکار کنم؟ درضمن دلیل اینکه باز کردم اصلا این بود که ماشین کپ میکرد. یهو تو شتاب گرفتن یه لحظه خفه میکرد دوباره گاز میخورد. اینم بگم فیلتر هوا روغن برگشته توش نصفش خیس شده اما خوب تا قبل از باز کردن دریچه گاز مشکلی نبوده پس الانم تا امروز عصر که قرار هست عوض کنم نباید طبیعتا مشکلی پیش میومد درسته؟ (آره میدونم ماشین بخار روغن داره احتمالا رینگ هاش ضعیف هست اونم بعدا میخوام باز کنم عوض کنم.)

    1. مدیر می گوید

      سلام
      اول با یک استپر سالم تست کنید سیم گاز نیز از نظر سفت بودن بررسی شود اگر درست نشد دیاگ بزنید و پارامترهای دریچه گاز را چک کنید

  2. رضا می گوید

    سلام..من دو هفته درگیر گاز خوردن بودم،،چرا ؟ اول استپر موتور انداختم دینا پارت خوب نشد، یه جارفتم گفتن سنسور دریچه گاز ایراد داره عوض کردم نشد، در ضمن من دیاگ دارم که به گوشی وصل میشه،اما به اونم شک کردم چون ارور سنسور میل سوپاپ میداد رفتم دیاگ زدم گفتن سنسور سوپاپ ایراد داره،فیلر بزن شاید ارور به خاطر فیلر باشه بعد سنسور سوپاپ رو عوض کن فیلر زدم نشد بعد سنسور سوپاپ عوض کردم درست نشد ،یه جا خوندم واشر کاغذی ایراد داره واشر مربعی شکل دریچه گاز و واشر بین منیفولد و هوزینگ دریچه گاز (اگه اشتباه نکنم اسمش هوزینگ هست )که سنسور روش داره، عوض کردم نشد،خود دریچه گاز رو باز کردم تمیز کردم و شفت و بوش هایی که دریچه روش سوار هست رو روغن زدم نشد،فیش استپر رو کشیدم بازم نشد گاز میخورد، گفتن تایم ایراد داره دوباره دادم تایم گرفتن و گفتن درسته اخرش داخل مسیر دریچه گاز تقریبا دو سانتیمتر مونده بهش یه سوراخ هست که هوا از اون وارد میشه بعد میرسه به استپر و رد میشه بعد از دریچه گاز اونو با انگشت گرفتم موتور کارکردش معمولی شد..معلوم شد استپر جدید که خریدم ایراد داره،،همون جور که استپر راه ورود هوا رو باز کرده بوده من فیش رو کشیدم و خوب راه باز مونده بوده و مشخص نشد که ایراد از استپر هست کلی هزینه بماند اعصاب و روانم رو بهم ریخته بود..

پاسخ به علی
لغو پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.