مقایسه کیا سراتو با مزدا ۳ نیو ؛کدام یک بهتر است ؟

0

با ۱۱۰ میلیون , سراتو جدید یا مزدا۳ ؟

در این چند وقتی که از حضور مزدا۳ جدید می‌گذرد، هیچ‌وقت نشده بود که رقیب درست و درمانی برایش پیدا شود. یک بار او را با مگان مقایسه می‌کردند، یک بار با تویوتا کرولا. یک بار او را برابر کمری می‌گذاشتند …

خلاصه که نشده بود که یک هم‌کلاس دندان‌گیر مقابلش قرار بگیرد. یعنی نبود که بگیرد. حالا اخیراً می‌گویند که یکی آمده و می‌خواهد نسخه‌اش را بپیچد. یک سدان اسپرت چهار درب. یک آسیایی. یک کره‌ای. یک کیا. حالا نسل جدید سراتو یا آنطور که خارجی‌ها می‌گویند، فورته آمده تا با او سرشاخ شود. به نظر شما برنده کیست؟ آیا کره‌ای تازه‌ وارد رقیب ژاپنی کهنه‌کار می‌شود؟

انقلاب کُره‌ای در ۱۰ سال

در سومین نسل از تولیدات سراتو، کیا موتورز چنان قوی عمل کرد که همه را حیرت‌زده کرد. از سال ۲۰۰۳ به این‌سو سراتو برای خودش سبک و سیاق منحصر به فردی را تعریف کرده بود. یک سدان باقدرت و پرآپشن که از نظر قیمتی هم خیلی گران نبود. حالا بعد از یک دهه می‌بینیم که این ذهنیت کره‌ای‌ها بدون تغییر باقی مانده و روی نسل سوم هم ظهور کرده است. جالب آنکه بازار ایران شاهد هر سه از این خودرو بوده است. این خودرو که به تازگی در خیابان‌ها جولان می‌دهد حواس خودرودوستان کشور را نیز به خود جلب کرده است. در طراحی‌اش از آخرین متدها استفاده شده است. بازی زیبای LEDها در چراغ جلو قابل تقدیر است ولی در چراغ‌های عقب همین LEDها قدری زیاده‌روی شده است. سراتوی جدید از معدود ۲ لیتری‌های بازار خواهد بود که پیشرانه‌ای به لطف مکانیزم GDI تقویت شده  در حدود ۱۷۰ اسب‌بخار خواهد داشت. اغلب نمونه‌های هم‌حجم روی بازه ۱۵۰ اسب‌بخاری مانور می‌دهند. این خودرو برای ورود به بازار آمریکا مجبور بود که از سازمان بیمه بزرگراه‌های این کشور چراغ سبز ایمنی بگیرد. بعد از تست‌ها معلوم شد که سراتوی جدید در همه قسمت‌ها به جز غلتیدن در اثر ضربه به کناره‌ها، نمره خوبی گرفته است. به عنوان آخرین توضیحات بخش معرفی همین بس که از این خودرو نمونه هاچ‌بک نیز تولید شده و می‌گویند که چند دستگاهی نیز به کشور آمده است.

مزایا و معایب کیا سراتو

http://image.automobilemag.com/f/26951712+w750+st0/0907_12_z+2010_kia_forte_koup+engine.jpg

این خودرو هنوز آنقدر در بازار ایران جاافتاده نیست که بشود نظر مشتریان را پرس و جو کرد. همین طور هنوز برای ما هم فرصتی دست نداده تا با آن از نزدیک ملاقاتی داشته باشیم و بتوانیم چند و چونش را کشف کنیم. پس بهترین راه، استفاده از تجربه اجنبی‌هاست. تقریباً همه سایت‌ها و مجلات خارجی بر این باورند که عمده برتری سراتوی جدید،‌ فرمان‌پذیری و هندلینگش است. فضای داخلی نیز خوب و کاربردی عنوان شده است. جعبه‌دنده و انتقال قدرتش هم سرزنده و جوان‌پسند نشان داده. آپشن‌ها و امکانات نیز از جمله مهم‌ترین مزایای این کره‌ای عنوان شده است. بخاری و کولرش گویا توانایی خوبی دارند. دست آخر مهم‌ترین برتری‌اش گارانتی درازمدت و بی چون و چرایش مطرح می‌شود. اما در مقابل سر و صدای پیشرانه در سرعت‌های بالا و کیفیت نه چندان بالای لوازم داخلی به عنوان اصلی‌ترین معایب این خودرو از سوی مشتریان و تسترهای حرفه‌ای لیست شده است. کنترل کشش و کروز کنترل نصب شده روی آن خیلی خوب کار نمی‌کند. در ضمن کار با حالت نیمه اتوماتیک آن نیز بیش از حد پیچیده است.

امکانات کیا سراتو

http://cdn.iranjib.ir/images/kcxicp3hkz7pjgranj9e.jpg

پدال تعویض دنده پشت فرمان، سیستم Flex Steer (قابلیت تنظیم عملکرد فرمان به سه حالت Comfort، Normal و Sport)، دوربین عقب، صفحه نمایش سوپرویژن، روکش چرمی فرمان، گرم‌کن غربیلک فرمان، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو، خروجی سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۱۰ جهت، کروز کنترل، چراغ‌های LED برای روز در جلو، سیستم اسمارت کی، چراغ‌های هوشمند روی دستگیره و آینه‌های جانبی، سنسور پارک در جلو و عقب، رینگ‌های ۱۷ اینچی (به صورت آپشن)، حافظه تنظیمات صندلی راننده برای دو نفر، سیستم استارت دکمه‌ای، روکش چرمی صندلی‌ها، تزئینات کربنی، سیستم کمکی در سربالایی (HAC)، سان‌روف، بال عقب، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، جانبی، پرده‌ای مجموعاً ۶ کیسه هوا.
4kbsij3ug7p7ftpjdz.jpg

 

اسپرت آشنای بازار

برخلاف تصور؛ اظهار نظر درباره مزدا۳ سخت‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. چون این خودرو یکی دو سالی است که در بازار دست به دست می‌چرخد و زیر و بمش توسط ماشین‌بازها درآمده. نمی‌شود ایراد الکی رویش گذاشت یا اینکه بیهوده از آن تعریف و تمجید کرد. این خودرو متعلق به نسل دوم تولیدات مزدا بود که البته از پلت‌فرم مزدا۶ بهره می‌گرفت. گفته می‌شود روی این پروژه ولووی سوئد و فورد آمریکا نیز همکاری‌هایی داشته‌اند. اگر نسل قبل این خودرو را داشته‌اید به خوبی فهمیده‌اید که مزدا۳ جدید هم بزرگ‌تر شده و هم سبک‌تر. حتماً یادتان باشد که این خودرو وارداتی نیست و توسط بهمن خودرویی‌ها مونتاژ شده است.

مزایا و معایب مزدا۳

https://carstan.ir/wp-content/uploads/2017/06/mazda3-new-1.jpg

همه می‌دانیم این است که بزرگ‌ترین ایراد مزدا۳ سفت بودن فنربندی‌اش است. سواری خیلی نرمی ندارد. مکانیزم سیستم تعلیقش با جاده‌های ایران نمی‌خواند. اغلب دارندگانش به خاطر نقص کمک‌ها به تعمیرگاه مراجعه می‌کنند. اما شکی نیست که این خودرو هنوز هم یکی از اسپرت‌ترین‌های بازار ایران است. خداوکیلی کاری که می‌شود با مزدا۳ کرد با مرسدس Cکلاس و ب‌ام‌و سری ۳ نمی‌شود کرد. حس و حال استثنایی دارد موقع دستی کشیدن و فرمان دادن. در سایت‌های خارجی از مصرف سوختش خیلی تعریف کرده‌اند. بیش از جعبه‌دنده تحسین‌برانگیز حرف زده‌اند. در مقابل از نظر خارجی‌ها فضای صندوق عقبش بسیار کم به چشم می‌آید. در ضمن فضای برای سرنشینان ردیف دوم هم خیلی جادار و قابل قبول نیست.

امکانات مزدا۳

http://www.bestluxurysuv.net/wp-content/uploads/2017/05/2018-Mazda-CX-3-interior.jpg

فرمان الکتروهیدرولیک با قابلیت تنظیم در ۴ جهت، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع خودکار با قابلیت تنظیم دمای هوای خروجی مجزا برای سرنشینان جلو، گرم‌کن صندلی جلو با قابلیت تنظیم در پنج دمای متفاوت، سیستم تنظیم ارتفاع صندلی راننده در ۴ جهت،  قابلیت برگشت اتوماتیک درب راننده، نشانگر دمای داخل و خارج خودرو، مه‌شکن جلو و عقب، کیلومترشمار اسپرت با قابلیت تنظیم نور، سیستم قفل دوبله، پشت سری‌های جلو با قابلیت عکس‌العمل در برابر ضربه، آینه جانبی برقی تاشو همراه با چراغ راهنمای بغل و گرم‌کن روی آینه،کمربند ایمنی با قابلیت پیش‌کشاننده در هنگام ضربه، روکش چرمی دسته دنده، سوئیچ با سیستم هوشمند، سان‌روف، روشن شدن خودکار چراغ‌ها (سنسور نور)، روکش چرمی صندلی‌ها، سیستم استارت دکمه‌ای، چراغ‌های زنون جلو، تنظیم زاویه چراغ‌های جلو به صورت خودکار، برف‌پاک‌کن‌های خودکار (سنسور باران)، چرخش هم‌زمان چراغ‌های جلو با فرمان، شیشه شوی چراغ‌های جلو و قابلیت تعویض دنده به صورت دستی از روی فرمان.

نظر نهایی

شما یک خریدار سراتو ۲۰۱۴ هستید چون دلتان مرسدس‌بنز می‌خواهد ولی عمراً پولش را ندارید. شما این خودرو را می‌خرید به عشق LEDهایش در روزها هم چراغ‌هایتان را روشن کنید. خریدار این خودرو آن را می‌خرد چون از آپشن بیشتر خوشش می‌آید تا از کارایی. مالک سراتو ۲۰۱۴ یک پسر جوان است که همیشه با شلوار گرم‌کن نارنجی و تی‌شرت سبز اینور آنور می‌رود. به پدرش گفته نه زن می‌خوام، نه خونه. فقط یک ۱۰۰ میلیون پول نقد. مابقی‌اش را هم از اینور آنور جور کرده. اهل باشگاه و بدن‌سازی هم هست. حتی اگر یک خانم دکتر فوق تخصص قلب هم پیدا شود که آن را برای خانه تا مطب خریده باشد باز هم از دور که نگاه می‌کنی نمی‌خورد که مال خودش باشد.

در مقابل شما خریدار مزدا۳ هستید چون یک چیزهایی از روزنامه و تلویزیون درباره خودروهای اسپرت شنیده‌اید. سریعاً رنگ آبی‌اش را می‌خرید. آبی‌اش قشنگ‌تر است. چون ماشین قبلی مگان بوده خیلی اهل ویراژ و مانور نیستید. مخصوصاً اگر خراب شود یا تصادف کنید با تهیه لوازم یدکی و خدمات پس از فروشش دردناک خواهد بود. دلتان را خوش می‌کنید که خودروی ژاپنی سوار شده‌اید ولی هنوز هم کیفیت آن تویوتا کارینای عمویتان را قابل مقایسه با این نمی‌دانید. خانم‌ها هم بخشی از مالکان این خودرو هستند. البته از آن به صورت اشتراکی با برادرشان استفاده می‌کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.