راه اندازی نخستین اتوبوس تمام‌برقی کشور در شیراز

0

راه اندازی نخستین اتوبوس تمام‌برقی کشور در شیراز

برای نخستین بار در کشور اتوبوس تمام‌برقی به‌صورت آزمایشی در شیراز راه‌اندازی شد.

علیرضا پاک‌فطرت شهردار شیراز در مراسم رونمایی از این اتوبوس برقی گفت: در راستای دست‌یابی به شهری سالم و پاک و تسریع حضور زائران در حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی (ع) برای نخستین بار در کشور اتوبوس تمام‌برقی به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی شد.

 

پاک‌فطرت افزود: استفاده از این اتوبوس برقی ابتدا به‌صورت رایگان برای زائران بوده و مسافران را از میدان شاهزاده قاسم و شهدا به حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی (ع) منتقل می‌کند.

 

وی ادامه داد: به‌منظور تقویت سیستم حمل‌ونقل عمومی درصدد ورود ۵۰ دستگاه از این اتوبوس‌های تمام‌برقی به شیراز هستیم که با اجرایی شدن آن تحول مثبتی در ناوگان اتوبوس‌رانی به وجود می‌آید.

 

پاک فطرت بیان کرد: شهرداری شیراز با همکاری پلیس، راهنمایی و رانندگی آمادگی استفاده از خودروهای حمل‌ونقل برقی روباز با ظرفیت ۱۰ مسافر با رعایت ایمنی برای زائران حرم مطهر را دارد.

 

وی اظهار کرد: اتوبوس‌های برقی با استانداردهای جهانی طراحی‌ شده است.

پاک فطرت تصریح کرد: این سیستم حمل‌ونقل تا ۴۵ روز به‌صورت آزمایشی و مطابق با هوا و شیب خیابان‌های شیراز استفاده می‌شود که با اجرایی شدن کامل آن به‌طور قطع حوادث رانندگی در این شهر کاهش می‌یابد.

 

ناصر شمس معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز گفت: اتوبوس برقی بین ۲.۵ تا چهار ساعت نیاز به شارژ داد که معمولاً شب‌ها در توقفگاه‌هایی که در نظر گرفته‌ شده است عملیات شارژ این خودرو صورت می‌پذیرد.

 

شمس اظهار داشت: پیمایش این خودرو ۲۵۰ کیلومتر است و به‌صورت آزمایشی از میدان شهدا و شاهزاده قاسم تا حرم مطهر شاهچراغ (ع) مسافران و زائران را جابجا می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.