قیمت و مشخصات موتور سیکلت تریل کویر تی تو Kavir T2 250

6

نقد و بررسی موتور سیکلت تریل کویر تی تو Kavir T2 250

 

قسمت اول: نقد و بررسی موتور سیکلت تریل کویر تی تو Kavir T2 250

نقد و بررسی موتور سیکلت تریل کویر تی تو Kavir T2 250

 

یکی از معروف ترین برندهای موتورسیکلت در بازار ایران برند کویر می باشد در رده تریل محصول STR 200 شرکت کویر موتور توانست مشتریان بیشماری را به خود جلب نماید. شرکت کویر موتور بعد از STR 200 و Radisoun 250 اقدام به تولید موتور جدیدی با نام T2 نموده است. میخواهیم شما را با این محصول جدید آشنا سازیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی شرکت سازنده:

مدیران و سرمایه گذاران شرکت یکتاز سیکلت کویر با تجربه ای بیش از ۴۰ سال در زمینۀ موتورسیکلت و با درک نیاز روزافزون اقشار گوناگون به این نوع وسیلۀ نقلیه می کوشد به انواع سلایق در این زمینه پاسخ دهد. تنوع بخشی محصولات و پاسخ دهی به طیف گوناگون سلایق مشتریان و ایجاد بستری مناسب برای اشتغال جوانان فعال و کوشا در زمرۀ تلاش های این شرکت بوده است.

کویر موتور با اخذ نمایندگی های رسمی تعدادی از کمپانی های معتبر اروپایی و آسیایی مفتخر گردیده است تا نام خود را به عنوان تحول آفرین در تاریخچۀ صنعت موتورسیکلت در ایران از سال ۱۳۸۸ به ثبت رساند.

استقبال بسیار خوب استفاده کنندگان از موتورسیکلت که غالباً از جوانان ورزشکار جامعه بوده اند ما را بر آن داشت تا با کوشش زیاد اولین موتورسیکلت کلاس ۲۵۰ سی سی را پس از ۳۰ سال محرومیت در این کلاس در سال ۱۳۸۸ وارد و تولید نموده و بستر را برای ورود فناوری های مرتبط به آن هموار نماییم.

همچنین، این شرکت در سال ۱۳۹۲ اقدام به واردات خودروی بسیار خاص X-BOW GT از کمپانی KTM اتریش نمود که در نوع خود اقدام کم نظیری محسوب می شود.

کویر موتور با دارا بودن متنوع ترین طیف تولیدات به ویژه در کلاس ۲۵۰ سی سی و تنها واردکننده محصولات اروپایی مفتخر و با برپایی دومین خط تولید انواع موتورسیکلت در شهر اصفهان به وسعت ۵۰ هکتار با تجهیزات مدرن و به روز و نیز با اقدام بر برپایی تعمیرگاه مرکزی برای تمام محصولات، به حفظ تمایز در مقابل سایر رقبا در ایران گشته و اقدام به اخذ نمایندگی رسمی محصولات برندهای معتبر اروپایی و آسیایی در ایران نموده است از جمله:

  • کی تی ام (KTM) اتریش؛
  • پیاجیو (PIAGGIO) ایتالیا؛
  • وسپا (VESPA) ایتالیا؛
  • آپریلیا (APRILIA) ایتالیا؛
  • ام وی آگوستا (MV AGUSTA) ایتالیا؛
  • دربی (DERBI) اسپانیا؛
  • ریجو (RIEJU) اسپانیا؛
  • مگلی (MEGELLI) انگلستان؛
  • دایلیم (DAELIM) کره جنوبی؛
  • هیوسانگ (HYOSUNG) کره جنوبی؛
  • تی جی بی (TGB) تایوان؛
  • کی وِی (KEEWAY) مجارستان.
  • زد نن (ZNEN) چین؛
  • راتو (RATO) چین؛
  • هایسان (HISUN) چین؛
  • هنسیم (HENSIM) چین؛

و عرضه کنندۀ محصولات شرکت های معتبر فعال در زمینۀ سیالات شیمیایی، قطعات، و لوازم جانبی همچون:.

  • موتورکس (MOTOREX) سوئیس، تولیدکنندۀ سیالات شیمیایی موتورسیکلت و خودرو؛
  • موتول (MOTUL) فرانسه، تولیدکنندۀ انواع سیالات شیمیایی موتورسیکلت؛
  • داینز (DAINESE) ایتالیا، تولیدکنندۀ انواع پوشاک حرفه ای موتورسیکلت؛
  • اِی. جی. وی (AGV) ایتالیا، تولیدکنندۀ انواع کلاه های ایمنی موتورسیکلت؛
  • اینترفون (INTERPHONE) ایتالیا، تولیدکنندۀ وسایل ارتباطی الکترونیک موتورسیکلت؛
  • تی سی ایکس (TCX) ایتالیا، تولیدکنندۀ چکمه های حرفه ای موتورسیکلت؛
  • آی. ایکس. اِس. (IXS) ایتالیا، تولیدکنندۀ پوشاک حرفه ای موتورسیکلت؛
  • آیرو (AIROH) ایتالیا، تولیدکنندۀ کلاه های ایمنی حرفه ای موتورسیکلت؛
  • آرو (ARROW) ایتالیا، تولیدکنندۀ لوازم حرفه ای اگزوز و سایلنسر؛
  • جی پی آر (GPR) ایتالیا، تولیدکنندۀ لوازم حرفه ای اگزوز و سایلنسر؛
  • توین ایر (TWIN AIR) هلند، تولیدکنندۀ انواع فیلتر هوای موتورسیکلت؛
  • یوآسا (YUASA) ژاپن، تولیدکنندۀ انواع باتری موتورسیکلت؛
  • مِتزِلِر (METZELER) ایتالیا، تولیدکنندۀ تایر و تیوب؛
  • بایک لیفت (BIKE LIFT) ایتالیا، تولیدکنندۀ لیفت و جک های پنوماتیک تعمیرگاهی؛
  • اِل وی اِیت (LV8) ایتالیا، تولیدکنندۀ ابزارآلات صنعتی و تعمیرگاهی خودرو و موتورسیکلت؛
  • گازی ساسپنشن (GAZI SUSPENSION) تایلند، تولیدکنندۀ کمک فنر و سیستم تعلیق؛

و عرضه کنندۀ انواع دوچرخه با نشان های تجاری JEEP, YADEA ، KAWASAKI، FERRARI، LAMBORGHINI

فروشگاه و نمایشگاه دائمی :
۱- تهران – بزرگراه آفریقا، بالاتر از جهان کودک، نبش دیدار شمالی  تلفن : ۱۵ الی ۸۸۶۷۸۸۱۰-۲۱-۹۸+
۲- اصفهان – پل فردوسی ، بلوار آینه خانه شرقی، جنب بانک سرمایه   تلفن : ۳۶۶۷۶۴۴۴-۳۱-۹۸+
۳- تهران – بزرگراه نواب صفوی، خیابان هلال احمر، چهارراه عباسی، نبش ابراهیمی، پلاک ۴۵۲  تلفن : ۵۵۴۶۱۸۰۰-۲۱-۹۸+

وب سایت: http://www.kavirmotor.com

قیمت:

  1. ۶۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال در مورخه ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ در تهران
  2. ۶۶.۰۰۰.۰۰۰ ریال در مورخه ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ در مشهد
  3. ۶۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال در مورخه ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ در قم
  4. ۶۷.۵۰۰.۰۰۰ ریال در مورخه ۱۳۹۴/۰۵/۱۰ در اصفهان
  5. ۶۸.۵۰۰.۰۰۰ ریال در مورخه ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ در شیراز
  6. ۷۱.۵۰۰.۰۰۰ ریال در مورخه ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ در بوشهر
  7. مشخصات فنی درج شده شرکت کویر موتور
    T2 248

    مشخصات فنی درج شده شرکت گروه صنعتی فارس
    ۲۴۹ Gold QM

    قوای محرکه

    تک سیلندر-چهارزمانه – هواخنک

    تک سیلندر-چهارزمانه – هواخنک با رادیاتور روغن

    Engine Type

    حجم اتاق

    ۲۴۸.۶ سی سی

    ۲۴۹ سی سی

    Displacement

    قطر سیلندر,طول کورس پیستون

    ۷۴x57 میلیمتر

    ۷۶x55 میلیمتر

    Bore * Stroke (mm)

    نسبت تراکم

    ۱۲.۸:۱

    ۹.۴:۱

    Compression ratio

    سیستم استارت

    الکتریکی- هندلی

    الکتریکی- هندلی

    Ignition

    استاندارد آلایندگی  یورو ۳ یورو ۳ Emission Standard

    گیربکس

    ۵ دنده

    ۵ دنده

    Transmission

    حداکثر گشتاوری

    ۱۶.۵۱ نیوتن متر/۵،۵۵۱ (R/دقیقه)

    ۱۲.۵ نیوتن متر/۷۰۰۰(R/دقیقه)

    Maximum torque

    حداکثر قدرت

    ۱۰.۶۵ کیلو وات /۷،۰۶۳ (R/دقیقه)

    ۱۲.۵ کیلو وات /۶۶۵۸ (R/دقیقه)

    Maximum power

    حداکثر توان اسمی

    ۱۴.۲۸ اسب بخار

    ۱۶.۷۶ اسب بخار

    Maximum Ph(S)

    حداکثر توان واقعی

    ۱۳.۲ اسب بخار  ۱۵.۵ اسب بخار Maximum power RMS

    کلاچ

    قوته ور در روغن

    قوته ور در روغن

    Clutch(F/R)

    سیستم جرقه

    تخلیه الکتریکی-  CDI

    تخلیه الکتریکی-  CDI

    Starting method

    طول

    ۲۱۵۰ میلی متر

    ۲۰۸۰ میلی متر

    L (mm)

    عرض

    ۸۰۰ میلی متر

    ۸۰۰ میلی متر

    W (mm)

    ارتفاع

    ۱۱۷۰ میلی متر

    ۱۰۴۵ میلی متر

    H (mm)

    فاصله بین دو چرخ

    ۱۴۵۰ میلی متر

    ۱۴۴۹ میلی متر

    Wheelbase

    وزن خالص

    ۱۲۱ کیلوگرم

    ۱۲۶ کیلوگرم

    Vehicle Quality

    سیستم تعلیق جلو

    تلسکوپی

    تلسکوپی

    Front suspension

    سیستم تعلیق عقب

    تک کمک فنر قابل تنظیم

    تک کمک فنر قابل تنظیم

    Rear suspension

    ترمز جلو

    ترمز دیسکی

    ترمز دیسکی

    Brake Front

    ترمز عقب

    ترمز دیسکی

    ترمز دیسکی

    Brake Rear

    لاستیک جلو

    ۱۱۰/۸۰-۱۷

    ۲۱x2.75

    Tyre Front

    لاستیک عقب

    ۱۳۰/۷۰-۱۷

    ۱۸x4.10

    Tyre Rear

    ظرفیت باک

    ۱۲ لیتر

    ۱۰.۵ لیتر

    Fuel capacity

    مصرف سوخت اسمی:

    ۲.۸۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

    ۳.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

    Fuel consumption

    مصرف متوسط سوخت:

    ۳.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ۴.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

    Fuel consumption

    حداکثر سرعت اسمی

    ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت

    ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت

    maximum speed

    حداکثر سرعت واقعی در جاده  ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت  ۱۲۱ کیلومتر بر ساعت

    maximum speed RMS

    حداکثر متوسط سرعت متوسط در جاده  ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت  ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت

    maximum speed RMS

    داشبورد

    دیجیتال الکترونیکی

    عقربه ای

    Dashboard

    رنگ بدنه

    مشکی،نارنجی،سفید، زرد

    مشکی،نارنجی،سفید

    Color

    خورشیدی جلو ۱۲ دندانه ۱۳ دندانه Final Drive Front
    خورشیدی عقب ۳۸ دندانه ۴۳ دندانه Final Drive Rear
    قیمت ( ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ )
    ۵۲.۰۰۰.۰۰۰ ریـال (تهران)
    ۶۰.۰۰۰.۰۰۰ ریـال (تهران)
    Price ( 2015-08-06 )

    نکته: هر ۱ کیلووات-ساعت برابر با ۱.۳۴۱۰۲ اسب بخار میباشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
6 نظرات
  1. شاهین می گوید

    تمام تولیدات دنیا باید بنا بر رفاه مندی لذت و تجربه ایرانی سامان بگیره .. ولی الان یه ایرانی باید با بدبختی بشینه آرزو کنه شرکت کویر یه کپی درجه ۵ و خطرناک و بی پشتوانه بی خدمات را با اقساط و سود کثیف تر از خود محصول بپردازه و سال به سال سرخورده تر و بدهکارترین بشه و مجبوربه یه کلاس شهری برای اسنپ بار یا پیک موتوری با اقساط بخره تا قسط های تریل قلابی را تمام کنه و بعد ۴۰ سالش را میبینه رد کرده و هیچ و پوچ

  2. شاهین می گوید

    اجبار وقتی باشه چه میشه کرد !!! وگرنه پسر ایرانی مگه باید سوار این مزخرف‌ترین دروغهای دنیا بشه!! سوزوکی یاماها کاوازاکی هوندا بی ام دبلیو و الباقی ردیف دوم سیکلت کراس تریل سازهای دنیا می‌بایست در تمام جلسات ارتقاء و طراحی سالانه محصولاتشون کارمند بفرسند ایران و بنا بر سلیقه و خواسته های ایرانی ها شروع به ارتقا و اصلاح سالانه محصول بکنن

  3. رضا می گوید

    تو رو خدا شمایی که خرید و میدونید چیه به بقیه بگید که نخرن .
    اینم بگم که اکثر سایت ها مثل کلاچ نظرات منفی در مورد کویر رو حذف میکنه.
    بسیار بی کیفیت .باک سوراخ میشه .کمک ها روغن میزنه .کیلومتر همون اول از کار میوفته و لنجین به صدا میوفته. اخلاق حکم میکنه که ادم صداقت داشته باشه وبقیه رو آگاه کنه.

  4. بهادر می گوید

    چرا به مردم دروغ میگویید من خودم الان ۳ ماه است که یک موتور تریلT2کویر ۲۴۸سی سی خریدم با اینکه تجربه خیلی ازموترهارو دارم موتور اشغال تراز این موتورندیدم بعداز نیم ساعت که کارمیکنه گیربکس با مشکل دندهارو عوض میکن انکار که دیگه کلاچ نداره گیربکسش اشغاله دوم خیلی لرزش داره سوم خیلی داغ میکنه فقط به مردم دروغ نگین گناه دارن چون هر کسی باهزار بدبختی یه پول جور میکن تا یه وسیله بخره بعد شما همچین اشغالیرو میدین به مردم وتعریف وتمجید هم میکنید . خدا خیرتون نده این پولی رو که شما بابت این موتورT2میگیرین از گوشت سگ حرام تره

  5. متین می گوید

    خواهش میکنم یه تحقیق کوتاه هم منتشر کنید در مورد تی دو کویر تا تجربه تلخ مدل قدیمی تر این موتور از ذهن ها پاک بشه
    من و دوستانم تریل تی دو کویر داریم و خیلی راضی هستیم به این علت که زنجیر تایم ندارد و بیصدا کار میکنه و لوازمش فراوانه و تالان منو و دوستانم رو اذیت نکرده
    این موتور نسبت به بقیه تریل ها عالیه

    1. ali می گوید

      چند لیتر روغن میخوره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.