۸ کشور با بالاترین تعداد خودرو در جهان

0

در دنیای امروز وسیله نقلیه معمولا جزئی از اجزای اصلی زندگی هر شخص و خانواده‌ای به حساب آمده و در بیشتر کشورها خرید خودرو معیاری برای راحتی و رفاه بیشتر است ولی این معیار در هر کشوری، متفاوت است. به طور کل تعداد خودرو‌ها در هر کشور متفاوت است. یکی از عوامل تعداد مختلف خودروها در هر کشور، جمعیت ساکن در آن کشور است.

در دنیا کشور‌های پر‌جمعیتی مانند هند و چین وجود دارد که نسبت به جمعیتی که دارند، تعداد خودروها نیز در این کشورها زیاد است اما معیار برای سنجش تعداد خودروهای یک کشور، تعداد خودروها در هر هزار نفر است.

در این مطلب قصد داریم تا به  به ۸ کشور جهان با بیشترین تعداد خودرو نسبت به جمعیت آن کشور بپردازیم.

سان مارینو (San Marino)

سان مارینو سومین کشور کوچک اروپاست؛ سان مارینو تقریبا ۳۱۰۰۰ نفر جمعیت دارد که در حدود هزار نفر از آنان خارجی و بیشتر شهروند کشور ایتالیا هستند. بزرگترین اتوبان در این کشور حدودا ۸ کیلومتر طول دارد ولی جالب است که بدانید ۱۲۶۳ خودرو به ازای هر ۱۰۰۰ نفر در این کشور وجود دارد که باعث شده است در رده نخست قرار بگیرد.

موناکو (Monaco)

ایالات متحده آمریکا (USA)

لیختن‌اشتاین‌ (Liechtenstein)

ایسلند (Iceland)

لوکزامبورگ (Luxembourg)

استرالیا (Australia)

نیوزلند (New Zealand)

در این آمار جهانی کشور ایران تقریبا با ۲۱۵ خودرو به ازای هر ۱۰۰۰ نفر، حدودا رتبه ۷۰ را دارد. در سال‌های اخیر مردم ایران علاقه زیادی برای خرید خودرو از خود نشان داده‌اند و همان‌طور که می‌دانید برندهای مختلف از سراسر دنیا به ایران وارد شده‌اند. یکی از ۱۰ برند قدرتمند دنیا، میتسوبیشی است که در میان مدل‌های این برند میتسوبیشی لنسر جز محبوب‌ترین‌ها است که در سراسر جهان مورد اسقبال مردم دنیا قرار گرفته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.