آموزش تعویض فشنگی پشت آمپر آب و فشنگی فن پراید
آموزش تعویض فشنگی درجه پشت آمپر و فشنگی فن رادیاتور پراید
برای تعویض فشنگی درجه آمپر به یک آچار رینگی ۱۲ -۱۳ نیاز دارید خودرو سرد باشد و فشنگی را باز کنید و فشنگی نو را با مقداری چسب مزدا ببندید
برای تعویض فشنگی فن رادیاتور با آچار یکسر ۱۹ فشنگی را باز کنید جای این فشنگی در دو جا می باشد گاهی همان نزدیک فشنگی درجه آب می باشد و گاهی روی منیفولد هوا بالای دینام می باشد که برای باز کردن باید روی چال باشید راحترید برای بستن مقداری نوار تفلون دور آن بپیچید و با آچار خوب سفت کنید و سوکت را جا بزنید
قیمت فشنگی آب پراید ۱۳۰۰۰ هزار تومان و اجرت تعویض ۱۰۰۰۰ هزار تومان می باشد
علائم خرابی فشنگی آب
دیر روشن شدن فن پراید
روشن نشدن فن پراید
بالا رفتن یک دفعه درجه آب
یکسره کار کردن فن پراید
جوش آوردن ماشین
نشان ندادن درجه آمپر آب
بد استارت خوردن خودرو در فصل سرما
بالا رفتن مصرف سوخت خودرو
نشتی آب از دور سنسور
روشن شدن چراغ چک
با سلام پراید من مدل۸۲ قبلا نیم انژکتور بوده الان تبدیل کردیم به کاربراتور. اما فشنگی شمع فن دوفیش است اما سیمکشی یک فیش میخوره. رفتم یه فشنگی فن کاربراتور براش خریدم متاسفانه . بزرگ بو نتونستم رو ماشین نصبش کنم لطفا راهنمایی کنید . چیکار کنم فن ماشینم یک سره روشن.خاموش نمیشه. همون سیم تک فیش رو زدم به همون شمع دوفیشه بازم مشکلم حل نشد
سلام چقد هزینه کردید کاربرات کردید؟
سلام. ماشینم پراید مدل ۸۷ . رله فن. فشنگی فن. رو تعویض کردم . دور کند و تند فن هم سالمه. چراغ چک ماشینم بعد از چند دقیقه رانندگی روشن میشه. دیاگ زدم خطای موتور فن میده. مگه میشه آخه؟ هر دو دور فن سالمه.
ممنون میشم راهنماییم کنید
سلام احتمالا موتور فن مشکل داره زغالاش چک کنید.
آقا سلام. پراید ۸۸ دارم. آمپر آبم تو ترافیک میره بالا. حتی رو دور تند هم میافته.
سلام ترموستات و واتر پمپ چک کنید
سلام امپر اب ماشینم کار نمیکنه پراید کاربرات هستش
فشنگی رو تازه عوض کردم ممنون میشم راهنمایی کنید داد
ماشینم مدل ۸۱ کاربراتور هستش
با سلام ماشین بنده چند روز هستش صبح اول وقت روشن میکنم بعد که گرم شد فن شروع میکنه به کار کردن بعدش فن یکسره کار میکه اصلا هم خاموش نمیشه، ترموستات، فشنگی فن ، رله فن رو هم عوض کردم باز هم یکسره کار میکه ، تا حالا چند تا فشنگی فن و رله خریدم بازم یکسره کار میکه لطفا راهنمایم کنید؟
سلام مقاومت فن عوض کن
سلام بنده پراید مدل ۸۸دارم با کولر امپر از خط وسط درد میکنه و ماشین ریپ میزنه فشنگی فن و فشنگی دما هم عوض کردیم فن نو گذاشتیم و مقاومت رادیاتور سیخ زدیم واترپمپ هم عوض کردیم سیم اتصال بدنه چهارتا گذاشتیم در رادیاتو هم عوض کردیم شمع و وایر شمع عوض کردیم ولیی بازهم باکولر داغ میکنه نمیدونم دیگه چه کار کنم
احتمال داره ماشین واشرش نیم سوز باشه ، ولی رله فن و فن کولر و هم چک کن + ترموستاتم چک کن حتما( بازکن بنداز تو آب هشتاد و پنج درجه) ، تایم ماشینت میزونه؟ اینا نباشه همون واشر هست ، اگر منطقه اتون گرمه واشر مسی بنداز عالی و خیلی خوب گرما رو انتقال میده..
ترموستات رو در بیار
سیم ک از دینام اومده ب باطری احتمالا فرسوده شده تعویض کن مشکلت حل میشه
اقافن من خاموش نمیشه دلیل چی میتونه باشه؟
آیا رله فن سالمه؟
سلام رله هم عوض کردم جلو برقکار رو دور کند فن کار کرد. ولی ماشین که گرم شد دور کند از کار افتاد. ماشین امپر بالا خاموش کنی دگه فن کار نمیکنه این درسته
باسلام پراید85دوگانه دارم مدتی است آمپربالامیره رادیات رادادم تمیزکردولی آمپرروی خط اول فن روشن میشدولی الان آمپرازخط ردمیشه فن روشن نمیشه ازرادیات بخارمیزنه به قمقمه، دررادیات راعوض کردم ولی آمپرخط اوله بازم بخارردمیشه به قمقمه یعنی مشکل برقیه یاچیزدیگه لطفاراهنمایی کنید
آیا ترموستات سالمه؟
رله فن + فشنگی فن+ فشنگی دمای آب ، مشکل از این سه تا هست وقتی فن دیر روشن میشه ، ضمنا باید از سلامت ترموستات هم مطمعن بشید، وقتی ترموستات باز نکنه آب گرم ب رادیاتور نمیاد که بخواد توسط فن خنک بشه فقط آمپر آب بالاتر از حد معمول میره
باسلام ازگنبدکاووی محمدعلی تقیزاده پراید 82 کاربراتوری دارمجاپیچ درپوش روی سوپاپها حرزشده بود با قلاویز خودم زدم خوب هم شده ولی زود زود پیچهاش لق میشن حداقل روزی دوبار بایدسفت کنم لطفا راهنمایم کنید درضمن 8زدم
من پاسخی ندارم احتیاج به راهنمایی دارم
احتمالا دسته موتور پاره اس ، لرزش زیاد باعث شل شدنش میشه، واشر فنری بنداز و فقط هم با یکدست پیچ هارو سفت کن. ولی با یک دست هم زیادی سفت نکن ، آلمینیومی زود میشکنه یا هرز میشه
سلام ماشینم پراید ۱۴۱ مدل ۹۰ هست چند وقتی بود که امپر آب نشون نمیداد ومن یه فسنگی آب خریدام به مبلغ ۳۵۰۰۰۰هزار تومان ولی از خودش سرش مشکی بود این جدیده نارنجی هست فروشنده گفت که مشکلی نداره خریدام بعدام با کمک گرفتن از سایت وآموزش داخلش که گذاشتند بستمش وماشبن را روشن کردام خیلیم عالی وآمپرام هم امد بالا ۳خونه روشن شد فن ماشین هم روشن شداین سایت وسایتهای دیکه ای که راهنمایی وآموزش میده د در مورده ماشین واقعا عالیه ودست اون کسی که این سایتها را راه اندازی کرده برای من وامسال من واقعا درد نکنه چون مفید وقابل فهم هستش از طرفیم تو ای بی پولی نخواهیم دیت مزد بدیم مرسی
گوربانعلیم حداد عادل 🙏
سلام ماشینم پراید ۱۴۱ مدل ۹۰ هست چند وقتی بود که امپر آب نشون نمیداد ومن یه فسنگی آب خریدام به مبلغ ۳۵۰۰۰۰هزار تومان ولی از خودش سرش مشکی بود این جدیده نارنجی هست فروشنده گفت که مشکلی نداره خریدام بعدام با کمک گرفتن از سایت وآموزش داخلش که گذاشتند بستمش وماشبن را روشن کردام خیلیم عالی وآمپرام هم امد بالا ۳خونه روشن شد فن ماشین هم روشن شد
سلام؛
اگر بخواهیم مقاومت روی سیم سنسور فن قرار بدیم باید این مقاومت را روی “فشنگی آب” یا “سنسور سبز رنگ” نصب کنیم؟؟؟؟
سلام اقا امپر اب رادیاتور من اصلا کار نمی کنه پراید ۸۸
سوئیچ ماشینت رو باز بگذار، بعد فیش فشنگی دمای آب رو که معمولا گرد و سیاه یا صورتی هست رو بیرون بکش و به بدنه موتور اتصال بده ، بعد بگو شخصی نگاه کنه اگر آمپر آب شروع ب بالا آمدن کرد ، فشنگی آب مرخص شده و باید یدونه بخری تا پارسال ۱۳۰۰۰ بود الان فکر کنم ۱۱۳۰۰۰ باشه
سلام خسته نباشید دوستان عزیز..فشنگی خودم میتونم عوض کنم چون من ی کمی بازش کردم دیدم از همون جا فشنگی اب میاد باید چکارکنم
هیچی تا آخر بازش کن و عوضش کن و تا آخر هم ببندش ولی ی ذره بیشتر سفت نکن ، چون جنسش مسی هست و ظریف ، اگر با بکس یا رینگیو به صورت ضربه ای خیلی یواش باز بشه بهتره ، بعد که بستی در رادیاتور را باز بنما و مقدار آب کم شده را سر ریز بنما و تامام
سلام خسته نباشید من یه پراید ۱۳۲ تکسوز مدل ۸۹ دارم چند وقته آمپرآب از وسط هم بالاتر میره حتی بعضی وقت ها به قرمز هم میرسه ولی جوش نمیاره .فن هاش هم خوب کار میکنن، آب کم نمیکنه، ماشین موقع کار دود نداره ، خوب هم استارت میخوره، واتر پمپ هم سالمه، لطفاً راهنمایی کنید نمیدونم چیکار کنم
سلام دادا احتمالا مقاومت فن رادیات خراب شده قیمتش ۴۰ هزار تومان عوض کنی حل میشه
به نظ رمن هم مقاومت دو سیم فن هستش
دوست عزیز زیر فیش اتصال بدنه ماشینت رسوب کرده و جرم گرفته ….اونو تمیز کن درست میشه و همچنین رله های فن ماشینت رو چک کن که سولفاته نکرده باشن
سلام اول کابل منفی ماشین رو تقویت کن هم از باطری به بدنه هم به موتور به احتمال زیاد مشکل حل میشه هزینه زیادی هم نداره
فشنگی دمای آب رو عوض کن ، قیمتی نداره نهایت سی چهل تومنه
سلام .چند روزه فن ماشینم در حالت عادی کار نمیکنه ولی وقتی کولر رو روشن میکنم کار میکنه لطفا راهنمایی کنید
فشنگی فن هستش جاهاش نوشته و گفته ولی قیمت نوشته۱۳هزار من ارومیه گرفتم ۱۴بهمن۹۹ به قیمت۳۰تومن عوض میکنی والسلام دستمزدم ۱۰تومن نیست از من۳۰تومن گرفت حالا من استعلام کردم صدجا بعد رفتم یکیش خودم هم عوض میکردم ولی احتمال بریدن پیچش هست علت اون رفتم مکانیک وگرنه باز میشه خودت عوضکن
رله یا فشنگی فن رو چک کن
سلام پراید دوگانه سوز کارخانه مدل ۸۴ دارم ماشین جوش میاورد فن رادیاتور یک بار روشن میشه دفعه بعد روشن نمیشه مجبورم بعضی وقتا یه سره کنم تا جوش نیاره علت چیست
سلام. بررسی کن ببین تو اون شرایط فن روشن میشه؟ و اینکه ماشینت چیه
همون فشنگی آمپر یا فن
باسلام ماشینم چندروزپیش خاموش شدبعددیدم اب رادیات نداره اب داخلش ریختم بعد دیدم ازلوله جنت اب ریخته میشه بیرون واب کم میکنه لوله جنتشوعوض کردم اب نمیکنه ولی امپرمیاره ۵۰۰متریا۱کیلومترکه میرم امپراب ازنصف ردمیشه یک خط به اخرمیرسه.لطفاراهنماییم کنیدبدونم مشکلش چیه؟باتشکر
دوست عزیز به دلایل زیر میتونه باشه:
1- غلیظ بودن مایع خنک کننده (*مایع به علت غلظت بالا قادر به گردش در مسیر نیست)
2-کثیفی و جرم گرفتگی سر سنسور های آب (*سر سنسورهارو با سمباده 2000 بسابید تا رنگ مسی به خود بگیرن و با اهم متر تست اهمی بگیرید)
3-قفل شدن ترموستات (*بعد از گرم شدن موتور دستتان را روی جنت بزارید و ببینید مایع گرم زیر دستتان در حال حرکت و انتقال گرما هست یا خیر)
5- کیپ شدن سلول های رادیاتور از جرم و رسوب (*بعد از گرم شدن خودرو ، پایین رادیاتور را لمس کنید ، بایست تمام رادیاتور به یک اندازه گرم باشد، اگر بالا گرم و پایین سرد بود رادیاتور خراب است)
4- خرابی واتر پمپ (*اگر موارد بالا درست بود واتر پمپ مایع رو به گردش در نمیاره و خرابه و راهی بجز باز کردن نداره)
یا ترموستاتش قفل کرده ، یا واشر سوزونده برادر ،،،،
و اگر آمپر بالا میره و از نصف رد میشه ولی ماشین داغ نیست یا جوش نمیاره و کاملا نرماله و فن هم میزنه ، احتمالا فشنگی دمای آب هم ایراد داره…
ایراد خراب واتر پمپ هم میتونه مطرح باشه