تولید اولین پژو پارس مجهز به موتور TU5 در مازندران

0

تولید اولین پژو پارس مجهز به موتور TU5 در مازندران

مصرف کم و بازده بالا را از مزیت های موتور TU5 به شمار می رود و تولید این خودرو با روزانه ۲۰ دستگاه در سایت بابل شروع می شود و به روزانه ۱۴۰ دستگاه افزایش خواهد یافت تا به طور کامل جایگزین پژو پارس با موتور ایکس یو ۷ شود.

به نقل از ایرنا ، سید امید حسینی نژاد  افزود: موتور TU5 چهارمین کلاس پژو پارس و با هدف ارتقای سایت ایران خودرو مازندران تولید شده است.

وی گفت که با موففیت آمیز بودن تولید اولین خودروی پارس با موتور TU5 ، قرار است چهار دستگاه دیگر خودروی پارس با این نوع موتور از روز شنبه هفته آینده وارد خط تولید شود.

مدیرعامل ایران خودروی مازندران پیش بینی کرد که تولید انبوه این نوع خودرو در سایت بابل ظرف مدت ۲ ماه آینده آغاز شود.

وی مصرف کم و بازده بالا را از مزیت های موتور TU5 برشمرد و گفت که تولید این خودرو با روزانه ۲۰ دستگاه در سایت بابل شروع می شود و به روزانه ۱۴۰ دستگاه افزایش خواهد یافت تا به طور کامل جایگزین خودرو پارس با موتور ایکس یو ۷ شود.

موتورهای سری تی یو خانواده ای از موتورهای چهار سیلندر کوچک مورد استفاده در طیف وسیعی از خودروهای پژو و سیتروئن است که برای نخستین بار در سال ۱۹۸۶ با خودرو سیتروئن ای ایکس معرفی و جایگزین خانواده X در آن زمان شد.

موتور تی یو در هر دو نوع بنزینی و دیزلی بدون توربو در دسترس هستند.

شرکت ایران خودرو استفاده از این نوع موتور را ابتدا با پژو ۲۰۶ شروع کرد و بعدها در دیگر محصولات خود به کار گرفت .

این شرکت به خاطر استقبال مردم از موتور تی یو ، با سرمایه گذاری مناسب این موتور را بومی کرد و در خودرو های ۴۰۵ ، پارس ، رانا ، ۲۰۶ اس دی و نوع صادراتی سمند ال ایکس به کار برد.

هم اکنون موتور TU5 در محصولات مختلف ایران خودرو با جعبه دنده های مختلف از جمله جعبه دنده از نوع ام ای در ۲۰۶ و جعبه دنده بی یی در ۴۰۵ ، پارس و رانا استفاده می شود.

صدای کم ، قدرت مناسب ، استاندارد آلایندگی بالا ، شتاب بالا و قیمت رقابتی از مزیت های مهم موتورهای نسل تی یو است.

اجرای طرح ارتقای سایت بابل

مدیرعامل ایران خودرو مازندران با بیان اینکه اجرای طرح های توسعه فنی، کیفی و لجستیکی شرکت ایران خودرو مازندران آغاز شده است ، گفت که مجوز این طرح ها توسط گروه صنعتی ایران خودرو در سال گذشته صادر شده بود.

وی افزود : مجوز این طرح ها در سه بخش ابنیه ای ، تجهیزاتی و توسعه خطوط تولید با سرمایه گذاری جدید در سال گذشته از ستاد عالی طرح های ایران خودرو با مبلغ سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیارد ریال دریافت شد.

حسینی نژاد ساخت سالن به مساحت چهار هزار و ۵۰۰۰ متر مربع ، سالن تکمیل کاری در حدود سه هزار متر مربع ، افزایش هفت هزار متر مربع پارکینگ و اضافه شدن حدود ۵۰۰ متر به فضای قسمت بررسی نهایی خودرو را از جمله طرح های توسعه ای ایران خودروی مازندران معرفی کرد.

وی مدت زمان تکمیل تا بهره برداری این طرح ها را حدود ۱۳ ماه اعلام کرد و افزود : با سرمایه گذاری در این طرح ها شاهد ارتقاء بیشتر کیفیت محصولات، افزایش تولید و اشتغالزایی بیشتر خواهیم بود.

مدیرعامل ایران خودرو مازندران گفت که این شرکت هم اکنون روزانه ۱۴۵ دستگاه خودرو در سایت بابل تولید می کند.

تولید ایران خودروی مازندران در سال گذشته روزانه ۱۲۰ دستگاه بود.

شرکت ایران خودروی مازندران از سال ۱۳۸۹ کارش را با تولید روزانه سه دستگاه خودرو در شهرک صنعتی ‘ رجه ‘ واقع در بخش بندپی شرقی بابل آغاز کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.