معایب رنو سیمبل چیست ؟
دلیل برای آنکه رنو سیمبل نخریم
ارائه لیفانهای چینی، ایران خودرو با خودروهای از رده خارج پژو، سایپا با عرضه پرایدهای کشنده و سایر برندها به همین شکل، باعث شدهاند که مردم وقتی یک خودروی جدید با لوگوی یک برند معروف را میبینند فکر کنند دیگر از آن بهتر وجود ندارد اما برخی از این خودروهای جدید واقعا ارزش پرداخت پول تعیین شده برای آنها را ندارند. برخی از این محصولات جدید بعنوان خودروهای ارزان قیمت برای قشر ضعیف جامعه در کشورهای خارجی عرضه شدهاند اما در ایران همین خودروها با چند برابر قیمت برای قشری عرضه میشوند که ۷ کیلومتر بالاتر از خط فقر قرار دارند.
بسیاری از مردم جزء خرید پراید نمیتوانند به گزینه دیگری فکر کنند ولی آیا مجبور هستیم که به هر قیمتی، یک وسیله ۴ چرخ شخصی داشته باشیم؟! بگذریم. رنو سیمبل بعنوان یک محصول ارزان قیمت در بازارهای جهانی عرضه شده که در ایران نیز از طریق نگینخودرو قابل تهیه است اما نه بعنوان یک خودروی ارزان قیمت. این خودرو اگرچه نام رنو را یدک میکشد اما یک خودروی ضعیف از این برند محسوب میشود. این خودرو در برخی از کشورها بعنوان جایگزین ال۹۰های معروف با نام داچیا لوگان و با قیمت کمتر عرضه شده اما در کشورهای آسیایی نام سیمبل را تحت برند رنو برای آن درنظر گرفتهاند. امروز در مجله چرخان سعی داریم سیمبل را بررسی کنیم و نقاط ضعف آن را برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید…
۱- قیمت
قیمت بعنوان یک نقطه ضعف، یک پای ثابت در اکثر خودروهای موجود در ایران است. رنو سیمبل با قیمتی در حدود ۸۰ میلیون تومان از سوی نگین خودرو عرضه میشود در حالی که قیمت آن در کشوری مانند امارات به پول ایران چیزی در حدود ۳۹ میلیون تومان است. پرداخت ۸۰ میلیون برای یک خودروی سدان کوچک سطح پایین اصلا کار منطقی و درستی نیست. با این مبلغ میتوان انتخابهای بهتری داشت، مخصوصا زمانی که متوجه شوید سیمبل از لحاظ کیفیت، چیزی در حد خودروهای چینی و حتی ضعیفتر است و در برخی از موارد تنها تفاوت آن فقط لوگوی رنو در جلوپنجره آن است. شما با پرداخت ۸۰ میلیونتومان یک تندر ۹۰ جدید بدست خواهید آورد که تغییرات ظاهری آن محسوس بوده و در بخش فنی تغییر چندانی نداشته است. نگینخودرو با عرضه این خودرو با ۲ برابر قیمت، نشان داده است که این نمایندگی، شرایط متفاوتی را با سایر شرکتها برای مردم فراهم نکرده و هدفی جزء کسب سود فراوان و خالی کردن جیب ملت ندارد.
۲- پیشرانه
سیمبل از یک پیشرانه ۱۵۹۸ سی سی با ۱۰۵ اسببخار قدرت و ۱۴۵ نیوتنمتر گشتاور بهره میبرد. این پیشرانه برای یک خودروی کوچک با ۴ سرنشین سایز متوسط عملکرد مناسبی در شرایط شهری دارد ولی زمانی که بحث یک خودروی ۸۰ میلیونتومانی مطرح میشود، این خودرو یک محصول ضعیف از لحاظ پیشرانه شناخته خواهد شد. پیشرانه این خودرو در شرایط جادهای اصلا خوب عمل نمیکند و کمبود قدرت در جادههای کوهستانی کاملا قابل لمس خواهد بود. همچنین از لحاظ شتاب نیز، سیمبل یک خودرو کند خواهد بود که اصلا شتاب مناسبی ندارد و این یک رانندگی خستهکننده را بهمراه خواهد داشت. شتاب صفر تا ۱۰۰ سیمبل در حدود ۱۳.۵ ثانیه است.
۳- کابین پلاستیکی
کیفیت متریال داخلی سیمبل مانند خودروهای چینی ارزان قیمت موجود در کشور است. پلاستیک سخت سرتاسر کابین را پوشانده است و شما اصلا قسمت دوستداشتنی خوبی را در این خودرو مشاهده نخواهید کرد. زمانی که ما با یکی از این خودروها روبرو شدیم، در داخل کابین تصور کردیم که سیمبل در یک کارخانه ضایعات پلاستیکی ساخته شده است. البته لوگوی رنو در وسط غربیلک فرمان باعث میشود که بسیاری از ایرانیها کیفیت بد این کابین را نادیده بگیرند اما واقعیت سیمبل متریالی در حد تندر ۹۰ است.
۴- صدای زیاد کابین
عدم عایقبندی مناسب کابین باعث میشود صدای موتور خیلی زیاد به داخل کابین منتقل شود و این زمانی که دور موتور بالا میرود بسیار ناراحتکننده خواهد بود. شاید از لحاظ صدای کابین سیمبل کمی بهتر از لیفان ایکس۶۰های قدیمی باشد که بعنوان یک خودروی پر سروصدا شناخته میشوند. ما به صدای زیاد در داخل کابین خودروهای کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان تقریبا عادت داریم، اما سیمبل بعنوان یک محصول از رنو در این بخش نا امیدکننده ظاهر خواهد شد.
۵- طراحی
سیمبل از لحاظ طراحی به ۲ بخش تقسیم میشود. این خودرو در قسمت جلویی طراحی قابل قبولی دارد و بسیاری طراحی آن را زیبا توصیف میکنند اما در بخش عقب و نمای جانبی همهچی ناامیدکننده میشود. چراغهای عقب با طراحی مربعی شکل اصلا طراحی بروز و زیبایی ندارند و سادگی بخش عقبی خودرو بیش از حد است. در نمای جانبی نیز، خطوط بدنه بیش از حد بیرون زده و بنظر میرسد رنو بسیار بیهدف این خطوط را بر روی بدنه قرار داده چرا که به هیچجا ختم نمیشوند.
۶- عدم وجود کیسههوای جانبی و سانروف
چری آریزو ۵ بعنوان یک رقیب سرسخت برای سیمبل از امکانات بسیار بیشتری بهره میبرد که ایرانیها نیز تمایل بهخرید خودروهایی دارند که به آنها آپشن ارائه میدهند. از لحاظ ایمنی کیسههوای جانبی یک آپشن جذاب برای خودروها محسوب میشود که تا حد زیادی ایمنی خودرو و سرنشینان را بالا میبرد. همچنین علاقه ایرانیها را به سانروف نمیتوان نادیده گرفت که متاسفانه سیمبل فاقد هر ۲ مورد ذکر شده است.
۷- کیفیت بد صندلیها
صندلیهای رنو سیمبل چیزی شبیه به ال۹۰های خودمان است که در سفرهای طولانی، حتما نیاز خواهید داشت که چند بار خودرو را در گوشهای پارک کنید و از خودرو پیاده شوید تا کمی استخوانهای بدن شما استراحت کنند. این سطح از کیفیت پایین صندلیها واقعا ناامیدکننده است. کاملا طبیعی خواهد بود که شما با پرداخت ۸۰ میلیون تومان انتظار دریافت یک خودرو با صندلیهای چرمی راحت را داشته باشید.
کلام آخر
رنو سیمبل زمانی که ۴۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد، این ایرادات دیده نخواهند شد و یا بسیار ناچیز جلوه خواهند کرد اما وقتی پای یک خودروی ۸۰ میلیونی وسط باشد، این ایرادات، ضعف بزرگی محسوب میشوند که ارزش خودرو را واقعا پایین میآورند. سیمبل با قیمت ۸۰ میلیون تومان اصلا ارزش خرید ندارد و باید به این نکته توجه کرد که این خودرو فقط لوگوی رنو را یدک میکشد، چیزی مانند ساندرو و ال۹۰. اگر از بحث کشور سازنده چشمپوشی کنیم، چریهای مدیران خودرو نسبت به سیمبل چندین پله بالاتر قرار میگیرند چرا که ۱۱۶ اسببخار قدرت، تجهیزات ایمنی و رفاهی بسیار بیشتر و چهرهای جذابتر را با قیمتی تقریبا در حدود ۷۶ میلیون تومان به شما ارائه میکنند. بنابراین جای شک باقی نمیماند که سیمبل ارزش پرداخت ۸۰ میلیونتومان را اصلا ندارد. همچنین در مواردی عدم ارائه خدمات فروش و پس از فروش مناسب از سوی نمایندگی محصولات رنو، باعث شده تا مشتریان از نگینخودرو گلایه کنند.
مفتش گروته.
من دو ماهه سیمبل Le خریدم نویسنده اگه یکبار پشت فرمون سیمبل نشسته باشه نمیگه شتابش ضعیفه،صندلی های جلو قابل مقایسه با ال۹۰ نیست و خیلی راحت تره و صدای موتور داخل کابین خیلی خوب ایزوله شده تعجب میکنم که با لیفان مقایسه شده!!!!!!! با توجه به قیمتش در این کلاس بدون رقیبه. با این مبلغ یا باید سراغ چینی های بی نام و نشان رفت و یا خودروهای کره ای و ژاپنی با ده سال کارکرد.
من خودم ۶ ماهه رنو سیمبول خریدم نسبت به ماشینهای چینی زیر صد میلیون خیلی بهتره
کیفیت متریال داخل و صندلی های سیمبل با ال نود یکیه؟ یا سیمبل رو ندیدی یا ال نود. مثلا اگه لکسوس داشته باشی میتونی تو ماشین پیاده روی کنی و ۱۲ ساعت بدون نگه داشتن کنار جاده میری. اگه قصد تبلیغ یا تخریبم دارین هم محض آبروی خودتون اینقدر گل درشت ننویسین.
بنظر تحلیلی کاملا انتقادی و یکطرفه بود.
اصلا نمیشه یه همچی برند اروپایی رو با خودروهای چینی موجود تو بازار ایران مقایسه کرد، به هیچ وجه! شاید چینی ها واقعا فقط و فقط ظاهری بهتر از سیمبل داشته باشند، که متاسفانه خیلی ها رو به اشتباه میندازه. خودروهای چینی بنظر میرسه یکی با طراحی ظاهری قابل قبول تر، و همچنین اضافه کردن یکسری از آپشنهای معمولی،سعی در جلب توجه مشتریان تو ایران کردن.فقط و صرفا ظاهر!
قربان بعد از این همه انتقاد بالاخره نگفتی به جاش چی بخریم. ماشین چینی؟ با این پول حتی یه هاچبک وارداتی هم نمیشه خرید
چه تحلیل آبکی. معلومه که طرف خیلی کارشناس بوده. بهتون قول می دم این آقای کارشناس حتی یکبار هم پشت فرمون سیمبل ننشسته باهاش رانندگی کنه. جملات با فعل “خواهد بود” بخوبی نشان می ده که بیشتر اظهارات از روی حدس و گمان هست. فقط هدف کوبیدن سیمبل به نفع چینی های وطنی بوده که به خوبی انجام شده. ولی کیفیت بالای چینیا نسبت به سیمبل دیگه واقعا آخرش بود.