پیشتازی صنعت خودروهای برقی فرانسه

0

برنامه جامع DS برای پیشتازی در صنعت خودروهای برقی فرانسه

شرکت خودروسازی DS اتومبیل به عنوان برند لوکس سیتروئن تصمیم مهمی را اتخاذ کرده است و آن سرعت بخشیدن به توسعه و طراحی خودروهای الکتریکی است.

این خودروساز فرانسوی قصد دارد تا هر سال از یک مدل جدید تمام الکتریکی و یا هیبریدی رونمایی کند. برای شروع این کار نیز دی اس قصد دارد تا به زودی نسخه ای هیبریدی از کراس اوور جدید خود یعنی مدل DS7 کراس بک را معرفی کند که از موتور بنزینی الکتریکی به قدرت ۳۰۰ اسب بخار سود می برد.

خودروی کراس اوور DS7 کراس بک E-Tense به یک موتور بنزینی به قدرت ۲۰۰ اسب بخار مجهز است که به یک موتور الکتریکی کوپل شده است و نیروی آنها از سریق یک گیربکس ۸ دنده ی خودکار به چرخ ها انتقال میابد.

گیربکس این خودرو به صورت عرضی مابین موتور احتراق داخلی و موتور الکتریکی قرار گرفته است. نیروی مورد نیاز الکتروموتور نیز از طریق یک باتری  لیتیوم-یون با ظرفیت ۱۳ کیلووات ساعت تامین می شود که در زیر صندلی های عقبی جاسازی شده است.

اریک آپود مدیر تولید و توسعه ی دی اس در این مورد گفته است: “دی اس در حال وارد شدن به مرحله ی جدیدی از تولید خودروهای الکتریکی است. و تا سال ۲۰۲۵ بیش از یک سوم خودروهای دی اس به صورت الکتریکی و یا هیبریدی به فروش خواهند رفت.

مدل های هیبریدی قدرتمند این برند نیز از پیشرانه ی هیبریدی DS7 کراس بک E-Tense استفاده خواهند کرد که می تواند ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند و شعاع حرکتی آن در حالت تمام برقی معادل ۶۰ کیلومتر است.

دی اس همچنین در مسابقات فرمولا E نیز حضور دارد که یک بستر مناسب و فوق العاده برای مهندسین این شرکت است تا به توسعه ی مولد های نیروی برقی بپردازند.

این خودروساز اعتقاد دارد که شباهت زیادی بین خودروهای برقی مسابقه ای و خدروهای برقی جاده ای وجود دارد که از میان آنها می توان به تکنولوژی های باتری، مدیریت انرژی باتری ها اشاره کرد.

گروه پژو سیتروئن به عنوان کمپانی مادر دی اس حتی برنامه هایی بلند پروازانه تر را برای این برند لوکس تدارک دیده است. این برند اولین زیر مجموعه ی گروه پژو سیتروئن خواهد بود که فناوری های مربوط به خودروهای خودران را دریافت خواهد کرد و همچنان قرار است نخستین بار این فناوری ها در مدل DS7 کراس بک به بازار عرضه شوند.

این خودرو به زودی به سیستم های رانندگی نیمه خودکاری همانند سیستم اتوپارک مجهز خواهد شد که موقعیت خودرو را در خیابان تحت کنترل دارد. تا پایان این دهه نیز دی اس از سیستم های رانندگی خودکار سطح ۳ خود رونمایی خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.