قیمت و مشخصات وانت مرسدس بنز مدل ۲۰۱۷ + تصاویر

0

کانسپت وانت مرسدس بنز X کلاس رسماً رونمایی شد

مرسدس بنز که شکافی در بخش وانت‌های متوسط پریمیوم می‌دید، چند وقت پیش تصمیم گرفت با ساخت وانتی این شکاف را پُر کند. حالا سرانجام پس از انتشار تیزرها و تصاویر جاسوسی فراوان مرسدس بنز رسماً از نسخهٔ کانسپت این وانت که پیش‌نمایشی از نسخهٔ تولیدی آن خواهد بود در استکهلم سوئد پرده‌برداری کرد آن‌هم نه یک نمونه بلکه در دو نسخهٔ متفاوت. وانتی که با نام X کلاس شناخته می‌شود و ترکیبی از کارایی وانت‌های سنتی را با ویژگی‌های لوکس این شرکت ارائه می‌کند. هرکدام از این دو کانسپت، شخصیت‌های متفاوتی دارند، یکی با نام «Stylish Explorer» که نسخه‌ای شیک و لوکس بوده و تجربه‌ای پریمیوم و اسپرت را ارائه می‌کند و دیگری با نام «Powerful Adventurer» که یک وانت آفرود قدرتمند مخصوص مسیرهای ناهموار است.

mercedes-benz-x-class-3

مدل Stylish Explorer که پیش‌نمایش دقیق‌تری از نسخهٔ تولیدی X کلاس است، دارای فضای داخلی پریمیوم، سپرهای اسپرت و رینگ‌های آلیاژی بزرگ ۲۲ اینچی است. از سوی دیگر مدل Powerful Adventurer دارای فاصله از سطح زمین زیاد، روکش‌های فلزی روی بدنه، گلگیرهای بزرگ‌تر و رینگ و لاستیک‌های آفرود است. رئیس مرسدس بنز «دیتر زتچه» دربارهٔ این وانت گفته است:

«X کلاس یکی از آخرین شکاف‌ها در بین مجموعهٔ محصولات ما را پر می‌کند. هدف ما ارائهٔ این خودرو مطابق نیازهای خاص خریداران است. این وانت استاندارد جدیدی در بخش رو به رشد وانت‌ها ایجاد خواهد کرد».

مرسدس بنز جزئیات فنی X کلاس را اعلام نکرده است اما میدانیم که این وانت بر اساس نیسان ناوارا ساخته شده است. نسخهٔ پایهٔ X کلاس در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌گردد و سیستم چهارچرخ محرک به‌عنوان یک آپشن سفارشی برای آن ارائه خواهد شد. موتورهای آن‌هم شامل نمونه‌های چهار سیلندر بنزینی و دیزل می‌شود که اطلاعات بیشتری آز آن‌ها منتشر نشده است. نمونه‌های به نمایش درآمده اما مجهز به یک موتور V6 دیزلی هستند که انتظار می‌رود به‌عنوان بالاترین نسخه در لیست موتورهای X کلاس ارائه گردد. همچنین این کانسپت‌ها مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic مرسدس بنز هستند.

http://cdn2.autoexpress.co.uk/sites/autoexpressuk/files/styles/gallery_adv/public/2016/10/imag1615.jpg?itok=8U8ICzaw

سازندهٔ آلمانی ادعا می‌کند که وانت X کلاس توانایی حمل ۱.۱ تن بار و کشش ۳.۵ تن بار را دارد و می‌تواند به‌عنوان وسیلهٔ نقلیه‌ای هم برای خانواده و هم برای کار مورداستفاده قرار گیرد. مرسدس بنز مانند همهٔ محصولات خود به ایمنی X کلاس هم توجه زیادی داشته است و مجموعهٔ کاملی از سنسورها و جدیدترین سیستم کمک‌راننده را برای آن ارائه کرده است. کانسپت X کلاس قرار است وانت شیک و لوکس باشد که یک کارگر می‌تواند برای کار خود از آن استفاده کند درحالی‌که هیچ مشکلی جهت استفادهٔ خانوادگی هم ندارد. بدین ترتیب این خودرو آمیزه‌ای است از ویژگی‌های لوکس مرسدس بنز و وانت‌های سنتی.

mercedes-benz-x-class_pickup_concept-2016-1024-02

X کلاس در جلو دارای طراحی نسبتاً صافی است که شباهت چندانی با طراحی نرم کراس‌اوورهای مرسدس بنز ندارد. در داخل آن‌هم از مواد بسیار باکیفیتی همچون چرم ناپا، روکش‌های چوبی و آلومینیوم جلا داده شده استفاده شده است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو از طریق یک صفحه‌نمایش بزرگ که در بالای داشبورد نصب شده است ارائه می‌گردد و یک پد چندمنظوره هم برای کنترل آن در کنسول وسط تعبیه شده است.

mercedes-benz-x-class_pickup_concept-2016-1024-13

نسخهٔ دو دیفرانسیل این وانت مجهز به دنده‌های ضریب سنگین، قفل دیفرانسیل در هر دو محور و یک سیستم کنترل کشش پیشرفته است که به خودرو برای حرکت در سخت‌ترین مسیرهای آفرود کمک می‌کند. شاسی فولادی X کلاس نیز با نیسان ناوارا و رنو آلاسکان مشترک است اما مرسدس بنز برای تعلیق جلو از سیستم مک‌فرسون و در تعلیق عقب از تنظیمات Five Link استفاده کرده است.

mercedes-benz-x-class_pickup_concept-2016-1024-05

مرسدس بنز برای ساخت وانت X کلاس با گروه خودروسازی رنو-نیسان همکاری کرده است به‌گونه‌ای که کارخانهٔ نیسان در بارسلونای اسپانیا X کلاس را برای اروپا، استرالیا و آفریقای جنوبی تولید خواهد کرد و سپس در سال ۲۰۱۸ کارخانهٔ رنو در کوردوبای آرژانتین تولید این وانت را برای کشورهای آمریکای جنوبی آغاز خواهد کرد. فروش نسخهٔ تولیدی وانت مرسدس بنز X کلاس تا پیش از پایان سال ۲۰۱۷ در اروپا آغاز خواهد شد اما مرسدس بنز به دلیل حضور رقبای کهنه‌کار و سرسخت در ایالات‌متحده قصد عرضهٔ X کلاس را در این کشور ندارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.