شورولت تاهو LTZ 4WD مدل ۲۰۱۵+ عکس و مشخصات

0

بررسی شورولت تاهو LTZ 4WD مدل ۲۰۱۵

اگر اولین تجربه‌تان با شورولت تاهو باشد، ممکن است در ابتدا از جثه غول‌پیکر و وزن ۲۶۰۰ کیلوگرمی آن شوکه شوید. با این حال، شورلت تاهو یک خودروی جادار و مفید است.

2015 Chevrolet Tahoe LTZ

بیشتر مزیت‌های این شاسی‌بلند به خاطر ابعاد غیرعادی و بزرگ آن است. به این معنا که نیازی به نگرانی در مورد خرت‌وپرت‌های عقب خودرو نیست؛ می‌توان وسایل بسیار بزرگ را با خود حمل کرد و هر وسیله اضافه‌ای را بدون فکر به کمبود جا، در عقب گذاشت. یک کنسول به بزرگی یک میز در اختیار راننده و مسافر جلو قرار گرفته است. همچنین نسبت به مدل قبلی، شورولت تاهو دارای ۱/۵ اینچ فضای بیشتر برای سر راننده است.

2015 Chevrolet Tahoe LTZ

تمام این افزایش ابعاد به پلتفرم آن در پیکاپ‌های بزرگ شورولت برمی‌گردد. شورولت در سال گذشته، در طراحی سیلورادو کاملاً تجدیدنظر کرد و متعاقب این طراحی دوباره، تاهو نیز تغییرات ساختاری زیادی به خود دید. پلتفرم جدید، صلبیت بهتری در ساختار دارد و استفاده از فولاد با مقاومت بالا، باعث شده تا وزن خودرو بیش از حد اضافه نشود.

http://blog.caranddriver.com/wp-content/uploads/2014/08/2015-Chevrolet-Tahoe-PLACEMENT-626x382.jpg

سیستم تعلیق متصل به بدنه در جلو مستقل است. در همین حال، یک محور عقب سرحال با فنرهای حلقه‌ای وجود دارد که از سیلورادو که یک تراک با اندکی عرض بیشتر است، وام گرفته شده است. ولی برخلاف سیلورادو، تاهو به صورت پیوسته جذب شوک‌ها را تنظیم می‌کند. در نسل سوم از تاهو این موضوع را شاهد هستیم که سیستم کنترل رانندگی مغناطیسی به صورت استاندارد و انحصاری در تریم بالای LTZ ارائه شده است. این مستهلک کننده انرژی باعث می‌شود تا خودرو به راحتی از ناهمواری‌های جاده گذر کرده و ضربات وارد شده به بدنه کاهش یابد. ولی در مسیرهای ناهموار و با وجود چرخ‌های ۲۰ اینچی، شورولت تاهو بسیار عصبانی می‌شود و خوردن قهوه در آن بسیار سخت می‌شود.

2015 Chevrolet Tahoe LTZ Interior
۲۰۱۵ Chevrolet Tahoe LTZ Interior

از دیگر موارد جدید در شورولت تاهو، سیستم دستیار فرمان الکتریکی است که برای سهولت کار راننده و مصرف بهینه سوخت استفاده شده است. فرمان‌پذیری راحت در تاهو، کنترل خودرو در آن را بسیار راحت کرده است. همچنین دایره گردش ۱۱/۸۸ متری تاهو نشان می‌دهد که چقدر قدرت مانور این خودرو از چیزی که انتظار دارید بیشتر است. ولی نباید فراموش کرد که داشتن شورولت تاهو در شهر به هیچ‌وجه آسان نخواهد بود؛ مگر این که نشان پلیس یا آتش‌نشانی به همراه داشته باشید.

2015 Chevrolet Tahoe LTZ 5.3 Liter Engine V8
۲۰۱۵ Chevrolet Tahoe 5.3 Liter Engine V8

پیشرانه تاهو نیز مطابق با سیلورادو انتخاب شده است. موتور ۵/۳ لیتری V8 اکنون دارای انژکتور سوخت مستقیم، زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و قابلیت غیرفعال‌شدن سیلندرها است و از بدنه آلومینیومی استفاده کرده است. این موتور داری قدرت ۳۵۵ اسب‌بخار است و گشتاور خروجی آن نیز ۵۱۹ نیوتن‌متر است. قدرت این موتور توسط یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی منتقل می‌شود. همچنین گیربکس تاهو دارای حالت یدک‌کشی است که در آن دنده‌ها به مدت زمان بیشتری نگه داشته می‌شوند و شیفت دنده‌ها به پایین نیز با سرعت بیشتری انجام می‌شود. این حالت اگر در هر خودروی دیگری به جز تاهو بود، می‌توانست به عنوان «اسپرت» شناخته شود.

شتاب‌گیری تاهو تا سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت، ۷/۱ ثانیه طول می‌کشد و این خودرو مسیر یک‌چهارم مایل را در مدت ۱۵/۶ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۶/۴۵ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند. البته شاید خریداران تاهو بیشتر به دنبال ظرفیت حمل این خودرو باشند تا شتاب و سرعت. مدل‌های با سیستم دیفرانسیل چهار چرخ متحرک می‌توانند تا ۳۸۰۰ کیلوگرم با خود حمل کنند و این در حالی است که تاهو با سیستم دیفرانسیل دو چرخ متحرک می‌تواند تا ۳۹۰۰ کیلوگرم با خود حمل کند. در همین حال، نباید ترمزهای قدرتمند تاهو را فراموش کرد. این ترمزها می‌توانند تاهو را از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت در فاصله ۵۳/۶ متری کاملاً متوقف کنند؛ عددی که برای یک سدان خانوادگی نیز قابل‌احترام است. مصرف سوخت تاهو نیز در شهر ۱۴/۷ لیتر و ۱۰/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای مدل‌های با سیستم دیفرانسیل چهار چرخ متحرک مانند خودروی تست شده است. در تستی که در حدود ۵۳۰ کیلومتر رانندگی انجام شد، مصرف سوخت ۱۵/۷ لیتری به صورت ترکیبی مشاهده گردید.

برای اولین بار در تاریخ تاهو، درهای جلو با مدل سیلورادو مشترک نیستند. این موضوع به طراحان کمک کرده تا نمایی منحصربه‌فرد برای خودرو ایجاد کنند. آخرین مدل تاهو ظاهری بسیار زیباتر از مدل‌های قبلی‌اش دارد؛ اهمیت این موضوع وقتی بیشتر می‌شود که بدانیم تاهو LTZ قیمتی معادل مدل قبلی و ۷۰ هزار دلاری دارد.

وقتی درهای جلو را باز کنیم، نمایی از طراحی دوباره کابین تاهو در اختیار ما قرار می‌گیرد. کنسول بلند تاهو با ابزارهای آنالوگش نشانه‌هایی از طراحی‌های سیلورادو را در خود دارد؛ ولی در همین‌حال تاهو طراحی‌های مخصوص به خود را دارد. یک نمایشگر دیجیتالی ۴/۲ اینچی بین شمارنده‌ها، می‌تواند سرعت، مسافت سفر یا داده‌های اطلاعات و سرگرمی را نشان دهد و می‌توان با آن تنظیمات خودرو را تغییر داد. در سرعت ثابت ۷۰ مایل (۱۱۲/۶۵ کیلومتر) بر ساعت، در کابین این خودروی شبه‌لوکس نویز با قدرت ۶۸ دسی‌بل ثبت گردید و بنابراین در جلوی خودرو، صدای زیادی در هنگام حرکت خودرو به گوش خواهد رسید و در نتیجه از جهان بیرون جدا نخواهید بود.

شورولت فاصله محورهای ۱۱۶ اینچی تاهو را تغییر نداده است و بنابراین فاصله پاهای خودرو نسبت به مدل قبلی تغییری نکرده است. امّا ستون‌های دوم خودرو به طرف جلو حرکت کرده‌اند و این موضوع باعث شده تا شورولت از درهای عقب بزرگ‌تری برای تاهو استفاده کند و کار ورود و خروج را برای سرنشینان عقب راحت‌تر کند.

ردیف سوم نیز تغییر چندانی به خود ندیده است. همانند تاهوی قبلی، کف خودرو به اندازه‌ای ارتفاع پیدا کرده تا جا برای محور عقب و همچنین راحتی پاهای شما ایجاد شود. صندلی‌های ردیف سوم دارای زاویه ثابتی است که برای مسافرت‌های طولانی احتمالاً مناسب نخواهد بود. مدل LTZ تست شده در اینجا دارای ردیف سوم صندلی‌های جمع‌شونده به صورت خودکار و همچنین ردیف صندلی دوم تاشو بود. با جمع شدن این دو ردیف صندلی فضایی به اندازه ۲/۶۹ مترمکعب برای شما باز می‌شود.

2015 Chevrolet Tahoe LTZ
۲۰۱۵ Chevrolet Tahoe LTZ

قیمت تاهو برای مدل‌های دیفرانسیل عقب LS از ۴۵۵۹۵ دلار شروع می‌شود و برای مدل متوسط LT، ۵۰۹۹۵ دلار است. تریم سطح بالای LTZ نیز دارای قیمت اولیه‌ای برابر با ۵۹۹۹۵ دلار است. استفاده از سیستم دیفرانسیل چهارچرخ متحرک برای هر کدام از تریم ها، هزینه‌ای برابر با ۳ هزار دلار خواهد داشت. شورولت تاهو گزینه کسانی است که به دنبال فضایی بزرگ و مناسب برای همه اعضای خانواده هستند. البته کسی که باز هم فضای بزرگ‌تری نیاز داشته باشد، می‌تواند شورولت سابربن را انتخاب کند.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۷ سرنشین، ۵ در واگن.
  • قیمت مدل تست: ۷۰۰۸۵ دلار (قیمت پایه: ۶۲۹۹۵ دلار)
  • نوع موتور: pushrod 16-valve V-8 ، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۵۳۲۸سی‌سی.
  • قدرت: ۳۵۵ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۵۱۹/۲ نیوتن‌متر در ۴۱۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک با حالت شیفت دستی.

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۹۵ متر.
  • طول ماشین: ۵/۱۸ متر.
  • عرض: ۲/۰۴۵ متر.
  • ارتفاع: ۱/۸۹ متر.
  • وزن کلی: ۲۶۱۰ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۱ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۹/۳ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۲۵ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۵ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۵/۶ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۶/۴۵ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۱۸۱/۸۵ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۳/۶۴ متر.

مصرف سوخت:

تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۴/۷ لیتر در شهر و ۱۰/۷ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

مصرف سوخت در تست: ۱۵/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.