بررسی قیمت و مشخصات فنی لیفان X80 شاسی بلند جدید+ عکس

1

بررسی و مشخصات فنی لیفان X80

قیمت لیفان x80 در ایران ،قیمت لیفان ایکس ۸۰ ،قیمت لیفان شاسی بلند جدید ،قیمت لیفان جدید

سر لیفان این روزها حسابی شلوغ است. چندی پیش آن‌ها MPV فورد S-Max را عرضه کردند و امروز نیز شاهد ارائه‌ی شاسی‌بلند بزرگ و جدید لیفان X80 در چین هستیم. بزرگ‌ترین سورپرایز لیفان برای ما قیمت این خودروست. قبلاً می‌دانستیم که X80 ارزان خواهد بود اما انتظار نداریم که این خودرو بسیار ارزان باشد. این خودرو دارای ۷ صندلی بوده و طولی کمتر از ۵ متر دارد و از پیشرانه‌ی بنزینی ۲ لیتری توربو استفاده می‌کند که قدرت ۱۹۱ اسب بخاری و گشتاور ۲۸۶ نیوتون متری دارد.

لیفان X80

لیفانX80(لیفان ایکس۸۰) که در کلاس خودرویی SUV قرار دارد تقریبا یک سال قبل(اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی)وارد بازار کشور زادگاهش چین شد تا به نوعی پرچمدار محصولات لیفان در چین باشد. لیفان X80 قبل از رونمایی بدون کاور در برابر دیدگان قرار گرفت و تصاویری از این خودرو به طور کاملا واضح پخش شد، لیفان X80 که تا به این تاریخ عنوان عظیم جثه ترین خودروی خودروساز چینی لیفان را به دوش کشیده است دارای ظاهر بسیار فریبنده و خوبی است و طراحان این SUV چینی برای زیباتر شدن این شاسی بلند از هیچ زحمتی دریغ نکرده اند. بی شک ما اینجاییم تا با به چالش کشیدن لیفان X80 شما را در انتخاب آگاهانه تر یاری کنیم…

 مشخصات فنی لیفان X80:

پیشرانه لیفان X80 در کمپانی میتسوبیشی طراحی شده است. یکی دارای موتور ۲٫۴ لیتری است که ۴ سیلندر بوده و قدرت این موتور ۱۶۵ اسب بخار می باشد. در ضمن یک موتور ۲ لیتری توربوشارژر هم که قدرتی معادل ۲۰۰ اسب بخار دارد و یک موتور ۱٫۸ لیتری توربو هم داراست و در آینده ارائه خواهد شد. بر روی مدل ۲٫۴ لیفان X80 یک گیربکس ۵ سرعته از نوع دستی و ۶ سرعته  قرار می گیرد. اما بر روی مدل دیگر فقط یک گیربکس ۶ سرعته جا خوش خواهد کرد.

http://www.khodrobank.com/Reviews/66988_lifan-x80-logo-3.jpg

اما نکته مهم در بخش فنی لیفان X80 این است که در نسخه فول این شاسی بلند چینی انتقال قدرت موتورها به هر چهار چرخ صورت می پذیرد(دو دیفرانسیل)اما در نسخه پایه لیفان X80 قدرت موتورها را فقط به چرخ های جلو خودرو انتقال می دهد.(دیفرانسیل جلو)

ابعاد:

بیشتر کارشناسان خودرویی کشور چین با اصرار زیاد معتقدند که لیفان X80 از لحاظ ابعاد این توانایی را دارد که با خودروی پرادو کمپانی ژاپنی تویوتا به رقابت بپردازد. بدین ترتیب در جدول زیر به مقایسه ابعاد این خودرو پرداخته ایم.

نام خودرو طول عرض ارتفاع فاصله دو محور وزن قیمت
لیفان X80 ۴۸۷۰ میلی متر ۱۹۳۲ میلی متر ۱۷۴۶ میلی متر ۲۸۵۰ میلی متر ۱۸۸۵ کیلوگرم ۸۰ تا ۱۰۰ م.ت
تویوتا پرادو ۴۹۳۰ میلی متر ۱۸۸۵ میلی متر ۱۸۸۰ میلی متر ۲۷۹۰ میلی متر ۲۴۳۵ کیلوگرم ۱۰۵ تا ۱۶۳ م.ت
لکسوس LX570 ۴۹۹۱ میلی متر ۱۹۷۱ میلی متر ۱۸۶۴ میلی متر ۲۸۵۰ میلی متر ۲۶۸۰ کیلوگرم ۱۲۸ م.ت

لازم به ذکر است که لیفان X80 ظرفیت ۷ سرنشین را داراست.

لیفان X80

طرحی ظاهری:

در نمای رو به روی لیفان X80 شاهد یک جلوپنجره شش‌ضلعی با سایز بزرگ هستیم. نکته جالب در نمای جلو لیفان X80 وجود کروم فراوان است، که همین امر باعث شده تا شاهد یک ظاهر مدرن و اسپرت باشیم. اما در لیفان X80 هم به مانند دیگر محصولات کمپانی لیفان شاهد کپی کاری هستیم لذا ما در نمای روبه رو شاهد ترکیبی از تویوتا هایلندر و هیوندای سانتافه هستیم.

https://arvandplak.ir/wp-content/uploads/2016/03/lifan-x80-5.jpg

وقتی از بغل به این خودرو می نگریم در اولین نگاه سایز کوچک و غیر قابل تناسب رینگ شما را آزار می دهد. در ضمن ضخامت ستون D بیش از حد است. نکته مثبت در این بخش بهره بردن از آینه های بغل با سایز بزرگ است که مشکل دید راننده(به خاطر شیشه عقب کوچک) را رفع می کند.

لیفان X80

خوب می رسیم به بهترین نمای لیفان X80 که بیشتر کارشناسان معتقدند که بهترین طراحی ظاهری این خودرو در این قسمت صورت پذیرفته است.(نمای عقب)سپر عقب این شاسی بلند باعث شده که لیفان X80 در نمای عقب حجیم، خشن و عضلانی به چشم بیاید. در ضمن طراحان این خودرو با قرار دادن دو خروجی اگزوز باعث ایجاد قرینگی جالبی شده اند. اما نکته منفی در نمای عقب شیشه های کوچک است که راننده را دچار مشکل می کند.

لیفان x80

طراحی داخلی:

به محض باز کردن درب خودرو و ورود به داخل کابین شما شاهد ترکیب پلاستیک و طرح چوب خواهید بود. طراحان لیفان X80 با این سبک طراحی موفق شده اند که تصویر و نمای خوبی را برای بیننده به ارمغان آورند. از دیگر موارد مهم در داخل کابین لیفان X80 میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • در وسط داشبورد این شاسی بلند یک مانیتور بزرگ وجود دارد.
  • درست در پایین این مانیتور بزرگ شما شاهد کلیدهای تهویه مطبوع و سیستم صوتی هستید.
  • بی شک صفحه کیلومتر این شاسی بلند در میان تمام محصولات لیفان بهترین است. و زیبایی خاصی را به این خودرو چینی افزوده است.
  • نورپردازی دلنشین و بهره بردن مناسب و معقول از المان‌های گرافیکی باعث شده که جلوه مناسبی در برابر چشم راننده نقش ببندد.
  • درست در میان صندلی های جلو کنسول بزرگ و عریض وجود دارد.
  • وجود فضای خوب و کافی برای سرنشینان عقب(در ردیف دوم)و البته سیستم تهویه عقب از دیگر موارد مهم در داخل کابین لیفان X80 است.

لیفان X80

امکانات رفاهی لیفان X80:

برخی از مهم ترین امکانات رفاهی لیفان X80 در زیر قابل مشاهده است:

  1. فرمان چند حالته با روکش چرم
  2. قابلیت تنظیم ارتفاع و عمق فرمان (تلسکوپی)
  3. کامپیوتر داخلی
  4. سیستم صوتی و سرگرمی مدرن
  5. صفحه نمایشگر لمسی
  6. سیستم مسیریاب ماهواره ای
  7. سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
  8. آینه های جانبی تاشونده برقی
  9. چراغ های راهنما LED روی آینه های جانبی
  10. چراغ های روز (دی لایت) LED
  11. ایربگ
  12. گرم کن صندلی جلو
  13. سانروف برقی
  14. قفل مرکزی
  15. سیستم ضد سرقت

لیفان X80

قیمت:

درباره ی قیمت لیفان X80 باید بگم که به پول خودمان چیزی مابین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان(بسته به نوع آپشن) قیمت دارد، درباره ی رقبای این شاسی بلند چینی در بازار کشور چین هم می توان به هاوال اچ ۶ و جیلی X7 اشاره نمود. که بی شک لیفان X80 با قیمت پایین قادر است که این دو رقیب خود را به چالشی سخت بکشاند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. علیرضا می گوید

    سلام ماشین خوبی به نظر میاد ولی احتمالا قیمت گذاری مال عهد دقیانوس!!!! 70 تا 100 میلیون؟!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.