جدیدترین رده بندی باکیفیت‌ترین خودروهای تولید داخل

0

تعداد باکیفیت‌ترین خودروهای تولید داخل به ۹ رسید

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران روز گذشته آخرین گزارش ارزشیابی ملی خودروهای تولید داخل تا پایان خرداد امسال را منتشر کرد.

 در جدیدترین رتبه‌بندی خودروهای تولید داخل از لحاظ کیفیت، یک خودرو به چهار ستاره‌های جدول اضافه شده است. بر این اساس تعداد خودروهایی که در این رده‌بندی موفق به دریافت چهار ستاره کیفیت شده‌اند به ۹ مدل ارتقا یافت.

طبق آخرین گزارش شرکت کنترل کیفیت و استاندارد ایران، تولید خودروسازان در خرداد‌ماه سال‌جاری تعداد ۸۹ هزار و ۲۴۶ دستگاه خودرو بوده که نسبت به ماه قبل از آن، یعنی اردیبهشت‌ماه، ۲۵ هزار و ۲۷ دستگاه افزایش داشته است.

به این ترتیب خودروهای تولید شده در کشور در این ماه شامل ۵۰ مدل خودرو در گروه سبک و ۸ مدل در گروه سنگین است. ضمن اینکه چون قبل، از کل میزان تولید خودروهای تولید شده در خردادماه، ۹۹ درصد تولیدات در گروه خودروهای سبک قرار انجام شده و تنها یک درصد تولید به خودروهای سنگین مربوط می‌شود.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایرانشرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران

با کیفیت‌ترین خودروهای داخلی؛ ۸+۱
در گزارش اخیر شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد باز هم تعداد چهار ستاره‌های جدول بیشتر شده است. به این ترتیب در جدول سطوح کیفی خودروهای گروه سبک این گزارش در بخش سواری‌ها، نیومزدا ۳ شرکت بهمن‌موتور و گرندویتارا متعلق به ایران‌خودروی خراسان از میان خودروهای بالای ۱۰۰ میلیون تومان، کیا سراتوی سایپا و هیوندای i20 تولید کرمان‌موتور در گروه خودروهای بین ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان، هیوندای i10 تولید کرمان‌موتور در میان خودروهای ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومانی و رنو ساندرو ساخت پارس‌خودرو، تندر۹۰ اتوماتیک تولید ایران‌خودرو و پارس‌تندر محصول پارس‌خودرو در طبقه خودروهای بین ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان، مانند ماه قبل همچنان ۴ ستاره
کیفیت گرفته‌اند. غیر از این ۸ خودرو، در گزارش ارزیابی خرداد‌ماه، تندر ۹۰ اتوماتیک پلاس تولید ایران‌خودرو نیز به جمع باکیفیت‌ترین خودروهای تولید داخل اضافه شده است. این خودرو در جدول ارزیابی کیفیت ماه قبل حضور نداشت و در رده‌بندی اخیر در گروه ۴ ستاره‌های جدول طبقه‌بندی جای گرفته است.

افزایش ۳ ستاره‌ها، از ۹ به ۱۱ خودرو
بعد از چهارستاره‌های جدول مقایسه سطوح کیفی خودروهای تولید داخل، آن طور که از رده‌بندی ۳ ستاره‌های جدول مشخص است، تیگو۵ شرکت مدیران‌خودرو از گروه خودروهای بین ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان، آریزو۵ محصول مدیران‌خودرو و برلیانس H330 تولید پارس‌خودرو در میان خودروهای بین ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومانی، تندر ۹۰ پارس‌خودرو، تندر ۹۰، رانا، پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۶SD محصول ایران‌خودرو و آریو تولید بن‌رو از گروه خودروهای بین ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان، از جمله خودروهای تولید داخل هستند که در بازرسی‌های انجام شده، موفق به دریافت ۳ ستاره کیفیت شده‌اند.
اما نکته قابل توجه در این گروه، اضافه شدن دوباره چانگان CS35 تولید سایپای کاشان به جمع ۳ ستاره‌های بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومانی است. همچنین ارتقای جایگاه جک J5 کرمان‌موتور از ۲ به ۳ ستاره کیفیت در همین گروه قیمتی از نکات مثبت آخرین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد خودروهای داخل به شمار می‌رود. لازم به ذکر است دنا پلاس محصول ایران‌خودرو در گروه قیمتی بین ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان نیز به جمع ۳ ستاره‌های گزارش خردادماه پیوسته است.

۶ تایی شدن ۲ ستاره‌ها
پس از با کیفیت‌ترین خودروهای تولید داخل و ۳ ستاره‌های جدول، بخش دیگر به تولیدات دارای ۲ ستاره کیفیت تعلق دارد. جک S5 تولید کرمان‌موتور تنها خودرو در گروه قیمتی بین ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان محسوب می‌شود که موفق به اخذ تنها ۲ ستاره کیفیت شده است.
پس از آن با ارتقای جایگاه جک J5 کرمان‌موتور، آریو اتوماتیک تولید بن‌رو تنها خودرو در گروه قیمتی بین ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان به شمار می‌رود که در رده‌بندی ۲ ستاره‌ها جای گرفته است. همچنین نیو ام‌وی‌ام ۳۱۵ شرکت مدیران‌خودرو و دنا تولید ایران‌خودرو در گروه خودروهای ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومانی، خودروهایی هستند که توانسته‌اند ۲ ستاره کیفیت را به خود اختصاص دهند. بر این اساس دانگ‌فنگ H30 محصول ایران‌خودرو و سمند سورن تولید ایران‌خودروی تبریز از جمله خودروهای ۲ ستاره‌ای هستند که در گزارش خردادماه به گروه خودروهای بین ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان اضافه شده‌اند.

اضافه شدن ۲ خودرو به تک ستاره‌ها
مانند قبل، این بار نیز آخرین بخش گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد کشور به پرجمعیت‌ترین سطح کیفی خودروهایی اختصاص دارد که در گروه‌های قیمتی مختلف، موفق به کسب یک ستاره کیفیت شده‌اند. بر این اساس در میان گروه خودروها با قیمت بالای ۱۰۰ میلیون و بین ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان، خودرویی با یک ستاره کیفیت به چشم نمی‌خورد.
با این حال در میان خودروها در گروه قیمتی بین ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان دو خودروی ام‌وی‌ام۵۵۰ تولید مدیران‌خودرو و لیفان X60 کرمان‌موتور با یک ستاره کیفیت حضور دارند.
همچنین پژوپارس ایران‌خودرو، پژو ۴۰۵ خراسان متعلق به ایران‌خودروی خراسان، پژو پارس مازندران تولید ایران‌خودروی مازندران، سمند تبریز ساخت ایران‌خودروی تبریز، پژوپارس فارس مربوط به ایران‌خودروی فارس، ام‌وی‌ام ۱۱۰S متعلق به شرکت مدیران‌خودرو، تیبا۲ سایپا و ساینا محصول سایپای کاشان که به گروه خودروهای با قیمت بین ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان اضافه شده است، به اضافه تمام خودروهای پایین‌تر از ۲۵ میلیون تومان شامل تیبا و سایپا ۱۱۱X محصولات سایپای کاشان، سایپا ۱۳۱X و سایپا ۱۳۲X متعلق به شرکت سایپا و سایپا ۱۳۱X ساخت پارس‌خودرو، در بازرسی‌های انجام شده توانسته‌اند تنها یک ستاره کیفیت کسب کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.