گران‌ قیمت‌ترین فراری‌ های تاریخ را ببینید +عکس

0

 در حراجی‌های بزرگ و معتبر، معمولا خودروهای کلاسیک و بسیار خاص هستند که بیشترین قیمت‌ها را دارند. درست مثل یکی از محصولات فراری که در سال گذشته قرار بود با قیمت بیش از ۵۵ میلیون دلار به فروش برسد که متاسفانه چنین چیزی محقق نشد، اما محصولات اسپرت و کلاسیک فراری همیشه قیمت‌های چندین میلیون دلاری داشته‌اند و در میان گران قیمت‌ترین خودروهای جهان قرار می‌گیرند، حال به همین مناسبت قصد داریم ۵ مدل از گران قیمت‌ترین خودروهای فراری را مورد بررسی قرار دهیم که جزییات آنان به شرح زیر است.

۱- فراری ۲۷۵ GTB/C

در جایگاه پنجم لیست، خودروی فراری ۲۷۵ GTB/C قرار گرفته است که در سال ۲۰۱۴ میلادی توسط حراجی “RM ساتبی” به قیمت ۲۶.۴ میلیون دلار فروخته شد تا هم اکنون در جایگاه پنجم لیست به عنوان یکی از گران قیمت‌ترین خودروهای فراری شناخته شود. گفتنی است که این خودرو در زیر کاپوت خود از پیشرانه‌ ۳.۳ لیتری دوازده سیلندر ۳۳۰ اسب بخاری سود می‌برد که در سال ۱۹۶۵ میلادی موفق به کسب عنواین اصلی مسابقات لمانز شده است. به همین دلیل است که خرید این اتومبیل حتی با قیمت ۲۶.۴ میلیون دلار هم ارزشمند خواهد بود.

۲- فراری ۲۷۵ GTB/4 *Sاسپایدر

در جایگاه چهارم لیست هم بار دیگر محصولی از خانواده ۲۷۵ GTB دیده می‌شود، با این تفاوت که حالا این خودرو متولد ۱۹۶۷ میلادی بوده و سه سال از برادر خود کوچک‌تر است و مهم‌تر از همه، سقف متحرک آن خواهد بود که باعث شده خودروی فراری ۲۷۵ GTB/4 *Sاسپایدر با قیمت ۲۷.۵ میلیون دلار توسط حراجی “RM ساتبی” فروخته شود.

۳- فراری ۲۹۰ MM

خودروی فراری ۲۹۰ MM را می‌توان یکی از چندین خودروی معروف فراری در مسابقات اتومبیل رانی توصیف کرد که سال ۱۹۵۶میلادی با هدایت راننده معروف آرژانتینی “هوان مانوئل فانخیو” در مسابقات اتومبیل رانی Mille Miglia ایتالیا شرکت کرد. حال در سال ۲۰۱۵ میلادی یکی از مدل‌های تمیز و بازسازی شده از خودروی فراری ۲۹۰ MM با شماره شاسی “۰۶۲۶” در اختیار شرکت”RM ساتبی” قرار گرفت تا موفق به فروش این خودرو با قیمت ۲۸ میلیون و ۵۰ دلار شود.

۴- فراری ۳۳۵

بخش قابل توجهی از محصولات فراری که با قیمت‌های چندین میلیون دلاری به فروش رسیده و در این لیست دیده می‌شود، خودروهای مسابقه دهنده فراری هستند که در این میان خودروی فراری ۳۳۵ Sport Scaglietti با کسب عنوان قهرمانی در مسابقات ۱۹۵۸ گرند پریکس کوبا نیز یکی از آنان به شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۶ میلادی یکی از مدل تمیز و بازسازی شده آن به قیمت ۳۵ میلیون دلار به فروش می‌رسد تا در جایگاه دوم لیست گران قیمت‌ترین خودروهای تاریخ فراری شاهد حضور آن باشیم.

۵- فراری ۲۵۰ GTO

در آخر خودروی فراری ۲۵۰ GTO نه تنها گران قیمت ترین خودروی فراری، بلکه به عنوان یکی از گران قیمت‌ترین خودروی جهان شناخته می‌شود که در اکتبر سال ۲۰۱۳ میلادی به قیمت ۳۸ میلیون دلار فروخته شد تا به عنوان گران قیمت‌ترین خودروی فراری لقب گیرد، هرچند سال گذشته برای آن قیمت ۵۶ میلیون دلار پیش بینی شده بود که گویا به فروش نرسیده است!. در هر صورت گفتنی است که این خودرو با شماره شاسی ۵۱۱۱GT ، متولد سال ۱۹۶۲ میلادی است که با یک فیزیک عالی و بخش‌های ترمیم شده، به یک پیشرانه ۳ لیتری دوازده سیلندر مجهز شده است که قدرت تولیدی آن تقریبا به ۳۰۰ اسب بخار می‌رسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.