بازگشت فولکس‌واگن آلمان به ایران پس از ۱۷ سال

0

بازگشت فولکس‌واگن به ایران، تیتر مهم رسانه‌های جهان شد + قیمت محصولات در ایران

یک شرکت آلمانی قرار است که طی قرارداری با یک شرکت ایرانی خودروهای خود را به ایران صادر کند.
بازگشت فولکس‌واگن به ایران، تیتر مهم رسانه‌های جهان شد + قیمت محصولات در ایران

پایگاه «wsls» در گزارشی نوشت که شرکت خودروسازی «volkswagen» آلمان طی قراردادی با یک شرکت ایرانی برای نخستین بار پس از ۱۷ سال خودرو به ایران صادر خواهد کرد.

شرکت خودروسازی «volkswagen» روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت از ماه آگوست سال جاری صادرات خودروهای مدل «Tiguan»، و «Passat» خود را آغاز خواهد کرد.

به گفته این شرکت آلمانی دولت ایران برآورد کرده که در بلندمدت تقاضا برای خرید خودروهای جدید در ایران به ۳ میلیون خودرو در سال خواهد رسید که این مسئله ایران را بازار بزرگ مصرف خودرو تبدیل خواهد کرد حتی از بازار انگیس نیز بزرگتر. شرکت خودروسازی «volkswagen» با عقد قراردای با شرکت «ماموت خودرو» ایران قرار است خودروهای خود را به ایران صادر کند.

“دویچه‌وله آلمان” نیز در گزارشی نوشت: غول خودروسازی آلمان پس از ۱۷ سال دوری، به بازار خودروی ایران بازمی‌گردد. قرار است نخستین خودروهای وارداتی فولکس‌واگن در ماه اوت (مرداد) در تهران عرضه شوند.

Volkswagen Tiguan 2017

روز سه‌شنبه (۴ ژوئیه / ۱۳ تیر) فولکس‌واگن اعلام کرد که با شرکت خصوصی “ماموت خودروی” ایران قراردادی برای فروش مدل‌های گوناگون خودرو بسته است. نخستین مدل‌های صادراتی، سدان پاسات و شاسی‌بلند متوسط تیگوآن خواهند بود. در باره حجم قرارداد و بهای خودروها در بازار ایران گزارشی منتشر نشده است.

یک سخنگوی فولکس‌واگن تاکید کرد که شرکت آلمانی در حال حاضر قصد تولید در ایران را ندارد. “ماموت خودرو” یکی از شرکت‌های عظیم بخش خصوصی ایران به‌شمار می‌رود که در حال حاضر با شرکت “اسکانیا”ی سوئد همکاری می‌کند.

نخستین مرکز فروش فولکس‌واگن در تهران با مساحتی بالغ بر ۸۰۰ متر مربع در شمال میدان شیخ بهایی و جنب نمایندگی “اطلس خودرو” آماده بهره‌برداری است. دو نمایشگاه دیگر فولکس‌واگن نیز در تهران‌پارس و در خیابان شریعتی واقع شده‌اند. برخی وبسایت‌های خبری ، بهای پاسات را بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون و تیگوآن را بین ۲۲۰ تا ۲۴۰ میلیون تومان اعلام کردند.

v

رقیبان اصلی این خودروها رنو کولئوس جدید، هیوندای سانتافه و نیسان ایکس تریل برای تیگوآن و تلیسمان، سوناتا و اپتیما برای پاسات هستند. تیگوآن با مصرف سوخت ۵.۵ لیتر در صدکیلومتر یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروهای شهری در جهان به‌شمار می‌رود.

“بی‌بی‌سی” نیز در گزارشی جداگانه نوشت: شرکت فولکس واگن آلمان گفته است که با برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی، این خودروساز پس از ۱۷ سال غیبت، به بازار ایران بر‌می‌گردد.
این غول خودروسازی که سازنده محصولاتی نظیرآئودی، پورشه و اشکوداست گفته که از ماه اوت سال جاری (حدود دو ماه دیگر) فروش خودرو به ایران را آغاز خواهد کرد.
فروش محصولات فولکس به ایران پس از امضای قرارداد اخیر این شرکت با گروه صنعتی “ماموت خودرو” در ایران انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اندرس سوندت جنسن، مدیر پروژه شرکت فولکس واگن در بازار ایران گفته است: “فولکس با بازگشت به ایران نقطه خالی دیگری را نقشه صنعت خودروسازی جهان پر می‌کند.”

به گزارش ایران‌جیب، شرکت خودروسازی آلمانی نخستین بار در دهه ۱۹۵۰ میلادی با مدل “قورباغه” وارد بازار ایران شد. تا پیش از انقلاب، مدل‌های گوناگون این شرکت به خیابان‌های ایران راه یافتند. در دهه ۱۹۹۰ فولکس‌واگن مدل “گل” که مدتی هم در ایران مونتاژ می‌شد به یکی از خودروهای محبوب در این کشور تبدیل شد.

شرکت آلمانی در سال ۲۰۰۰ همکاری با ایران را متوقف کرد.

دو سال پیش خبر همکاری مجدد فولکس‌واگن با ایران منتشر شد. ابتدا قرار بود که این شرکت با نهادهای دولتی وارد معامله شود، اما در نهایت قرعه به نام “ماموت خودرو” افتاد. اکنون خودروفروشان ایرانی امیدوارند که با ورود شرکت مادر، یعنی فولکس‌واگن، زمینه برای حضور تولیدات زیرمجموعه‌های این غول آلمانی خودروسازی، یعنی آئودی، اشکودا، بنتلی، بوگاتی، پورشه، سئات و لامبورگینی در بازار ایران فراهم شود. کارشناسان نیز ورود فولکس‌واگن به ایران را به فال نیک می‌گیرند، زیرا به اعتقاد آنها خودروسازان ایرانی که در حال حاضر با تولیدات چینی در رقابت‌اند، باید خود را برای رقابت با فولکس‌واگن آماده کنند و این باعث بالارفتن کیفیت خودروهای ایرانی خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.