تفاوت مدلهای پراید ۱۱۱ ،قیمت پراید ۱۱۱ se ،کدام مدل پراید بهتر است ،قیمت انواع پراید ۱۱۱ ،پراید ۱۱۱ex ،قیمت پراید se

پراید ex ،تفاوت پراید ۱۳۱ با ۱۳۲

خودروهای گروه X100 سایپا (یعنی پرایدهای تقویت‌شده به لحاظ فنی و بدنه) از سال ۱۳۹۰ براساس میزان امکانات در ۵ تیپ ST ،LX ،SL ،SX و EX عرضه می‌شد، اما پس از الزامی شدن نصب ترمز ABS (ضد قفل) بر روی خودروها، عرضه تیپ‌های ST و LX پراید که فاقد ترمز ABS بودند، از سال ۱۳۹۱ متوقف شد.

در ادامه برنامه ایمن‌سازی خودروهای داخلی بر اساس مصوبه هیأت دولت، پلیس راهنمایی و رانندگی از آغاز سال ۱۳۹۲ خودروسازان را ملزم به نصب یک ایربگ (کیسه هوا) بر روی خودروهای تولیدی کرد و بر این اساس تولید تیپ‌های SL و SX که فاقد ایربگ بودند نیز متوقف شد و حتی پرایدهای بدون ایربگی که موعد تحویلشان خرداد ۹۲ بود هم با پلاک ۹۱ به مشتریان تحویل داده شد و پلاک ۹۲ فقط بر روی تیپ EX که دارای ایربگ راننده بود، نصب شد.
سایپا در سال ۱۳۹۲ تولید پراید در تیپ SE را گسترش داد که علاوه بر ترمز ABS و ایربگ راننده، مجهز به ایربگ سرنشین، فرمان هیدرولیک و جعبه فرمان تقویت‌شده و دارای کاتالیست و استاندارد آلایندگی یورو۴ بود و در حال حاضر بالاترین تیپ پراید در همه مدل‌های آن محسوب می‌شود.

اما در سال ۹۳ علاوه بر تولید تیپ SE، شاهد تولید یک تیپ دیگر نیز بودیم؛ تیپ TL با قیمت کمتر که آن هم دو ایربگ و استاندارد آلایندگی یورو۴ دارد اما فاقد فرمان هیدرولیک است.

تفاوت پراید ها

تفاوت پراید ها