تیگوان و پاسات در راه ایران+ مشخصات فنی و تصاویر /فولکس پاسات قدیمی ،فولکس واگن پاسات ۲۰۱۶ ،فولکس پاسات ۱۹۹۹ ،قیمت فولکس پاسات ،قیمت فولکس واگن پاسات ،مشخصات فنی فولکس پاسات ،فولکس پاسات ۲۰۱۳ ،فولکس واگن پاسات قدیمی

فولکس‌واگن به صورت رسمی از بازگشت خود به بازار ایران پس از ۱۷ سال خبر داده است. این خودروساز آلمانی اعلام کرده که این بازگشت با ورود ۲ خودروی تیگوان و پاسات خواهد بود.

 بر اساس خبری که در سایت رسمی فولکس واگن منتشر شده سانت جنسن، مدیر پروژه بازار ایران در فولکس واگن گفته است: با بازگشت به ایران یک نقطه خالی در نقشه جهانی خودرویی فولکس واگن پرشد، ما همچنان قدرت حضور خود را در بازار جهانی تقویت خواهیم، در همین شرایط ما آخرین مدل های خود با امکانات ویژه ای را به مشتریان ایرانی خواهیم رساند.

فولکس واگن اعلام کرده که شروع واردات قدم اول به حساب می‌آید تا بر اساس آن بررسی بازار موجود ایران،راه اندازی فولکس واگن در ایران و رساندن تکنولوژی آلمان به مردم ایران مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد. اما دو خوردویی که خودروساز آلمانی می‌خواهد با آنها به بازار ایران بازگردد چه مشخصاتی دارند؟

تیگوان؛ شاسی بلند کوچک
تیگوآن کوچک‌ترین شاسی‌بلند فولکس‌واگن است. رقبای تیگوآن در کلاس شاسی‌بلندهای کوچک مدل‌هایی چون شورولت ایکوناکس، فورد اسکیپ، هوندا CR-V، هیوندای سانتافه، نیساک روگ، سوبارو فارس‌تر و تویوتا راو ۴ هستند.

فولکس‌واگن تیگوان (Volkswagen Tiguan) خودرویی است که از سال ۲۰۰۷ تا کنون در آلمان، روسیه و تمدن چین تولید شده‌است.

سیستم جعبه‌دندهٔ آن ۶ دنده به دو صورت خودکار و دستی است. خودروی فولکس واگن تیگوان در خارج از کشور با شروع قیمت ۲۴ هزار دلار به فروش می‌رسد. گفته می‌شود مدل مد نظر بازار این خودرو در بازار ایران از یک موتور ۴ سیلندر ۲لیتری توربوشارژر بهره می‌برد که می‌تواند ۲۰۰ اسب بخار قدرت و گشتاوری معادل با ۲۸۰ نیوتن متر تولید کند که توسط گیربکس ۶ دنده اتوماتیک به سیستم انتقال قدرت و چرخ های جلو آن منتقل کند. مصرف سوخت تیگوان ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر جاده و ۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر شهری است. شتاب این خودرو راضی کننده است و سواری آن همراه با آرامش و سکوت است.این خودرو از چسبندگی بالایی برخوردار است به گونه ای که رانندگی با این خودرو در مسیر های کوهستانی لذتی وصف نشدنی را برای راننده به ارمغان می‌آورد.

فولکس‌واگن پیش از آغاز نمایشگاه فرانکفورت نسل جدید تیگوان را تأیید کرد و اعلام کرد که برای اولین بار SUV این شرکت بر روی پلت فرم MQB ساخته می‌شود.نسل دوم تیگوان وارد رقابت داغ بخش SUV های جمع‌وجور خواهد شد و به لطف پلتفرم تازه آن با ابعادی بزرگ‌تر اما سبک‌تر از رقبایی همچون هوندا CR-V، تویوتا RAV4 و مزدا CX-5 وارد میدان خواهد شد.مدل جدید تیگوان باوجود ۵۰ کیلوگرم وزن کم‌تر، ۶۰ میلی‌متر طویل‌تر، ۳۰ میلی‌متر عریض‌تر، و ۳۳ میلی‌متر کم ارتفاع تر از قبل شده است و فاصله بین دو محور آن با ۷۷ میلی‌متر افزایش به ۲۶۸۱ میلی‌متر رسیده است.

به‌عنوان یک نتیجه، فولکس‌واگن می‌گوید فضای داخلی کابین آن برای سرنشینان عقب بهبود یافته است، برای مثال، فضای زانو برای سرنشینان عقب ۲۹ میلی‌متر بیشتر شده و علاوه‌براین، صندلی عقب نامتقارن از هم جداشده‌اند و می‌توان آن‌ها را تا ۱۸۰ میلی‌متر تنظیم طولی کرد. ظرفیت صندوق نیز با افزایش ۱۴۵ لیتر افزایش به ۶۱۵ لیتر رسیده است، که با جمع‌کردن صندلی‌های عقب این ظرفیت آن به ۱۶۵۵ لیتر خواهد رسید.فولکس‌واگن هشت موتور را برای تیگوان در بازار جهانی در نظر گرفته است که، چهار موتور بنزینی TSI با قدرت‌های ۱۲۳، ۱۴۸ ، ۱۷۸ و ۲۱۷ اسب بخار و چهار موتور دیزلی TDI با توان‌های ۱۱۳، ۱۴۸، ۱۸۷ و ۲۳۷ اسب بخار در نظر گرفته است.
تیگوان با هر دو مدل دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک (برای موتورهای قدرتمندتر) در دسترس خواهد بود، ویژگی‌های اسپرت جدید آن با امکان افزایش ارتفاع سواری و یک کنترل فعال ۴MOTION جدید همراه است که اجازه می‌دهد تا رانندگان سیستم تمام چرخ محرک را به‌صورت جداگانه تنظیم کند.

پاسات؛ رقیب تویوتا کمری
پاسات در بازار جهانی رقیب خودروهایی چون هوندا آکورد و تویوتا کمری است، که هردو در ایران مشتریان خاص خود را دارند.پاسات در بازار جهانی با پیشرانه‌های مختلفی عرضه می‌شود که در ایران نمونه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربو با قدرت ۱۷۰ اسب بخار به همراه گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک قابل دستیابی خواهد بود. صندلی‌های عقب پاسات بسیار جادار است، همچنین دریچه کولر برای سرنشینان عقب راحتی را برای مسافت‌های طولانی دوچندان می‌کند.

فولکس‌واگن پاسات با توجه به طراحی زیبای داخلی و خارجی فضای پای زیاد و امکانات مناسب رقیب سرسختی برای تویوتا کمری و هوندا آکورد خواهد بود.

فولکس واگن پاسات توانایی‌های فنی و عملیاتی بالا و در عین حال دینامیک خوب و قابلیت اطمینان دارد. اما مهمترین ویژگی آن مقرون‌به‌صرفه بودن آن در مصرف سوخت است پاسات خودروی محبوب بسیاری از سازمان‌های اجرایی آلمان است. همه می دانند که وزن خودرو برای اتومبیل های کم مصرف یک پارامتر حیاتی است. هرچه اتومبیل سنگین تر باشد، موتور مجبور به زور زدن بیشتر می شود و آلودگی و مصرف بیشتر هم به دنبال دارد. به همین خاطر فولکس واگن تلاش کرده تا با استفاده از مواد جدید نسل به نسل از وزن خودرو کم کند.

پاسات جدید که بو روی پلتفرم جدید مدولار MQB فولکس ساخته شده، بزرگترین خودرویی است که تاکنون روی این معماری ساخته شده است. با طول ۴۷۶۷، عرض ۱۸۳۲، ارتفاع ۱۴۵۶ و فاصله بین دو محور ۲۷۹۱ میلی متر، عریض تر، کوتاه تر و کم ارتفاع تر از نسل گذشته است. اما نکته مهم افزودن ۷۹ میلیمتر به فاصله بین دو محور است که فضای داخلی را ارتقا داده است. علاوه بر افزایش فضای سر و پای سرنشینان، ۲۱ لیتر به فضای بار مدل سدان و ۴۷ لیتر به فضای بار مدل استیشن افزوده شده و اکنون صندوق بار این دو مدل به ترتیب ۵۸۶ و ۶۵۰ لیتر گنجایش دارند. خوشبختانه به لطف استفاده از مواد سبک تر و ساختار جدید، وزن خودرو تا ۸۵ کیلوگرم کاسته شده است.

طراحی پاسات جدید بیشتر به سلیقه آمریکایی ها نزدیک است. یک نوار متالیک بالای چراغها و جلوپنجره را فراگرفته و نوارهای افقی روی جلو پنجره و چراغهای جلوی ذوزنقه ای با تکنولوژی LED ، سبکی با ابهت و شکیل و البته نئوکلاسیک را رقم زده اند. سه نوع LED برای چراغهای جلو در نظر گرفته و جانشین لامپ های هالوژن شده اند. پروژکتور کامل با نور کمکی پویا با استفاده از دوربین برای کنترل پرتوهای نور بالا عمل می کند و همچنین چراغهای روزتاب U شکل نیز با ۳۲ لامپ LED عمل می کنند.