توقف تولید نیسان وانت تا سال ۹۷

0

نیسان آبی هم سال ۹۷ می‌رود

 

 اعمال استانداردهای جدید تولید خودرو از سال ۹۷ موجب می‌شود که برخی خودروها امکان ادامه تولید را پیدا نکنند.

نیسان آبی یا همان زامیاد که در میان خودروهای باری کوچک، جایگاه قابل توجهی دارد نیز قرار است تا پایان سال ۹۷از چرخه تولید خداحافظی کند. طبق اعلام مدیرعامل شرکت خودروسازی زامیاد، پلت فرم جدیدی با نام پادرا در مسیر تولید است که جایگزین نیسان آبی خواهد شد.

مصرف بالای نیسان و وضعیت ایمنی این خودرو بارها مورد نقد قرار گرفته است. چندی پیش بر سر سیستم ترمز این خودرو و رسیدن به استاندارد مورد نیاز در این زمینه با چالش مواجه شده بود. بیژن زنگنه وزیر نفت نیز یک‌بار با نام بردن از این خودرو به‌عنوان خودروی پرمصرف و آلاینده، پیشنهاد داده بود که آن را آتش بزنند. مدیرعامل شرکت خودروسازی زامیاد گفت: ارتقای وانت نیسان آبی در چند سال گذشته در دستور کار قرار گرفته بود که به یورو ۴ارتقا یافت، آلایندگی و مصرف سوخت آن کاهش یافت و توانستیم استانداردهای موجود را روی آن محقق کنیم. فریدون حمیدی ادامه داد:

برای اینکه بتوانیم محصول جدیدی در همین تناژ به مشتریان عرضه کنیم، خودروی «پادرا» را ارائه کردیم که در بازار با استقبال مناسبی مواجه شد، اما به‌دلیل برخی محدودیت‌ها ازجمله محدودیت رنگ هنوز نتوانستیم با تیراژ بالا در بازار ظاهر شویم. مدیرعامل زامیاد خاطرنشان کرد: برای امسال محصول پادرای دوگانه‌سوز را در دستور کار داریم و در حال اخذ استاندارهای آن هستیم، وی با اشاره به ارتقای پلتفرم نیسان آبی و ساخت خودروی پادرا، تصریح کرد:

از آنجایی که از این به بعد تأمین استانداردهای ۲۲گانه خودرویی با این پلتفرم پاسخگو نیست، درنظر داریم پلتفرم آن را تا پایان سال ۹۷ارتقا دهیم. حمیدی افزود: در پایان سال ۹۷عملاً با نیسان آبی خداحافظی کرده و این خودرو که از نظر ظرفیت عملیات باربری خدمت بزرگی به کشور کرده به خاطره‌ها خواهد پیوست، در عوض خودروی پادرا باقی خواهد ماند، اما نیازمند اجرای پروژه‌های توسعه‌ای است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.