قیمت و مشخصات موتور سیکلت تریل پیشرو گلد کیو ام ۲۵۰ در ایران

0

 پیشرو گلد ۲۰۰ پیشرو گلد ۲۵۰ پیشرو گلد کیو ام ۲۵۰ تریل پیشرو ۲۰۰ قیمت پیشرو گلد ۲۰۰ قیمت پیشرو گلد ۲۵۰ قیمت موتور پیشرو قیمت موتور سیکلت کویر موتور تریل پیشرو ۱۵۰ نمایندگی موتور سیکلت کبیر

نگاه اول:

چراغ جلو اندازه کوچکی دارد و دقیقا مطابق یا تمام رقبای هم رده تریل خود دارد و همانند سایر زقبای خود دارای نور تقریبا مناسبی بوده و چشم رانندگان روبرو را در تاریکی شب ناراحت نمیکند. پوشش نور در جلوی موتور به نسبتا یکنواخت است و با نور پایین تا ۵ متر را به خوبی پوشش داده و با نور بالا فاصله ای حدودی تا ۱۵ متر را به خوبی پوشش میدهد. اما به عنوان یک موتور جاده ای میزان نور این موتور کم میباشد ولی چون کلاس این موتور تریل و طراحی شده برای آفرود می باشد میزان نور قابل قول است.

چراغ خطر عقب بسیار شفاف و روشن بوده و نور را به خوبی بازتاب می دهد اما میزان اندازه کاسه آن تقریبا کوچک بوده و جا داشت کمی بزرگتر ساخته می شد. و در هنگام ترمز گرفتن نور استاپ ترمز به خوبی و به وضوح قابل رویت بوده.

راهنماهای آن با قابلیت انعطاف پذیری و با و جود سطح کوچک دارای نوری بسیار واضح و قوی میباشد و نکته بسیار جالب آن تکنولوژی ساخت آن از دیوید های ال ای دی میباشد که دارای عمر بسیار زیاد و مقاوم در شرایط بسیار سخت می باشد. اما به دلیل استفاده از پایه های لاستیکی بی کیفیت با خم شدن بیش از ۳۰ درجه در اصطلاح پایه های راهنماها قیچی می شود. که با توجه به مبلغی که برای خرید چنین موتوری صورت می گیرد اصلا خوب نیست.

باطری اصلی موتور از نوع آبی با قدرت ۵ آمپر ۱۲ ولت بوده که ساخت کشور چین و از درجه کیفیت خوبی ساخته شده است و در طی گذشت سه سال از کار خواهد افتاد.

جعبه ابزار در سمت چپ در عقب نصب شده که دارای بدنه پلاستیکی بوده تقریبا محکم و دارای آچار های اولیه ای چون آچار شمع، پیچ گوشتی، آچار ۱۷-۱۴، دسته زور که دارای کفیت بالایی است ، به همراه یک کیف پلاستیکی با کیفیت بسیار پایین میباشد. که در مقابل بهای موتور و نسبت به کیفیت ساخت قطعات جای بحث دارد .

رینگ های موتور با ظاهری زیبا و به ظاهر با کیفیت مطمئن میتوانند در هر جاده ای به خوبی دوام بیاورند و هر ضربه ای را تحمل کنن. لاستیک های مناسب برای سرعت و رانندگی فقط در جاده ها و درون شهر میباشد و ساخت ایران متعلق به شرکت ایران یاسا بوده و دارا آج های کوتاه با عمقی کم می باشد. این لاستیک ها کمی در حفظ تعادل در پیچ ها شما را دچار مشکل خواهند کرد بیشترین هدف از قرار دادن این لاستیک ها بر روی این موتور برای رسیدن به سرعت های بالاتر و رانندگی درون خیابان ها و جاده های آسفالت میباشد ولی درصورت نیاز برای جاده های خاکی آن را میبایستی تعویض نمائید.

متاسفانه بر روی این موتور هیچ گونه محافظی از جمله حفاظ های مچی فرمان ندارد و میبایسی خود آن را خریداری و بر روی آن نصب نمائید. اما بر روی شاسی در قسمت انجین یک حفاظ سینی مستحکم موجود است تا جلوی ضربه های نه چندان پرقدرت را بگیرد.

دسته نگهدارنده سرنشین عقب در ظاهربسیار با کیفیت می باشد اما با کمی دقت خواهید دریافت که جنس آن از نظر ساخت از آلومینوم خشکه می باشد و دارای کیفیت متوسطی نیز می باشد.

کیلومتر موتور الکترونیکی اما به صورت عقربه ای میباشد و دارای دقت خوبی در به نمایش گذاشتن دور موتور و یا سرعت و یا مسافت میباشد.

رکاب ها و پدال ترمز پایی و پدال تعویض دنده کاملا در زیر پا قرار داشته و به آنها کاملا مسلط خواهید بود. و به دلیل سیستم تا شونده در هنگام زمین خوردن میزان آسیب های وارد شده بر آنها بسیار ناچیز خواهد بود. اما شاسی و حفاظهای آهنی رادیاتور روغن ضعیف هستند و در برخوردهای نچندان محکم به راحتی آسیب جدی خواهند دید.

شل گیر های جلو و فلاپ های دو شاخ و کایت های بقل از جنس فایبرگلاس بوده و حالت انعطاف پذیری برخوردارند و در صورت برخورد با جسمی به راحتی آسیب نخواهند دید.

شکل اورگانومیک زین بسیار مناسب بوده و در هنگام سوار شدن شما را کاملا مسلط بر موتور و محیط اطراف خواهد کرد و کمترین میزان فشار به ستون فقرات را وارد می سازد و به دلیل پهنی و نرمی آن در رانندگی های طولانی خیلی دیرتر دچار خستگی خواهید شد. و چون کاملا مسطح بود به راحتی قادر خواهید بود تا دو نفر دیگر را هم سوار کنید اما توجه داشته باشید که این موتور دارای حداکثر ظرفیت استاندارد دو نفر میباشد.

از نظر در دسترس بودن قطعات چون ترانزیستور ( شارژر )، باتری، بوبین، کنتاکت راهنما، و .. به راحتی در دسترس بوده و بسیار سریع میتوان اقدام به تعویض آنها نمود.

شکل طراحی کایت های بدنه موتور در قسمت باک به صورتی میباشد که همچون یک بادبان عمل کرده و جریان هوای مقابل را با کمترین اصطکاک ممکن به قسمت پایین به سمت هدسینگ های ( بادگیرها ) انجین و قسمت رادیاتور روغن هدایت میکند و این به نوبه خود باعث افزایش ضریب خنک شدن موتور میشود. علاوه بر هوا خنک بودن انجین یک رادیاتور ۷ اینچی باعث میشود که بسیار سطح تبادل گرمایی موتور با محیط اطراف بالا برود و این امر علاوه بر خنکی انجین باعث افزایش طول عمر قطعات داخلی انجین میگردد مخصوصا در طی مسافت های طولانی در جاده ها و یا نقاط گرم کشور و یا در فصل تابستان و یا زمان هایی که موتور در حالت حرکت نمیباشد ( همانند توقف در ترافیک ).

نکته مهم در اینجاست با اینکه یک حفاظ جهت جلوگیری از ضربه برای رادیاتور روغن در نظر گرفته شده است اما در صورت بروز هرگونه آسیبی به رادیاتور عملا موتور از حرکت باز ایستاده و قادر به طی ادامه مسیر نمیباشد . در داخل رادیاتور روغن، از همان روغن داخل انجین استفاده میشود، که در صورت آسیب رسیدن به رادیاتور عملا به دلیل کاهش میزان سطح روغن در انجین نمیتوان موتور را روشن نمود و اقدام به حرکت کرد در صورت عدم رعایت این نکته دمای انجین بالا رفته قطعات داخلی به دلیل عدم روغن کاری مناسب و افزایش سطح اصطکاک پیستون با بنده سیلندر رینگ ها آسیب دیده و دچار چسبندگی گردیده و موتور در اصطلاح جام مینماید. اما در رادیاتور های آبی این عمل اتفاق نمی افتد و شما قادر خواهید بود تا مسافتی را جهت رسیدن به اولین محل برای رفع نقص طی نمایید.

انجین موتور از حجم ۲۴۹ سی سی برخوردار بوده که این خود باعث افزایش قدرت در موتور میشود و با وجود یک گیربوکس ۵ دنده لرزش کاهش و عمل کنترل سرعت در موتور افزایش یافته و میتوان در درون شهر ها و یا جاده های خاکی با تنظیم نمودن دنده مناسب از یک سرعت مطمئن جهت کنترل هرچه بهتر موتور اقدام نمود از نظر کیفیت ساخت پوسته انجین میتوان گفت که کیفیت ساخت در حد خوبی بوده و میتواند با موتورهای شرکت هایی چون هوندا، یاماها، سوزوکی و … برابری کند.  این موتور هم با استارت و هم با هندل پایی جهت راه اندازی طراحی شده است.

اگزوز موتور دارای صدای بسیار کمی بودهو چون اگزوز این موتور از استیل میباشد و به دلیل حج بالای حرارت رنگ اکزوز تغییر کرده و از حالت نقره ای رنگ به حالت قرمز مسی تغییر می یابد.

شاسی موتور سیکلت پیشرو گلد کیوام ۲۴۹ Gold QM مستحکم به نظر میرسد به گونه ای که این شاسی بجز برای تردد در شهر و یا جاده های خاکی می تواند در پیست های آفرود هم وارد شود و در مقابل شاسی موتور کیو ام شرکت روان سیکلت با هم برابری میکنند و میتوان پیش بینی نمود در سواری های Off-road در صخره ها و پرش هایی با ارتفاع نچندان بلند دچدار آسیب دیدیگی خواهد شد.

از نظر نرمی کمک فنر باید گفت نرمی لازم برای سواری های Off-road را ندارد اما بسیار مناسب برای سواری های شهری و جاده های خاکی بوده و به دلیل دارا بودن قابلیت تنظیم میتوان ارتفاع موتور را به راحتی تنظیم و کمی به نرم دست پیدا نمود که این خود یک امتیاز میباشد.

سیستم ترمزها در این موتور از نوع دیسکی بوده که این به نوبه خود بسیار ارزشمند میباشد چرا که در ترمز های دیسکی ترمز های مکرر صورت گرفته که باعث افزایش دما در سطح لنت و دیسک میگردد، بر خلاف ترمز های کاسه ای با سرعت بسیار بالایی خنک گشته و باعث عمل متوقف سازی در موتور شده و حتی نسبت به ترمز های کاسه ای عمل توقف سازی را با سرعت تقریبی ۲ برابر انجام میگیرد. در یک مقایسه کوچک زمانی که شما با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رانندگی مینماید با اقدام به گرفتن ترمز در یک موتور با ترمز های کاسه ای پس از طی نمودن ۳۶۰ متر متوقف میشود در صورتی که ترمز نمودن با موتوری که دارای ترمز دیسکی میباشد شما پس از طی نمودن۱۲۶ متر متوقف میگردد.

برجسب های نصب شده بر روی موتور با کوچکترین آب گرم و یا شست و شو در کارواش ها به راحتی کنده شده و از بین خواهند رفت.

فیلتر روغن مورد استفاده شده در این موتور از نوع ۱.۵ اینچی کاغذی میباشد که به معنای این بوده که عمل پاک سازی روغن با بهترین سطح ممکن صورت می گیرد.

کیفیت ساخت:

در کلیه قطعاتی که میتوان آنها را مشاهده نمود ( منظور کلیه قطعات بجز قطعات اصلی و حیاتی که در درون انجین بکار رفته اند) سطح کیفیت ساخت نسبت به سایر تولیدات شرکت های داخل ایران تقریبا خوب بوده و دارای کیفیتی برابر و یا نسبتا بالاتر از تمامی موتورهای موجود در بازار میباشد. اما در مقابل با قیمت این موتور میبایستی سطح کیفیت ساخت کمی بالا تر می بود.

تحقیقات فنی اولیه:

در بین تحقیقات برآمده از تعمیر کاران موجود در بازار و اکثر کسانی که خود دارای این موتور بوده اند و جستجو های اینترنتی به نتایجی رسیدیم که باعث تعجب ما شد.

گفته های مالکین:

اکثر غریب به اتفاق مالکین موتور پیشرو گلد کیوام پیشرو گلد کیوام ۲۵۰ همچون سایر برند های دیگر از مصرف بالای سوخت، حجم حرارت بسیار بالای انجین و اگزوز را بیان مینمودند.

نتیجه دوم:

پس از بررسی های حضوری از کیفیت، امکانات بر روی این موتور و جلب نظر ما و شنیدن حرف های مالکین و کاربران سایت ها صورت بر آن شدیم تا وارد عمل شویم تا به همه شک و تردید ها پاسخ دهیم که آیا دیده هایمان درست است یا شنیده هایمان! پس در ادامه با ما همراه باشید تا از اسرار موتور پیشرو گلد کیوام ۲۵۰ پرده برداری کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.