قیمت نیسان ماکسیما دست دوم مدل های ۸۱ تا ۹۱ در بازار

0

نیسان ماکسیما دست دوم در بازار چه قیمتی دارد؟ ،قیمت ماکسیما ۲۰۱۶ ،قیمت ماکسیما در ایران ،ماکسیما دنده ای ،ماکسما مدل ۹۱ با کار کرد ۴۰۰۰۰ هزار کیلومتر

نخستین بار ماکسیما در سال ۱۹۷۶ با نام داتسون ۸۱۰ وارد بازار شد و تا مدت ها تولید آن ادامه یافت و سپس نام نیسان ماکسیما به تدریج جایگزین نام داتسون شد.
نیسان ماکسیما دست دوم در بازار چه قیمتی دارد؟

نخستین بار ماکسیما در سال ۱۹۷۶ با نام داتسون ۸۱۰ وارد بازار شد و تا مدت ها تولید آن ادامه یافت و سپس نام نیسان ماکسیما به تدریج جایگزین نام داتسون شد.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از خبرماشین، ماکسیما محصول شرکت نیسان ژاپن بود که تولید آن از اسفند ماه سال ۱۳۸۰ در ایران آغاز شد. مونتاژ این خودرو حدود ۱۱ سال در ایران ادامه داشت تا اینکه علی‌رغم استقبال مشتریان در سال ۱۳۹۱ به یکباره تولید آن متوقف شد.

در آن زمان اگرچه دلایل مختلفی درباره توقف تولید ماکسیما از جمله پایان یافتن قرارداد تولید آن در ایران مطرح می‌شد، اما هاشم یکه‌زارع – مدیرعامل اسبق پارس خودرو، که تولید ماکسیما در زمان مدیریت وی در این شرکت آغاز شده بود، دلایل توقف تولید این خود را چیز دیگری اعلام کرد.

وی در سال ۱۳۹۱ همزمان با توقف تولید ماکسیما، به ایسنا اظهار کرد: ” سال ۱۳۷۹ با انتصاب اینجانب به عنوان مدیرعامل پارس خودرو مذاکراتی با شرکت نیسان برای تولید خودروی ماکسیما که در آن زمان با نام Sephiro(سفیرو) در ژاپن تولید می‌شد صورت گرفت و به دنبال آن همزمان با تولید ماکسیما در آمریکا خط تولید این خودرو در دو نوع دنده‌ای و اتوماتیک در پارس خودرو راه‌اندازی شد. در حال حاضر نیز دلیل توقف تولید این خودرو (ماکسیما) نه پایان قرارداد و برخی تحریم‌های خارجی بلکه رویکرد خودروسازان بزرگ در برابر تولید خودروهایی با عمر یک دهه است.”

ماکسیما یک سدان لوکس متوسط محسوب می شود که مجهز به یک پیشرانه شش سیلندر خورجینی ۲۹۸۸ سی سی است. این موتور ۳ لیتری دارای چندین ویرایش است که برای بازارهای مختلف توان مورد نیاز را ارائه می داده، از جمله توان ۲۲۲، ۲۲۷ و ۲۳۰ اسب بخاری که در ایران و تمامی ماکسیماهای خاورمیانه با ویرایش ۲۳۰ اسب بخاری تولید شده که متاسفانه در برخی مجلات و سایت ها ۲۲۷ یا حتی در دفترچه راهنمای پارس خودرو به اشتباه ۲۰۰ اسب بخار اعلام کرده اند که همیشه در این سال ها بحث و حاشیه روی توان واقعی این موتور بوده است. گیربکس های استفاده شده در این خودرو شامل ۵ و ۶ سرعته دستی و ۴ و ۵ دنده اتوماتیک بود که در ایران ابتدا با گیربکس ۵ دنده دستی و ۴ دنده اتوماتیک و در اواخر تنها با گیربکس ۴ دنده اتوماتیک عرضه شد.

مدل

کارکرد (کیلومتر)

قیمت (تومان)

۹۰

۲۷۰۰۰

۱۲۵.۰۰۰.۰۰۰

۸۸

۴۰۰۰۰

۹۶.۰۰۰.۰۰۰

۹۱

۴۰۰۰۰

۱۲۲.۰۰۰.۰۰۰

۹۱

۵۰۰۰۰

۱۰۸.۰۰۰.۰۰۰

۹۱

۵۵۰۰۰

۱۰۵.۰۰۰.۰۰۰

۹۰

۵۶۰۰۰

۹۲.۰۰۰.۰۰۰

۸۹

۵۹۰۰۰

۹۰.۰۰۰.۰۰۰

۸۹

۷۸۰۰۰

۸۵.۰۰۰.۰۰۰

۸۱

۱۵۲۰۰۰

۵۱.۰۰۰.۰۰۰

۸۴

۲۲۰۰۰۰

۵۵.۰۰۰.۰۰۰

۹۰

۱۲۶۰۰۰

۹۲.۰۰۰.۰۰۰

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.