مقایسه دانگ وفنگ H30 کراس با لیفان X50 +قیمت و مشخصات

1

H30 کراس یا لیفان X50/ کدام کراس اوور ارزان قیمت را بخریم؟ قیمت لیفان x50 اتوماتیک ،مقایسه لیفان x60 ،مقایسه برلیانس h320 با لیفان x50 ،مشخصات فنی لیفان x50 ،مقایسه اچ سی کراس با ساندرو

دانگ فنگ H30 کراس و لیفان X50 دو کراس اوور موجود در بازار ایران هستند. H30 هنوز به خیابان‌های ایران پای نگذاشته و قرار است در مرداد ماه در شهرهای مختلف ایران دیده شود. اما X50 چند صباحی است که در خیابان‌ها دیده شد و شاهد نقد یا تعریف از آن هستیم.

تب خرید شاسی‌بلندها و کراس اوورها در ایران داغ داغ است. این خرید به رقابت بین خانواده‌ها نیز تبدیل شده است. در این میان کراس اوورها و شاسی‌بلندهای ارزان قیمت بیش از دیگران در بازار مشتری جذب می‌کنند.

http://cdn01.zoomit.ir/2017/2/c0961d53-1159-431e-8e8d-3372c235cded.jpg

خودروهایی چینی این بازار را در دست خود گرفته‌اند و پس از چری تیگو X33 (با نام ام وی ام X33) قدیمی‌ترین شاسی بلند چینی موجود در ایران، خودروهایی همچون لیفان X60، جیلی امگراند X7، جک اس۷، چانگان CS35، چری تیگو ۵، لیفان X50، هایما اس۷، فاو D60 و بالاخره دانگ فنگ H30 کراس به بازار ایران پای گذاشتند.

در این میان لیفان X50 ارزان‌تر از بقیه خودروهای کراس اوور یا شاسی بلند چینی بود تا اینکه ایران خودرو قیمت ۴۴ میلیون تومانی را برای دانگ فنگ H30 کراس انتخاب کرد تا نشان دهد می‌خواهد پس از سابقه تولید گرندویتارا و هایما اس۷ به همراه واردات رنوکپچر این بار قصد دارد شاسی بلند شهری ارزان تر به بازار بفرستد تا حتی رقیبی برای سدان‌‌ها و هاچ‌بک‌های تولید یا مونتاژ شده در ایران باشد.

در این مطلب قصد داریم دو خودروی چینی تازه وارد و ارزان قیمت دانگ فنگ H30 کراس و لیفان X50  اتوماتیک را با هم مقایسه کنیم همراه ما باشید.

مقایسه H30 با X50

پیشرانه

http://www.topinearth.ir/File/Get/672200.jpg.ashx?maxwidth=600&maxheight=400

در پیشرانه هر چند از لحاظ حجم وضعیت H30 بهتر از X50 است اما با توجه به میزان حجم، وزن و حداکثر قدرت خروجی، پیشرانه‌ی ۱۵۰۰ سی‌سی لیفان X50  با توان خروجی ۱۰۲ اسب بخار  و وزن ۱۱۷۵ کیلوگرم بهتر از  پیشرانه‌ی ۱۶۰۰ سی‌سی دانگ فنگ H30 با توان خروجی ۱۰۵ اسب بخار و وزن ۱۲۳۰ کیلوگرم است.

ضمن اینکه پیشرانه‌ی TU5 که در محصولات پژو در ایران از آن استفاده شده، خاطره‌ی خوبی برای برخی از هم‌وطنان ما به جای نگذاشته است.

سرعت و شتاب

http://m1.auto.itc.cn/c_zoom,w_800/744260.jpg

حداکثر سرعت H30 عدد ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است در حالی که نهایت سرعت X50 اتومات برابر با ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. H30 کراس دارای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۲.۵ ثانیه است در حالی که این شتاب برای X50 اعلام نشده است. البته به نظر می‌رسد شتاب این دو خودرو تا حدودی با هم برابر باشد.

اندازه خودرو

طول  و عرض اچ۳۰ از ایکس ۵۰ بیشتر بوده و برابر با ۴۳۵۱ و ۱۷۶۰ میلی‌متر است، در حالی که طول X50 برابر با ۴۱۰۰ میلی‌متر و عرض آن ۱۷۲۲ میلی‌متر است. در نتیجه X50 جمع و جورتر است ولی جای پارک برایش در تهران و شهرهای پرجمعیت کشور مانند کرج بهتر پیدا می‌شود اما برای مسافرت بهتر استفاده از H30 لذت بخش تر است.

البته ارتفاع ۱۵۴۰ میلی‌متری X50 کمی از ارتفاع ۱۵۲۸ میلی‌متری H30 بلند تر است که با چشم شاید محسوس نباشد.

مصرف سوخت

هر چند مصرف سوخت ترکیبی  H30 در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش ۷.۰۴ لیتر بوده و ۰.۵۴ لیتر از X50 بیشتر است اما به خاطر باک ۵۱ لیتری ۷۸ کیلومتر دیرتر به پمپ بنزین نیاز پیدا می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی X50 برابر با ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و با توجه به باک ۴۲ لیتری می‌توان ۶۴۶ کیلومتر بدون نیاز به حضور در پمپ بنزین براند.

http://www.topinearth.ir/File/Get/672199.jpg.ashx?maxwidth=600&maxheight=400

قیمت

قیمت H30 کراس حدود ۱۰ میلیون تومان از لیفان X50 ارزان‌تر است. قیمت لیفان X50  توسط کرمان خودرو ۵۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و قیمت H30 توسط ایران خودرو ۴۴ میلیون تومان اعلام شده است.

جدول مقایسه مشخصات H30 و X50

مشخصات دانگ فنگ H30 کراس لیفان X50
حجم پیشرانه (سی‌سی) ۱۶۰۰ ۱۵۰۰
تعداد سیلندر ۴ ۴
تعداد سوپاپ ۱۶ ۱۶
حداکثر قدرت خروجی (اسب بخار) ۱۰۵ ۱۰۲
حداکثر گشتاور (نیوتن متر) ۱۴۲ ۱۳۳
استاندارد آلایندگی یورو۴ یورو ۵
جعبه دنده اتوماتیک اتوماتیک CVT
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (ثانیه) ۱۲.۵ وجود ندارد
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۸۳ ۱۶۰
حجم باک بنزین (لیتر) ۵۱ ۴۲
مصرف سوخت (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) ۷.۰۴ ۶.۵
طول (میلی‌متر) ۴۳۵۱ ۴۱۰۰
عرض (میلی‌متر) ۱۷۶۰ ۱۷۲۲
ارتفاع (میلی‌متر) ‍‍۱۵۲۸ ۱۵۴۰
فاصله دو محور (میلی‌متر) ۲۶۱۰ ۲۵۵۰
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۲۳۰ ۱۱۷۵
قیمت (تومان) ۴۴ میلیون ۵۳ میلیون و ۳۵۰ هزار
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. درمان یائسگی می گوید

    سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.