آیا رنو کپچر بخریم یا نخریم ؟!+ دلایل

0

بررسی معایب و محاسن رنو کپچر ،مشخصات رنو کپچر ، قیمت رنو کپچر ، معایب رنو کپچر ، محاسن رنو کپچر  ،بررسی معایب رنو کپچر رنو کپچر ۲۰۱۷ ،رنو کپچر ایران خودرو ،چرا رنو کپچر نخریم ؟

نزدیک به یکسال پیش ایران‌خودرو تصمیم گرفت فروش رنو کپچر را در ایران به عنوان یک شاسی‌بلند شهری آغاز کند. هدف از عرضه کپچر، تسخیر بازار خودروهای محدوده ۱۰۰ میلیون تومان توسط ایران‌خودرو بوده است و کسانی که تمایلی به خرید خودروهای چینی موجود در بازار نداشته‌اند، می‌توانستند به سراغ این خودرو بروند. این خودرو اگر چه یک خودرو اروپایی محسوب می‌شود ولی چندان هم بی‌نقص نبوده و معایب مختلفی دارد که ما در این مطلب از سایت چرخان آنها را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید

http://cdn.iranjib.ir/images/nwnv1r1iuw9c762bicl.jpg

۱- کابین لغزنده

اگر قصد خرید یک دستگاه خودرو کپچر را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که انتظار یک سواری نرم و بدون لغزش را نداشته باشید چرا که به گفته بسیاری از کارشناسان و مالکان، کپچر تکان‌های ناشی از ناهمواری‌های جاده را به خوبی دفع نمی‌کند وسرنشینان به‌خصوص افرادی که در عقب نشسته‌اند، این تکان‌ها را به خوبی حس خواهند کرد. این نکته یک عیب بزرگ برای این خودرو محسوب می‌شود چرا که در جاده‌های ناهموار احتمالا شما به قرص‌های ضدتهوع نیاز پیدا خواهید کرد

۲- کابین پلاستیکی

در حالی که بسیاری از هموطنان از کابین خودروهای چینی به دلیل استفاده از پلاستیک سخت ابراز نارضایتی می‌کنند، باید بگوییم که اگر به سراغ کپچر بروند باز با همان صحنه آشنا، روبرو خواهند شد. چرا که سرتاسر فضای داخلی کپچر از پلاستیک سخت و ارزان قیمت پوشیده شده است که حس ناخوشایندی را برای سرنشینان ایجاد می‌کند. بنابراین اگر قصد خرید این خودرو را دارید یک تیک قرمز بزرگ در مقابل نام آن بزنید.

۳- حجم موتور کم

http://www.finds.ir/my/post/postimg/finds-14626044480.jpg

بسیاری از ایرانیان حجم موتور را به عنوان اولین گزینه برای انتخاب یک خودرو خوب می‌دانند، و اگر بخواهند ماشین مناسبی برای خود دست‌‌ و پا کنند، اولین نکته‌ای که از فروشنده سوال می‌کنند این است که حجم موتور خودرو چند لیتر است؟! بنابراین اگر شما جزء همین دسته از افراد هستید باید به‌کلی دور نام کپچر یک خط قرمز بکشید چرا که این خودرو از یک موتور ۱.۲ لیتری توربو شارژر بهره می‌برد که عملکرد آن قابل مقایسه با محصولاتی مانند جکS5 با موتور ۲.۰ توربو نخواهد بود.

۴- ارتفاع کم کابین

وقتی شما از خارج به کپچر نگاه می‌کنید، آن را یک خودرو شاسی بلند تشخیص خواهید داد ولی زمانی که وارد کابین شوید نوع طراحی صندلی‌ها و ارتفاع کم آنها به شما اجازه نمی‌دهند که لذت سوار شدن به یک شاسی‌بلند را حس کنید. گفتنی است که اگر شما تجربه سوار شدن خودرویی مانند تندر ۹۰ را دارید، سوارشدن کپچر تجربه جدیدی برای شما به همراه نخواهد داشت.

۵- کمبود بعضی از تجهیزات

سانروف و صندلی‌هایی با قابلیت تنظیم برقی از جمله تجهیزاتی محسوب می‌شوند که اکثر خودروهای هم رده با کپچر، این آپشن‌ها را در خود جای داده‌اند ولی متاسفانه در مدل‌های ارائه شده از سوی ایران خودرو نه از سانروف خبری بود و نه از صندلی‌های برقی. شاید نبود صندلی برقی را بتوان تحمل کرد اما سانروف یکی از تجهیزات اساسی خودروهای جدید محسوب می شود که جای خالی آن در کپچر به شدت حس خواهد شد.

برخی از مالکان کپچر از کیفیت پایین سیستم صوتی این خودرو ابراز نارضایتی کرده‌اند. پس اگر قصد خرید کپچر را دارید به فکر یک سیستم صوتی قوی‌تر باشید.

۶- فعال نبودن برخی از آپشن‌ها

به گفته مالکان کپچر برخی از آپشن‌های ذکر شده در کاتالوگ این خودرو فعال نیستند. سیستم قفل‌شدن در‌‌ب‌ها بعد از شروع حرکت‌، پاور ویندوز برای شیشه‌های جلو‌، GPS و AFS (‌چراغ‌های تطبیق‌پذیر جلو با چرخش فرمان) مهم‌ترین این آپشن‌ها هستند که برخی از آنها مانند GPS رنو توسط نمایندگی فعال می‌شود اما نقشه ایران را ندارد. در این بین خبری از عملکرد پاور ویندوز و AFS هنوز اعلام نشده است و نمایندگی‌ها نیز کاری در این زمینه نمی‌کنند. به استناد گفته‌های مالکان کپچر این بخش به مقاله اضافه شده، که تعداد این مالکان قابل ملاحظه بوده است.

به دلیل عرضه محدود رنو کپچر در ایران احتمالا بعد از مدتی خدمات پس از فروش آن با مشکل روبرو خواهد شد و قطعات کپچر به سختی قابل تهیه خواهد بود.

۷- قیمت بالا

با به نمایش درآمدن این مقاله در سایت پیش‌بینی می شود برخی از طرفداران این خودرو اعلام کنند که کپچر بهترین خودرو سال ۲۰۱۵ اروپا اعلام شده است و مطالب این مقاله را به چالش بکشند، بنابراین باید بگوییم که رنو کپچر ۱۹۹۸۶ دلاری به عنوان بهترین خودرو انتخاب شده نه کپچر ۱۱۲ میلیون تومانی. اگر این خودرو در ایران با قیمتی در حدود ۷۰ میلیون تومان عرضه می‌شد طبیعتا بهترین شاسی‌بلند زیر ۱۰۰ میلیون تومان انتخاب شده و بسیاری از ضعف‌های آن اصلا به چشم نمی‌آمد. همچنین کپچر رقیبان سرسختی در کلاس شاسی‌بلند در ایران دارد که قیمتی به مراتب کمتر از آن دارند که از جمله آنها می‌توان به سانگ‌یانگ تیوولی و جک‌اس۵ اتومات اشاره کرد.

http://www.khodrobank.com/Reviews/Renault-Captur_2014_800x600_wallpaper_1a.jpg

بررسی محاسن رنو کپچر

پای رنو کپچر به عنوان یک شاسی‌بلند کوچک شهری مدتی است از سوی ایران‌خودرو به کشورمان باز شده است. بر کسی پوشیده نیست که محصولات رنو به‌دلیل طراحی و مهندسی با‌کیفیت، طرفداران زیادی را در کشورمان به خود اختصاص داده‌‌اند، رنو کپچر به عنوان یک خودرو ارزان قیمت در خارج از ایران نیز طرفداران زیادی دارد. کپچر هم مانند بسیاری از خودروهای دیگر نقاط مثبت و منفی زیادی دارد که ما در این مطلب از سایت چرخان به سراغ محاسن این خودرو رفته‌ایم.

۱- طراحی ظاهری

به خودتان اجازه دهید که شیفته زیبایی رنو کپچر این شاسی بلند شهری رنو که برگرفته از نام و روح یک خودروی مفهومی به همین نام است بشوید. ظاهر کپچر بسیار دلچسب و جوان پسند طراحی شده. شکل ظاهری اسپرت این خودرو وجه تفاوت آن با سایر خودروهای هم کلاس خود در ایران است. باید اعتراف کنیم که در طراحی خارجی کپچر، به‌دنبال نقص گشتیم ولی هیچ موردی را پیدا نکردیم. خطوط جانبی برجسته با بدنه ۲ رنگ یک هماهنگی کامل را ایجاد کرده و شما هیچگاه از ظاهر خودرو خود خسته نخواهید شد. چهره این خودرو آنقدر خاص هست که نگاه‌ها را به شما معطوف کند. کپچر به عنوان یک خودرو زیبا قابل تحسین است و خیابان‌های شهر را نیز زیبا خواهد کرد.

۲- طراحی داخلی

طراحی داخلی کپچر مانند ظاهر این خودرو فوق‌العاده نیست ولی نسبت به خیلی از رقبای خود برتری چشمگیری دارد. بسیاری از علاقه‌مندان محصولات رنو، سبک طراحی داخلی محصولات این شرکت را منحصربه‌فرد می‌دانند به همین دلیل به کابین کپچر به عنوان یک طرح تکراری نگاه نمی‌کنند. کابین نیز از رنگبندی هم جهت با ظاهر خودرو پیروی می‌کند و به‌‌صورت ۲ رنگ در دسترس خواهد بود. کلید‌ها و ابزارهای داخلی به نحوی راحت طراحی شده‌اند که شما با کمترین مشکل به آن‌ها دسترسی خواهید داشت.

۳- مصرف سوخت

مصرف سوخت در کشورمان با توجه به قیمت رو به رشد بنزین یک بخش مهم مصرف می‌شود. بنابراین اگر شما قصد خرید یک خودرو با مصرف سوخت پایین را دارید، در ایران کپچر برای شما یکی از بهترین انتخابها خواهد بود. شما با خرید کپچر فاصله زمانی طولانی برای مراجعه به پمپ بنزین را نیز برای خود انتخاب کرده‌اید چرا که این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۴.۷ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

۴- ایمنی

کپچر در تست تصادف بسیار قوی ظاهر شده، البته مدل فول این خودرو ۶ کیسه هوا را در خود جای داده ولی مدل‌های ارائه شده در ایران ۴ کیسه هوا دارند. کسب ۵ ستاره ایمنی و سیستم‌های هوشمندی مانند: سیستم کنترل پایداری خودرو (ESC)، سیستم ترمز ضدقفل ABS، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمزEBD، سیستم ترمز کمکی در موارد اضطراریEBA، سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA به شما کمک می‌کنند یک رانندگی ایمن داشته باشید.

http://www.finds.ir/my/post/postimg/finds-14626042178.jpg

۵ – تجهیزات مختلف

شاید رنو تمام تجهیزات مورد نیاز را در این خودرو نگنجانده باشد ولی کپچر آپشن‌های مختلفی دارد که در برخی از رقبای این خودرو این تجهیزات وجود ندارند، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، صفحه نمایش ۷ اینچی، چراغ های LED روز روشن ، سیستم تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو ، سنسور اتوماتیک نور چراغها، آیینه های جانبی برقی و تاشونده با دید گسترده و مجهز به گرمکن عقب، سیستم ضد سرقت خودرو(ایموبیلایزر)، سنسور پارک و دوربین دنده عقب ، قفل مرکزی و ورود بدون کلید،کمربند ایمنی جلو با قابلیت محدودکردن فشار وارده و پیش کشنده، سیستم استارت دکمهای هوشمند، کروز کنترل و سیستم محدودکننده سرعت (Speed Limiter)، سیستم مصرف بهینه موتور(ECO-MODE) ، قابلیت تلسکوپی تنظیم فرمان و تنظیم ارتفاع، کارت قفل و استارت هوشمند رنو، ۳ عدد پشت سری عقب قابل تنظیم و … برخی از تجهیزات این خودرو محسوب می‌شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.