جعبه گشایی از کامیون ولوو VNL در رکورد گینس ثبت شد

0

کامیون ولوو VNL: از رکورد گینس تا تکنولوژی پیستون موجی ،مشخصات کامیون ولوو VNL ،تصاویر کامیون ولوو VNL محصولات شرکت  ولوو

ولوو با بسته‌بندی جدیدترین کامیون خود با نام VNL، رکورد بزرگ‌ترین وسیله‌ای که تا به امروز جعبه گشایی شده است را به نام خود ثبت کرد. از سویی دیگر، مدل VNL با فناوری‌ پیستون موجی، توجه کارشناسان به این محصول را افزایش داده است.

جعبه‌ گشایی عظیم کامیون ولوو VNL توسط کودکی ۳ ساله به نام جوئل جووین و در حضور نماینده رسمی گینس انجام شد و بدین ترتیب نام ولوو و این کامیون در کتاب رکوردهای گینس به‌عنوان بزرگ‌ترین جعبه گشایی ثبت شد. اگرچه شاید جعبه گشایی دیگر این روزها خبری جذاب نباشد؛ اما تکنولوژی به‌کاررفته در این کامیون قطعا جذابیت‌های خود را دارد.

volvo vnr

جدیدترین فناوری که در حوزه پیشرانه کامیون VNL به کار گرفته‌ شده، سیستم پیستون جدید آن است که موجب مصرف بهینه سوخت و در نتیجه افزایش قدرت و بازدهی آن، با روشی نوین شده است. به این سیستم جدید  پیستون موجی (wave piston) گفته می‌شود که با تغییری ساده در نوع ادغام هوا و سوخت در محفظه احتراق، عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. زمانی که شعله‌های ناشی از احتراق در طول محفظه پیستون گسترده می‌شوند؛ در زاویه ۱۸۰ درجه با یکدیگر برخورد می‌کنند. در نتیجه‌ی این رویداد، شعله‌ها جهت جذب بیشتر اکسیژن با یکدیگر رقابت و تلاش می‌کنند تا اکسیژن بیشتری دریافت کنند.

با تکنولوژی جدید ولوو، روند حرکت شعله‌ها درون پیستون به‌صورت موجی خواهد بود و مانند، قبل مسیری یکنواخت را طی نمی‌کنند که این باعث می‌شود اکسیژن موجود در مرکز محفظه، بهتر استفاده شود و بازدهی فرآیند احتراق و انجام کار بالاتر رود. به عبارت دیگر، این رویداد منجر به ایجاد قدرت خروجی بیشتر در هر حرکت پیستون با میزان سوخت و هوای یکسان در مقایسه با مدل‌های قبلی خود خواهد شد که این یعنی افزایش بازدهی کل پیشرانه.

هرچند افزایش بازدهی ممکن است درصد ناچیزی باشد؛ اما همین بهبود اندک در سیستم احتراق، زمانی که خودرو بارهای سنگین را جابجا کند، به‌شدت به چشم می‌آید. این تکنولوژی در هر دو پیشرانه دیزلی ولوو با نام‌های D11 و D13 به کار گرفته شده است.

volvo vnr

فناوری دیگری که در این کامیون استفاده شده، سیستم کمک‌راننده هوشمند ولوو است. به‌صورت استاندارد در کامیون‌های سری VNL‌ و VNR ولوو، سیستم‌های هوشمند کمکی مانند دوربین فیوژن و رادار هشدار برخورد، به کار گرفته خواهد شد. اطلاعات دقیق این سیستم‌ها روی صفحه نمایشی که در جلوی راننده قرار دارد به نمایش درمی‌آید و در مواقع ضروری و شرایطی که احتمال برخورد با مانع وجود داشته باشد، با چراغ چشمک‌زن و ارسال پیام هشدار، راننده را هوشیار می‌سازد. اگر راننده نتواند به‌موقع واکنش نشان دهد و خودرو را کنترل کند، سیستم‌های ایمنی، به‌صورت هوشمند ترمزها را فعال و کامیون را متوقف می‌کند.

محدوده عملکرد رادار این کامیون در زاویه ۲۲ درجه و تا فاصله ۵۰۰ متری جلوی کامیون است. در این محدوده هر جسم بزرگ که توسط سیستم خودران تشخیص داده شود، از طریق هشدار صدا و نور به اطلاع راننده می‌رسد. این سیستم هوشمند می‌تواند فاصله‌ی مفید، سرعت حرکت و زاویه برخورد با شیء روبرو را محاسبه و به راننده اعلام کند. زاویه دوربین کامیون اما محدوده وسیع‌تری را پوشش می‌دهد و تا زاویه ۴۲ درجه، دید راننده را افزایش می‌دهد.

اطلاعات داخل و بیرون کامیون روی صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی، به تصویر کشیده می‌شود. سیستم پخش صوت پیشرفته شامل ارتباط بلوتوث و امکان اتصال با اپل کارپلی نیز در این کامیون استفاده شده است. فناوری کنترل تجهیزات مختلف از طریق کلیدهای روی فرمان مانند بسیاری از خودروهای امروزی نیز برای این کامیون در نظر گرفته شده است تا دستورات لازم جهت کنترل اطلاعات، از طریقی به‌جز لمس صفحه نمایش امکان‌پذیر باشد.

نسخه جدید کامیون‌های VNL ولوو با هدف جایگزینی نسل پیشین خود که در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد، به بازارهای جهانی عرضه شده است.

در پایان شما را به دیدن ویدیوی جعبه گشایی این کامیون پیشرفته جلب می‌کنیم.

دانلود:  ۴۸۰p ۷۲۰p

منبع :زومیت
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.