سریع ترین و قدرتمندترین موتورسیکلت های دنیا به همراه عکس

0

سریع ترین و قدرتمندترین موتورسیکلت های دنیا به همراه عکس

فهرست مطالب

متوسط سرعت هواپیمای جت کروز حدود ۹۵۰ کیلومتر در ساعت است که تنها سی درصد بیشتر از سریعترین موتورسیکلت دنیاست. تنها موضوع پیش رو این است که هواپیما پرواز می کند و موتورسیکلت نه. باور این سرعت برای خیلی از افراد ممکن است بسیار سخت باشد. چرا که تصور می کنند چگونه یک اسب آهنی بر روی دوچرخ می تواند به سرعتی حدود ۶۰۰ کیلومتر در ساعت برسد !
Dodge Tomahawk


این موتورسیکلت چهارچرخ به سرعت ۹۷ مایل در ساعت تنها در ۲٫۵ ثانیه میرسد و سرعت نهایی آن ۶۴۰ کیلومتر در ساعت است. موتور ۸٫۳ لیتری ده سیلندر آن ۵۰۰ اسب بخار تولید می کند.

۲۰۱۰ Suzuki Hayabusa GSX1300R


یکی از سریعترین و قدرتمندترین موتورسیکلت ها در جهان است. در سال ۲۰۱۱ در طول مسابقه لورینگ توانست رکورد ۵۰۲ کیلومتر در ساعت را ثبت کند. دارای موتوری ۴ سیلندر با قدرت ۱۹۷ اسب بخار و ظرفیت ۱۳۴۰ سانتی متر مکعب است.

MTT turbine superbike Y2K


این موتور تنها برای سفر در جاده ها طراحی شده و به یک موتور توربین گاز هواپیما مجهز شده است. در کتاب رکوردهای گینس دوبار نام Y2K آورده شده است یک بار در سری قدرتمندترین موتورسیکلت ها و یک بار در سری گران ترین موتورسیکلت ها. وزن آن ۶۱٫۲ کیلوگرم است و با موتوری با قدرت ۳۲۰ اسب بخار به سرعت محدود شده ی ۴۰۲ کیلومتر در ساعت می رسد.

Lightning Electric Superbike


کلوب سریعترین موتورسیکلت در جهان با موتور الکتریکی است که در آزمون دریاچه نمک کویر توانست به سرعت بسیار بالای ۳۵۲ کیلومتر در ساعت برسد.

Honda CBR1100XX Blackbird


تولید مدل CBR 1100 XX از سال ۱۹۹۶ شروع شده است و هنوز هم از این مدل ساخته می شود که سرعت آن بیش از ۳۲۰ کیلومتر در ساعت است.

Yamaha YZF R1 2011


این موتورسیکلت با موتور DOHC با ظرفیت ۹۹۸ سانتی متر مکعب قدرت ۱۸۲ اسب بخار را فراهم می کند و حداکثر سرعت آن ۳۰۰ کیلومتر در ساعت است.

MV Agusta F4 1000 R


این موتور فوق العاده زیبا با فن آوری و تکنولوژی مدرن و یک موتور ۱۰۰۰ سی سی در فاصله زدن دو کف دست به یک دیگر به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد.

Kawasaki ninja ZX-11/ZZ-R1100


مدل ZX – ۱۱ به مدت شش سال عنوان سریعترین موتورسیکلت را با سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعت در اختیار داشت.

Aprilia RSV Mille 1000R


با موتور ۹۹۸ سی سی خود که قدرت ۱۴۱ اسب بخار را تولید می کند به راحتی به سرعت ۲۷۰ کیلومتر در ساعت می رسد.

BMW K 1200 S


ظرفیت ۱۶۷ اسب بخاری این موتورسیکلت باعث می شود سرعت صد کیلومتر در ساعت را تنها در ۲٫۸ ثانیه پشت سر بگذارد. علاوه بر این با داشتن سیستم تعلیق الکترونیکی و سیستم ضد قفل عملکرد فوق العاده ای در جاده ها دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.