قیمت و مشخصات بهترین کلاه کاسکت برای موتورسیکلت

0

مشخصات کلی کلاه ایمنی ،قیمت کلاه کاسکت فک متحرک ،کلاه کاسکت ایرانی ،بهترین مارک کلاه کاسکت ،کلاه کاسکت ارزان ،کلاه کاسکت انرژی ،کلاه کاسکت بلوتوث دار

http://www.motoxoutlet.com/motorcyclehelmets_images/streetbike_helmet.jpg

استانداردهای بین‌المللی کلاه ایمنی آن را وسیله‌ای متشکل از پوسته خارجی سخت و آستر داخلی با قابلیت فشرده شدن تعریف می‌کنند. لازم نیست در استاندارد قید شود که کلاه ایمنی باید به چه روشی تولید شود یک استاندارد خوب کلاه ایمنی می‌تواند کلاه ایمنی را به صورت «یک وسیله حفاظتی، طراحی شده برای حفاظت از سر در برابر ضربه در حوادث» تعریف کند. برای یک استاندارد ضروری است که تا جای ممکن، فراگیر باشد و از ایجاد محدودیت در روش طراحی و تولید یا مواد به کار رفته اجتناب کند.

مواد به کار رفته در کلاه ایمنی نباید دستخوش تغییرات شدید ناشی از گذشت زمان یا استفاده معمولی شود. همچنین مواد به کار رفته نباید در اثر قرار گرفتن در شرایط آب و هوایی مانند آفتاب، باران، گرما و یا سرمای خارجی دچار تخریب شود. موادی که در تماس با بدن انسان قرار دارند نباید تحت تاثیر مو، پوست یا تعرق بدن قرار بگیرند. همچنین موارد به کار رفته باید غیرسمی بوده و موجب واکنش‌های حساسیت‌زا نشوند. کلاه ایمنی می‌تواند به محافظ گوش و جدار پوششی گردن مجهز باشد. همچنین ممکن است دارای برآمدگی چانه قابل تفکیک، آفتابگیر و محافظ تاشوی صورت باشد.

کلاه ایمنی باید به گونه‌ای طراحی شود که بر قابلیت شنوایی یا بینایی کاربر تاثیر زیادی نگذارد. طراحی کلاه ایمنی نباید موجب افزایش غیرمعمول دما در فضای بین سر و پوسته کلاه شود. برای پیشگیری از این مورد می‌توان سوراخ‌های هواکش را در کلاه ایمنی تعبیه کرد. کلاه ایمنی باید به سیستم نگهداری که در زیر فک جاسازی شده تجهیز شود. تمام اجزای این سیستم باید به طور ثابت به کلاه ایمنی محکم شوند. بند چانه باید قابل تنظیم باشد و به سیستم نگهداری نیز مجهز شود.

  • آزمایش استاندارد بودن کلاه ایمنی: انجام آزمایش مناسب موجب اطمینان از داشتن حداقل شرایط ایمنی و استانداردهای کیفی برای تمام اجزای کلاه ایمنی می‌گردد. در ادامه روش‌های تعیین قابلیت حفاظتی کلاه ایمنی بیان شده است.
  • آزمایش شایستگی: در این آزمایش کلاه ایمنی و اجزای آن در معرض دماهای بالا و پایین‌ قرار می‌گیرند تا بدین طریق استحکام محصول تعیین شود.
  • آزمایش جذب ضربه: این آزمایش قابلیت کلاه ایمنی در جذب ضربه را در حالت سقوط آزاد هدایت شده و روی سندان فولادی ثابت تعیین می‌کند. انجام آزمایش جذب ضربه کاملاً ضروری است.
  • آزمایش‌هایی برای دوام پوسته و سایش سطحی: این آزمایش برای تشخیص مواردی که در آنها پوسته خارجی خاصیت خود را از دست می‌دهد یا از بدنه کلاه جدا می‌شود صورت می‌گیرد.
  • آزمایش‌های صلبیت: این آزمایش مقاومت کلاه ایمنی را وقتی که از اطراف تحت فشاری قرار می‌گیرد را تعیین می‌کند.
  • آزمایش‌های مقاومت دینامیکی: این آزمایش روی سیستم نگهداری کلاه ایمنی انجام می‌شود. در این نوع آزمایش تا زمانی که سیستم نگهداری هنوز قابلیت حفظ کلاه ایمنی را دارا باشد، مورد تخریب قرار می‌گیرد تا استحکام آن تعیین شود.

http://52.41.163.143/wp-content/uploads/2012/05/Shoei-Qwest-Helmets-New-Motorcycle-Helmets-for-the-2012-Shoe-Catalog.jpg

کلاه های سبک آفرود همان طور که از نامشان مشخص است برای موتور سواری های در مسیر های ناهموار طراحی گردیده اند این کلاه ها که برای موتورهای رده کراس، تریل، تریال طراحی گردیده اند ۸۰ درصد سر راننده را پوشش می دهند و دارای مقاوت بالا در برای ضرباتی تا ۸۰۰ کیلوگرم را دارا می باشند از ویژگی های این کلاه ها کشیدگی حفاظ جلوی صورت، دارای قسمت سایه بان برای چشم در بالای کلاه دارای حفاظ سپری در بالا و پشت کلاه دارای حفاظ چشمی به صورت شیشه و یا عینک به همراه وجود فیلتر های گرد و خاک در بخش های ورودی دریچه های هوا می باشد این کلاه ها به صورت کشیده و کاملا بیضی طراحی گردیده اند تا در صورت که راننده به سمت جلو پرتاب گردید و به تخته سنگ و یا موانع سخت بر خورد نمود بیشترین میزان دفع ضربه را دارا باشد. این کلاه ها بسیار گران قیمت میباشند و قیمتی در حدود ۶۵ الی ۵۰۰ دلار معادل ۱۸۰ هزار الی ۱.۵ میلیون تومان را شامل میشوند.

متوسط قیمت کلاه های استاندارد موجود در بازار ایران

 

مارک

قیمت به تومان

 

ایندکس (کامل با حفاظ طلق) ۱۴۰.۰۰۰
کراس (کامل با حفاظ طلق) ۱۱۰.۰۰۰
دانتون (کامل) ۱۸۰.۰۰۰
اسکورپیون (کامل) ۱۶۰.۰۰۰
دکور موتور کراس (کامل) ۱۵۵.۰۰۰
جترو (کامل با حفاظ طلق) ۱۴۰.۰۰۰
جترو ( جلو باز ) ۸۰.۰۰۰
انرژی فک متحرک (کامل با حفاظ طلق) ۱۸۵.۰۰۰
مارشال (جلوباز) ۱۲۰.۰۰۰
پالس (کامل) ۱۲۰.۰۰۰
کی تی ام همراه (کامل) ۱۵۰.۰۰۰
لوئن (کامل) ۲۳۰.۰۰۰
ایرو ۶۲۰.۰۰۰
ایرو جی ۵۰۰ ۱.۷۰۰.۰۰۰
ایرو پست وان ۶۰۰.۰۰۰
ایرو ریس ۶۳۰.۰۰۰
ایرو افرود ۴۶۰.۰۰۰

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.