معرفی شرکت های فعال در زمینه سیستم فرمان الکتریکی

0

شرکتهای فعال در زمینه ی سیستم فرمان الکتریکی ،مخترع اتومبیل مدرن ،تاریخچه خودرو ،مخترع اتومبیل مدرن کیست

 فرمان الکتریکی

فرمان الکتریکی از سال ۱۹۹۵ بتدریج برروی خودروهای سواری نصب شده و شرکتهای صاحب فن آوری این نوع فرمان آن تحقیقات و سرمایه گذاریهای گسترده ای انجام داده اند . مهمترین انها عبارتند از :

شرکت Delphi :

این شرکت از سال ۱۹۹۹ تا پایان سال ۲۰۰۳ بیش از ۲.۵ میلیون دستگاه فرمان با تکنولوژی الکتریکی تولید و به فروش رسانده است . فرمانهای تولیدی آن اکنون بر روی چهار نوع خودرو در اروپا شامل فولکس لوپو ، فیات پاندا ، پونتو و اپل مریوا نصب و مورد استفاده قرار گرفته است . این شرکت تولیدات خود را با اسامی مخصوصی معرفی کرده است . فرمانهای الکترو هیدرولیکی با نام Magnasteer ، فرمانهای الکتریکی با نام Esteer و فرمان SBW با نام Quadra steer عرضه می شود. بعنوان مثال فرمان Esteer نصب شده روی خودرو فیات پانتو در شکل صفحه بعد   نشان داده شده است . اکنون روزانه ۵۰۰۰۰   دستگاه از انواع سه گانه فرمانهای یاد شده را در ۱۰ نقطه ی دنیا تولید میکند.

http://www.gerdavari.com/farman6.jpg

شرکت Koyo Seiko :

این شرکت در سال ۲۰۰۱ در حدود ۲.۴ میلیون دستگاه از فرمانهای الکتریکی تولید نموده است .از مهم ترین قرار دادهای آن درسال ۲۰۰۳ میتوان به فروش ۳۵۰۰۰۰ دستگاه فرمان الکتریکی به شرکت دایملر- کرایسلر جهت نصب بر روی خودرو ا سمارت و ۳۰۰۰۰۰ دستگاه به شرکت جنرال موتورز اشاره نمود. پیش بینیها حاکی از آن است . که در سال ۲۰۰۶ در حدود ۱۰ میلیون دستگاه تولید و بفروش خواهد رساند .

 

شرکت NSK :

این شرکت در سال ۲۰۰۱ تولید ۱.۴ میلیون و در سال ۲۰۰۲ تولید ۱.۸ میلیون دستگاه فرمان الکتریکی داشته است . تلاش برای تولید ۳.۳ میلیون دستگاه در سال ۲۰۰۶ و ۶ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۱ از برنامه های آتی آن است .

شرکت TRW   :

این شرکت بزرگ ترین تولید کننده ی فرمان الکتریکی است . بطوری که ۴ میلیون دستگاه را تا پایان ۲۰۰۳ تولید و به فروش رسانده است. از شرکتهای طرف قرارداد آن می توان به فیات، نیسان و رنواشاره نمود.

سهم فروش شرکتهای تولید کننده ی فرمان EPS در سال ۲۰۰۳ در نمودار زیر نشان داده شده است .

http://www.gerdavari.com/sherkat-faal-farman6.jpg

تهیه کنندگان: عقیل روحانی ـ غلام بزرگزاده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.