قیمت و مشخصات فراری فوق سریع ۸۱۲ مدل ۲۰۱۸ + تصاویر

0

فراری فوق سریع ۸۱۲ مدل ۲۰۱۸؛ یک ۱۲ سیلندر تمام عیار  ،قیمت فراری f12 در ایران  ،فراری f12 برلینتا ،مشخصات فراری f12 ،فراری f12 2017 ،فراری f60 ،فراری ff ،فراری اف ۱۲

 
فوق سریع ۸۱۲! نام این ماشین گویای اطلاعات کاملی از کوپه جدید و عضلانی جدید فراری است. این ماشین ۸۰۰ اسب بخار قدرت دارد که البته از نظر آمریکایی ها این عدد ۷۸۹ اسب بخار است و از ۱۲ سیلندر در موتور آن استفاده شده است.
بر طبق اعلام مسئولان فراری، این ماشین قادر است ظرف ۲.۸ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت و ظرف ۷.۹ ثانیه به سرعت ۱۲۴ مایل در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ مایل در ساعت گزارش شده است. اما داستان فراری ۸۱۲ فوق سریع فراتر از این اعداد است چرا که این ماشین پس از مدل دیتونای افسانه ای، بهترین ماشین با موتور جلو در تاریخ فراری محسوب می شود.
 http://files.namnak.com/users/lm/aup/201707/375_pics/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%B1%DB%8C.jpg
فراری ۸۱۲ در واقع بازطراحی از مدل F12 برلینتا به حساب می آید. البته تغییر زیادی در چرخ ها صورت نگرفته و مهندسین فراری ترجیح داده اند تا تمرکز خود را بر روی اعمال تغییرات بیشتر در موتور، شاسی و آئرودینامیک ماشین بگذارند و با این کار و ادغام آن با قابلیت های محبوب برلینتا و عملکرد مسابقه ای F12 و چاشنی چابکی و انعطاف پذیری، مدل رویایی ۸۱۲ را تولید کردند.
پیشرانه موتور ۱۲ سیلندر و ۶۵ درجه ای F12 به طور طبیعی باید از ۶.۲ لیتری به ۶.۵ لیتری تغییر پیدا می کرد چرا که افزایش قدرت موتور را در مدل ۸۱۲ شاهد هستیم. علاوه بر این مسئله، شاهد تغییر در میل لنگ، اتصالات میله ها، پیستون ها، شاتون یاتاقان و کیفیت مواد استفاده شده در قطعات موتور نیز هستیم.
اما با توجه به اظهارات مهندس موتور ماشین یعنی آقای آندرآ ناپولتیانو، تمرکز اصلی در ساخت موتور این ماشین بر روی کاهش اصطکاک و بهینه سازی احتراق و همچنین افزایش کارایی تنفس موتور بوده است. بازطراحی سرسیلندرهای جدید منجر به ساخت سوپاپ های خروج دود بزرگتر شده است. میل لنگ های جدید به سوپاپ های داخلی فشار بیشتری می آورند و آنها را برای مدت بیشتری در محفظه احتراق نگه می دارند در نتیجه سرسیلندرها را برای مدت زمان بیشتری باز نگه می دارند.
http://mihanpost.com/wp-content/uploads/2014/07/48-2014-ferrari-f12-berlinetta-engine-1024x680.jpg
ترفندی که در موتور این ماشین به کار رفته در واقع سیستم سوخت پرفشاری است که در آن استفاده شده است که بر طبق ادعای مسئولین فراری برای اولین بار در صنعت خودروسازی از این روش استفاده شده است؛ این سیستم قادر به کار در فشار ۵۰۷۶ پوند بر اینچ مربع است و با همین قدرت می تواند سوخت را به محفظه احتراق وارد کند و از این طریق تعادل مناسبی بین عملکرد و خروج دود برقرار می کند.
از این گذشته، فراری از آخرین تجربه خود در ساخت موتور ماشین های فرمول ۱ خود در ساخت فراری ۸۱۲ استفاده کرده است به طوری که طراحی و ساخت سیستم کنترل  منیفولد ورودی به طور الکترونیکی و متغیر انجام می شود که اینکار با استفاده از فشار روغن برای تنظیم منیفولد ورودی و بهینه کردن قدرت و گشتاور موتور انجام می شود.

ناپولیتانو در ادامه می افزاید، ما موتوری با حداکثر کارایی در سرعت های بالا میخواستیم که در مدل ۸۱۲ فوق سریع توانستیم به خواسته خود دست پیدا کنیم. موتور ۸۰۰ اسب بخاری این ماشین قادر به ۸۵۰۰  دور در دقیقه کار می کند که تنها ۴۰۰ واحد از موتورهای ۱۲ سیلندر بزرگ کمتر است. حداکثر گشتاور این ماشین نیز ۵۲۹ پوند – فوت است که می توان خروجی ۷۰۰۰ دور در دقیقه موتور را در این نرخ دید و این در حالی است که با گشتاور ۴۲۴ پوند- فوت شاهد خروجی ۳۵۰۰ دور در دقیقه ای موتور هستیم. اما این موارد باعث شگفتی ما از قدرت این موتور نشده است و تنها به بیان چگونگی ایجاد این میزان قدرت پرداختیم.

http://www.samatak.com/image/2014/07/1/270114428-samatak-com.jpg
وقتی دور موتور از ۱۰۰۰ بالاتر رود، کم کم صدای موتور بلند می شود و به لطف سیستم دو کلاچه به کار رفته در این ماشین در همین سرعت کم(۳۵ مایل در ساعت) نیز قادرید تا دنده هفتم تعویض کنید. صدای دریچه گاز با دنده معکوس کشیدن بیشتر می شود.
سرجیو مارکیونه در این زمینه اعلام کرده که او هرگز یک توربوشارژر را بر روی یک فراری ۱۲ سیلندر سوار نخواهد کرد.
به منظور استفاده از حداکثر قدرت و انعطاف ماشین، سیستم انتقال هفت دنده ای دو کلاچه در فراری ۸۱۲ به شما این امکان را می دهد تا در سرعت های پایین نیز بتوانید سریعا دنده ها را عوض کنید( بر طبق اعلام مسئولان فراری، ۶ درصد کوتاه تر از زمان متوسط) و مدت زمان تعویض دنده رو به بالا و پایین در هر دو حالت حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است. بر طبق آزمایشی که انجام دادیم نیز در ترمزهای سنگین، شما در مدت زمانی ثابت و در مقایسه با مدل برلینتا قادر به انجام دو دنده معکوس پشت سر هم هستید و این در حالی است که در همان زمان تنها انجام یک دنده معکوس در برلینتا امکان پذیر است.

فراری ۸۱۲ اولین فراری تاریخ است که از فرمان برقی استفاده می کند و این یک ابتکار هوشمندانه از جانب استفانو واریسکو، رییس بخش داینامیک این خودرو است که فرمان برقی را جایگزین سیستم هیدرولیک قدیمی کرد. بعد از انجام تست های EPS  برای بهبود تنظیمات فرمان هیدرولیکی مدل F12 برلینتا، تیم واریسکو به این فکر افتادند تا از روش های جدید برای افزایش کارایی نسل پنجم سیستم فوق پیشرفته کنترل لغزش به طرفین فراری (SSC 5.0 ) استفاده کنند. نتیجه اعمال این تغییرات این بود که برای کمک به راننده در کنترل چرخ ها در لحظات تغییر گشتاور ماشین، از سیستم برقی در فرمان استفاده شود.

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Ferrari-F12-Berlinetta_interior.jpg
بدون شک یک ترفند خاص در زمینه لمس تایرها و زمین در سیستم جدید فرمان فراری به کار رفته است که فرماندهی این ماشین را اینقدر نرم و روان کرده است به طوری که نرم تر از فرمان این فراری تا قبل از این در هیچ یک از محصولات فراری دیده نشده است. واریسکو در این ارتباط می گوید: ما اینکار را برای راحتی هر چه بیشتر راننده و کمک به کنترل هر چه بهتر ماشین انجام دادیم و ترفند به کار رفته هیچ ارتباطی به فناوری خودران یا کاربرد کنترل خودکار فرمان ندارد.

فراری با مانوری که با ماشین جدیدش یعنی ۸۱۲ فوق سریع در جاده های کوهستانی  و پرپیچ و خم مارنلو انجام داد، در واقع مانور قدرتی از میزان چابکی این ماشین به نمایش گذاشت. این ماشین همچنان در زمره کوپه های بزرگ . عضلانی طبقه بندی می شود و این موضوع را می توان از تایرها و دستگیره های بزرگ و حتی فرمانی که بر هر چهار چرخ ماشین کنترل دارد، متوجه شد. با این حال، این ماشین با توجه به کمک فنرها و سیستم تعلیق عالی که داشت از پس مسیر کوهستانی سخت به خوبی بر آمد و هرگز مانند دیگر رقبای هم کلاس خود در سربالایی ها دچار لرزش نشد.

در این ماشین دکمه ای تعبیه شده که مخصوص جاده های سفت و کوهستانی است که Rough road نام دارد، با فشردن این دکمه کمک فنرهای ماشین در بهترین حالت ممکن و تنظیمات مناسب برای عبور از این نوع جاده ها قرار می گیرند.
http://files.namnak.com/users/lm/aup/201707/376_pics/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%B1%DB%8C.jpg
با این حال از لحاظ طراحی باید گفت که ۸۱۲ در واقع زیباترین فراری تاریخ لقب نمی گیرد. اما با این حال از لحاظ پیمودن مسیرهای طاقت فرسا و سخت، بدون شک یکی از بهترین فراری های تاریخ است. متئو بیانکالانا رییس بخش آیرودینامیک فراری در این ارتباط می گوید، ایده اصلی در طراحی این ماشین این بوده است که بدنه آن طوری طراحی شود که دانفورس لازم برای حرکت روان تر ماشین ایجاد شود به طوری که از حالت درگ ماشین کاسته و به ایجاد دانفورس در قسمت زیر ماشین کمک شود.
بنابراین همانطور که متوجه شدیدف بر خلافطراحی بدنه رویایی و آیرودینامیک مناسب آن، اما جادوی اصلی آئرودینامیک در قسمت زیر این ماشین اتفاق می افتد؛ درست در جایی که فراری از تجربیات ساخت ماشین های فرمول ۱ خود استفاده کرده و با ترفند پخش کردن هوای جمع شده در زیر ماشین به کناره ها به کنترل ماشین در سرعت های بالا کمک کرده است. مورد دیگری که به آئرودینامیک این ماشین کمک کرده است، باز شدن اتوماتیک دو فلپ در قسمت جلوی ماشین در سرعت ۱۲۴ مایل در ساعت است که فشار هوای دریافتی از قسمت جلوی ماشین را از دیفیوزرهای جلو  گرفته و با کاهش درگ آن را به سمت دیفیوزرهای عقب ماشین هدایت می کند.
تمامی خط و خطوطی که در طراحی بیرونی این ماشین دیده می شود برای علتی خاص می باشد. شکاف های بالای گلگیر و سپر در واقع وظیفه جذب هوای داغ خارج شده از رادیاتور ماشین را بر عهده دارند و شکاف های پشت گلگیر جلو به عبور این جریان هوای داغ از کناره های ماشین کمک می کنند. هوای وارد شده در اسکوپ های پیلار C از شکاف بالای گلگیر عقبخارج می شود و باعث به وجود آمدن جریان هوای برنده ای در اطراف بدنه می شود و از بالا رفتن ماشین جلوگیری می کند. اسپویلرهای عقب حدود ۱.۸ اینچ بالاتر از نمونه مشابه در F12 برلینتا طراحی شده اند.
مسئولین فراری همواره بر این موضوع اصرار دارند که مدل ۸۱۲ فوق سریع آنها در زمره ماشین های GT قرار می گیرد و تمامی قابلیت های این نوع ماشین ها را دارد؛ این دو منظوره بودن ساخت در طراحی فضای داخلی این ماشین نیز نمود پیدا کرده استچرا که طراحی داخلی این ماشین تا حدی شبیه به کابین مدل ۴۸۸ است و در برخی قسمت ها نیز شبیه کابین مدل GTC4 لوسو است.
برای مثال در مدل GTC4 هیچ نمایشگری در داشبورد جلوی ماشین دیده نمی شود اما شاهد یک نمایشگر باریک در کنسول جلو و چند نمایشگر کوچک برای سرنشینان مدل ۸۱۲ هستیم که این ویژگی را تنها می توان در خودروهای لوکس فراری دید. در قسمت جلوی کنسول این ماشین سرعت سنج، ابزار ناوبری، جک گوشی و خروجی صدا نیز دیده می شود. لازم به ذکر است تمامی کنترل های کوچک فراری ۸۱۲ بر روی فرمان آن تعبیه شده است.
  http://www.khodrobank.com/Reviews/gtspirit-mansory-f12-stallone-0015.jpg
جدای از مصارف اسپورت و مسابقه ای که این ماشین دارد، از ماشین فراری ۸۱۲ برای مصارف خانگی نیز می توان استفاده کرد چرا که سواری با آن بسیار راحت و دلپذیر است؛ صدای موتور و تایرهای این ماشین تا حد مطلوبی نسبت به مدل های قبلی کمتر شده است و شما می توانید از صدای سیستم صوتی ماشین لذت ببرید و در مواقعی که جو بر روی شما اثر می گذارد و فضای کافی برای راندن با سرعت بالا دارید، ماشین را در حالت مسابقه ای قرار داده و کنترل کشش ماشین را غیرفعال کنید و از تمامی قدرت ۱۲ سیلندر ماشین در هر بار تعویض دنده در سرعت های بالا لذت ببرید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.