موتورسیکلت‌سازی هارلی دیویدسون (تاریخچه و آمار فروش )

0

موتورسیکلت‌سازی هارلی دیویدسون درگیر بحران مشتری، موتورسیکلت‌ هارلی دیویدسون ،قیمت هارلی دیویدسون ،هارلی دیویدسون ۲۰۱۶ ،هارلی دیویدسون بهران ۲۵۰cc ،مشخصات فنی موتور هارلی دیویدسون ،موتور طرح هارلی دیویدسون ،موتور هارلی شهاب ،هارلی دیویدسون ۲۰۱۴ ،تاریخچه هارلی دیویدسون

موتورسیکلت‌سازی هارلی دیویدسون درگیر بحران مشتری

کمپانی باسابقه هارلی دیویدسون که محصولات آن طرفداران پروپاقرصی در میان علاقه‌مندان به موتورسیکلت دارد، برای چندمین فصل متوالی با کاهش سود مواجه شده است. رئیس کمپانی به تأثیر مدل‌های جدید چشم امید دوخته است.

در نیمه نخست سال جاری (۲۰۱۷) شمار موتورسیکلت‌های فروخته‌شده از مارک هارلی دیویدسون در کشورهای مختلف در حدود ۶ درصد کاهش یافته و فروش کل آن به ۴/ ۳ میلیارد دلار رسیده است. بنا بر اعلام این شرکت، در پی این امر، از سود کارخانه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۴۵ میلیون دلار – حدود ۱۶ درصد – کاسته شده است.
هارلی دیویدسون بیش از همه در بازار داخلی – آمریکا – با مشکل مواجه شده است. مشتریان سنتی این مارک پا به سن گذاشته‌اند و کمتر موتورسیکلت می‌خرند. رقیبان سرسخت ژاپنی و اروپایی هم عرصه را بر این موتورسیکلت‌سازی تنگ‌تر کرده‌اند. هارلی دیویدسون سال گذشته هم از کاهش فروش و سود خبر داده بود.

رئیس کمپانی هارلی دیویدسون می‌گوید، این شرکت انتظار داشته که سود و فروش در بازارهای بین‌المللی در سه‌ماهه دوم سال جاری کاهش یابد. متیو لواتیچ در عین حال انتظار دارد با توجه به عرضه‌ی مدل‌های جدید، وضعیت در نیمه دوم ۲۰۱۷ بهبود یابد.

هارلی دیویدسون از سال ۱۹۰۳ در آمریکا موتورسیکلت تولید می‌کند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور که با شعار “اول آمریکا” روی کار آمد، مدیران این کمپانی را به نشانه تقدیر از تولید در خاک آمریکا، در ماه فوریه به کاخ سفید دعوت کرد. هارلی دیویدسون اندکی پس از آن سومین کارخانه خود خارج از ایالات متحده را در تایلند افتتاح کرد. این موتورسیکلت‌سازی در هند و برزیل هم خط تولید دارد.

تاریخچه,هارلی دیویدسون

هارلی دیویدسون(با تلفظ اصلی هارلی دیویدسِن)کمپانی آمریکایی تولید موتورسیکلت است که در سال ۱۹۰۳ در میلواکی ویسکانسین تاسیس شده است.

هارلی در زمانی که رقابت جهانی شدید و اقتصاد ضعیف  بخصوص در سالهای ۱۹۳۰ وجود داشت  با ساخت محصولاتی با کیفیت همراه با قیمت مناسب و استایل خاص به پنجمین کارخانه موتورسازی در دنیا تبدیل شد وبرند هارلی و ایندین در کلاب های دنیا محبوبیت خاصی پیداکرد.

250px-Harley-Davidson.svg motormag.ir

استایل خاص این موتورها همراه با لباس های چرم و کلاه کابویی را بازیگر مطرح هالیوود مارلون براندو تبدیل به مد موتورسواری در دنیا کرد.درسال ۱۹۶۰ طرح هلیکوپتری هارلی انقلابی در صنعت طراحی موتورسیکلت ایجاد کرد.

هم اکنون کارخانه های این کمپانی در شهرهای نیویورک,پنسیلوانیا,کانزاس,میسوری کشور برزیل و هند مشغول به تولید هستند.

شروع کار

در سال ۱۹۰۱ ویلیام اس هارلی(William S. Harley) 20 ساله طرح یک موتور(engine) کوچک با حجم موتور ۷٫۰۷ اینچ مکعب(۱۱۶ سی سی)و چرخ متحرک(فلای ویل) ۴ اینچ(۱۰۲ میلی متر) برای قرارگیری روی دوچرخه پدالی را طراحی نمود.در طی دوسال آینده هارلی و رفیق دوران کودکیش آرتور دیویدسون(Arthur Davidson) کار بر روی طرح را در منزل رفیقشان انجام دادند که در سال ۱۹۰۳ به کمک برادران دیویدسون کار به اتمام رسید.در اولین تست آنها متوجه شدن موتور آنها بدون کمک پدال توانایی بالارفتن از تپه های میلواکی را ندارد,آنها به سرعت کار بر روی موتور جدید را آغاز کردند.

موسسان هارلی دیودسون, سمت راست هارلی, بقیه برادران دیویدسون

اولین موتور واقعی آنها ابعاد بزرگتر نسبت به قبلی شامل حجم موتور ۴۰۵ سی سی فلایویل ۲۵ و وزن ۱۳ کیلوگرم دارا بود.موتور بزرگتر و قاب حلقه راه را برای طراحی موتورهای آینده باز کرد.کمک ها بعد ساختن این موتور از جانب پیشگام ساخت موتورهای قایق کوچک الی اوینرود(Ole Evinrude) کسی که موتورش برای استفاده قایقها بر روی دریاچه میلواکی استفاده میشد به آنها رسید.مدل اولیه این موتور با ابعاد ۳ متر در ۴٫۶ متر در حیاط پشتی دیویدسون ها ریخته گری شد.مدل پروتوتایپ یا اولیه این موتور در سال ۱۹۰۴ در مسابقه ای در استیت فیر پارک(State Fair Park)شرکت و مقام چهارم را بدست آورد.این مقام اولین مقام تاریخ هارلی دیویدسون بود.

در سال ۱۹۰۵ تبلیغات کوچکی در مجله برای موتور آنها انجام شد و در همان سال توسط یک دلال ۳ موتورسیکلت از ۵ عدد که در حیاط پشتی دیویدسون ها ساخته شده بود به فروش رسید.در سال بعد ریخته گری موتورها به کارخانه ای در خیابان جونو(Juneau)انتقال داده شد,این کارخانه تا سال ۱۹۷۰ که کارگران بر اثر اشتباه در تمیز کاری آن را تخریب کردند به عنوان سمبل تولید هارلی دیویدسون پابرجا بود.درسال ۱۹۰۷ هارلی از دانشگاه ویسکانسن مدرک مهندسی مکانیک را دریافت نمود,درهمان سال کارخانه آنها گسترش و ۱۵۰ موتورسیکلت در سال تولید می کردند.در همین سال کمپانی آنها به طور رسمی ثبت شد ومحصولاتشون را حتی نیروی پلیس خریداری کرد.

در سال ۱۹۰۷ مدل اولیه از موتور(engine) 45 درجه دو سیلندر ساخته شد که ۸۸۰ سی سی حجم موتور ۷ اسب بخار قدرت و به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسید,این محصول باعث افزایش فروش به ۱۱۴۹ عدد درسال ۱۹۰۹ شد.در سال ۱۹۱۱ مدل اصلاح شده این موتور با حجم ۸۱۱ سی سی و اندازه کوچکتر تولید شد.

1907_Harley_Davidson motormag.ir

جنگ جهانی اول

در سال ۱۹۱۷ ایالات متحده وارد جنگ شد و ارتش نیاز به موتورسیکلت داشت,قبل تر ارتش از موتور استفاده کرده بود ولی اولین بار بود که در میدان جنگ از آن استفاده میکرد بنابراین ۱۵۰۰۰ موتورسیکلت از هارلی دیویدسون در طول جنگ خریداری شد.

در سال ۱۹۲۰ این کمپانی با تولید ۲۸۱۸۹ موتورسیکلت و معامله در ۶۷ کشور تبدیل به بزرگترین کمپانی در دنیا شد.در طی همین سال چند تغییر به وجود آمد که شامل تولید موتور با حجم ۱۲۱۲ سی سی دوسیلندر,تولید مخزن سوخت با پاشش قطره ای,اضافه کردن ترمز جلو و… بود.در سال ۱۹۲۱ موتور آنها در مسابقه ای برای اولین بار به سرعت بالاتر از ۱۶۰ کیلومتر برساعت دست پیدا کرد.

جنگ جهانی دوم

در طول جنگ این کمپانی بازهم بزرگترین منبع برای تامین موتورسیکلت ارتش با موتور دو سیلندر ۷۴۰ سی سی به اسم wl line معروف به wla بود.۹۰ هزار موتورسیکلت ارتشی wlaو wlc(برای ارتش کانادا) و متحدان تولید شد.در سال ۱۹۴۳ و ۴۵ این کمپانی دوجایزه نیروهای نظامی ارتش را برای ساخت عالی دریافت کردند.

800px-HD_Liberator wlc motormag.ir

در سال ۲۰۰۰ پلیس با موتورهای تورینگ این کمپانی برای تلو تلو خوردن در  سرعت زیاد که به کشته شدن یک مامور منجر شد به مشکل برخورد.در سال ۲۰۰۶ تست عدم تعادل این نوع موتورها مثبت اعلام شد.

در سال ۲۰۰۸ این کمپانی اعلام کرد که آنها قراردادی را برای بدست آوردن هر دوخط تولید موتورسنگین و سبک وزن شرکت ایتالیایی ام وی آگوستا به ارزش ۱۰۹ ملیون دلار امضا کرده اند.در سال ۲۰۰۹ شرکت هارلی شرکت آگوستارا به صاحب و مدیر عامل قبلی این گروه(Claudio Castiglioni) فروخت.در سال ۲۰۰۹ دفتر فروش هارلی در هند افتتاح شد و همچنین در همین سال سهام این شرکت ۴۳ درصد افت کرد.

موتور(engine) انقلابی هارلی

موتور انقلابی هارلی بر اساس سوپر بایک VR-1000 به وسیله مهندسان انتقال قدرت تیم هارلی و پورشه آلمان در اشتوتگارت گسترش پیدا کرد.مشخصات این موتور شامل خنک شوندگی مایع,تعادل داخلی موتور ۶۰ درجه دوسیلندر با حجم موتور ۱۱۳۰ سی سی,۱۱۵ اسب بخار و خط قرمز(red line 9000) دور در دقیقه می باشد.

Vrod motormag.ir

تور کارخانه و موزه هارلی

هارلی تور گردشگری در ۴ سایت کارخانه خود را برای علاقمندان قرار داده همچنین موزه این کمپانی که شامل تاریخچه محصولات, آرشیو تاریخ و فرهنگ می باشد.

800px-HD_museum_panorama motormag.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.