قیمت ،مشخصات ،معایب و محاسن برلیانس h320 هاچ بک جدید پارس خودرو

0

بررسی محاسن و معایب برلیانس H320 ،خودرو برلیانس h230 ،معایب برلیانس h320 ،نظرات در مورد برلیانس h320

برلیانس H320

خیلی از کمپانی های چینی قراردادهای بزرگی با خودروسازان مطرح جهانی بسته اند و سابقه ی مونتاژ محصولات آنها را دارند، یکی از مطرح ترین این خودروسازهای چینی برلیانس اتو است، برلیانس اتو در زمینه ی مونتاژ خودروهای بعضی از کمپانی های خودروسازی مطرح دنیا فعالیت دارد، امروز قصد داریم از محاسن و معایب برلیانس H320 برایتان بگوییم، برلیانس H320 خودرویی است که در کلاس هاچ بک قرار دارد، این خودرو توسط شرکت خودروسازی پارس خودرو که زیر مجموعه سایپا است مونتاژ و عرضه می شود، برلیانس H320 به نوعی فیس لیفت جدید برلیانس FSV می باشد، برلیانس H320 در سال ۱۳۹۴ به خط تولید شرکت خودروسازی پارس خودرو اضافه شد، این خودروی هاچ بک با دو گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه می شود، در خصوص پیشرانه برلیانس H320 هم باید گفت که فقط با یک نوع پیشرانه عرضه می گردد، بخش عمده برلیانس H320 طبق گفته کمپانی سازنده در پینین فارینا طراحی شده است، این خودرو به نسل نخست بی ام و سری ۱ شباهت دارد، کمپانی برلیانس اتو در سال ۱۹۹۲ میلادی توسط یانگ رونگ (کارآفرین، مدیر ارشد اجرایی و بازرگانی که طبق آمار سومین ثروتمند چین می باشد.) تاسیس شد و با کمپانی های زیر همکاری می کند

 

بررسی معایب برلیانس h320

۱-شتاب و وزن خودرو:

مطمئنا فاکتور وزن از اهمیت خاصی در یک خودرو به شمار می آید، چرا که هرچه خودرو سبک تر باشد عملکرد پیشرانه هم بهتر خواهد شد، برلیانس H320 دستی در میان رقبای خود در بازار ایران دارای شتاب و سرعت قابل قبولی است، و می توان گفت که در بحث سرعت و شتاب با رقبایش برابری می کند، هرچند که تحقیقات میدانی نشان داده که برلیانس H320 اتوماتیک دارای شتاب ۱۶٫۳ ثانیه است، که بی شک وزن برلیانس H320 باعث بروز این شتاب در مدل اتوماتیک شده است، لازم به ذکر است که شتاب ثانویه این خودرو خیلی بهتر از شتاب اولیه آن می باشد. درکل بهتر بود که مهندسین برلیانس تمام تلاش خود را می کردند تا با کاهش وزن، شاهد عملکرد بهتری در بخش سرعت و شتاب بودند.

۲-کیفیت ساخت:

همان طور که قبلا هم در مقالات مربوط به خودروهای چینی گفتیم بیشتر خودروهای چینی ساخت ایران کیفیت ساخت پایینی را دارند، هرچند در بعضی از موارد این ایراد در برخی از نمونه های برلیانس H320 کم و زیاد است، خودروسازانی که محصولات چینی را می سازند، به جهت رفع این ایراد در خدمات پس از فروش سعی در رفع ایرادهای مونتاژی دارند، پارس خودرو هم سعی در رفع برخی از ایرادهای مونتاژی در خدمات پس از فروش خود دارد، لذا اگر یک برلیانس H320 را خریداری کردید، حتما با دقت ایرادهای مونتاژی را در یک کاغذ ثبت کنید تا در زمان مراجعه به کمپانی پارس خودرو آن ها را رفع کنید. این نکته را هم فراموش نکنید که در این بازه قیمتی تمامی خودروهای دارای این ایراد هستند.

۳-بازار دست دوم:

هرگز نباید انتظار بازار دست دوم خوب و پر رونقی را از یک خودروی چینی داشت، بی شک با کمی پرسش شما هم چون من متوجه این موضوع خواهید شد، پس اگر قصد دارید بعد از مدتی برلیانس H320 را به فروش برسانید بایستی که کمی صبور باشید و نمی توانید این خودرو را به سرعت خودروهای داخلی به فروش برسانید.

۴-گیربکس:

باید گفت که گیربکس برلیانس H320 در شرایط معمولی نرم و قابل قبول عمل می کند، اما به محض آنکه راننده تصمیم به رانندگی هیجانی می گیرد شاهد بروز ناهماهنگی بین جعبه دنده و پیشرانه خواهد بود. هرچند در این رده قیمتی این امر در اکثر خودروها مشاهده می شود و هرگز نمی توان این بخش را جز ایرادهای مهم برلیانس به حساب آورد.

۵-ترمز کاسه ای در نسخه دستی:

خوشبختانه در مدل اتوماتیک برلیانس h320 هم در بخش ترمزهای جلو و هم در بخش ترمزهای عقب شاهد ترمز دیسکی هستیم، که بی شک تاثیر بسیار زیادی در بالابردن ایمنی آن دارد، اما متاسفانه در نسخه دستی فقط در بخش جلو شاهد ترمز دیسکی هستیم و در ترمز عقب ترمز کاسه ای جا خوش کرده است، که این امر یک عیب در نسخه دستی برلیانس H320 به حساب می آید.

۶-طراحی داخلی:

اول از همه باید گفت که همه خودروهای موجود در این بازه قیمتی دارای جنس بد کابین هستند، و اکثرا برای ساخت کابین آن ها از پلاستیک خشک بهره برده اند، در برلیانس H320 هم رویه به همین شکل است.

نکته دوم اینکه طراحی کابین برلیانس H320 و نوع چیدمان کابین در این خودرو کاملا به روز و اسپرت است، کیلومتر شمار هم شباهت بسیار زیادی با مزدا ۳ دارد، در کل کابین ایراداتی را دارد اما به واسطه بازه قیمتی که دارد، می توان به طراحی کابین نمره متوسط رو به پایین را داد، البته این نکته را فراموش نکنید که بخش طراحی تا حدود بسیار زیادی سلیقه ای هم است. و به دیدگاه شما بستگی دارد.

 

در زیر به بیان محاسن برلیانس H320 نسبت به رقبایش در بازار ایران خواهیم پرداخت:

۱- فضای کابین:

همان طور که گفته شد بایستی یک خودروی را به صورت منصفانه نقد کرد، لذا اگر بخواهیم برلیانس H320 را با خودروهای هم کلاس و هم قیمتش مقایسه کنیم متوجه می شویم که این خودرو در برابر دیگر خودروهای هاچ بک موجود در ایران (بازه قیمتی خود) دارای فضای بیشتری در بخش کابین است، چرا که بیشتر هاچ بک های ۵۰ میلیونی در بخش عقب کمبود جا را دارند، اما اگر یک بار در پشت آن خودروها بنشینید و بعد فضای آن را با برلیانس H320 مقایسه کنید متوجه بیشتر بودن فضای این خودروی چینی نسبت به رقبایش خواهید شد. البته با توجه به کلاس خودرویی که برلیانس H320 دارد، این خودرو هرگز انتخاب خوبی برای افراد قد بلند نیست و بهتر است این افراد از کلاس های خودرویی دیگر برای خرید خودروی استفاده کنند. (خودروهایی هم در این کلاس خودرویی در جهان هستند که، با توجه به ارگونومی خوبی که دارند، افراد قدبلند در آن ها احساس خستگی نمی کنند، در ایران هم پژو ۲۰۶ این مزیت را داراست. ولی خوب از خودروهای چینی فعلا نمی توان چنین انتظاراتی را داشت.)

۲- امکانات:

باید حق و انصاف را در نظر گرفت، و پذیرفت که برلیانس H320 در بازه قیمتی خود نسبت به خودروهای هاچ بک رقیبش در ایران عملکرد خوب و مناسبی را ارائه می دهد، و اگر لیستی از خوب و بد را در این بازه قیمتی و کلاس خودرویی تشکیل دهیم طبیعتا برلیانس در لیست خوب ها جای خواهد گرفت، هرچند که هرکس برای خرید خودرو ملاک هایی دارد و ممکن است برخی از معایب این خودرو برایش مهم بوده و به همین علت از خریدش منصرف شود، برلیانس H320  نسبت به رقبایش امکانات خوبی را در خود جای داده است در زیر مهمترین آن ها را بیان می کنیم تا شما را در شناخت این خودرو یاری رسانیم:

  • رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی
  • شیشه‌های بالابر برقی
  • تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو
  • باز شدن خودکار قفل درب‌ها هنگام تصادف

نمای داخلی برلیانس H320

علاوه بر امکانات مهمی که ذکر شد برلیانس H320 دارای امکاناتی هم است که فقط در مدل اتوماتیک قرار دارد، که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سیستم تهویه مطبوع خودکار
  • سانروف
  • سنسور دنده عقب
  • بسته شدن پنجره‌ها با ریموت
  • قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت
  • آینه های جانبی برقی
  • چراغ مه شکن جلو
  • سیستم ورود بدون کلید و دکمه استارت
  • روکش چرمی غربیلک فرمان
  • دکمه تنظیم صدا

۳- طراحی بیرونی:

برلیانس H320 به خوبی توانسته از لحاظ طراحی نگاه های مثبتی را به سمت خود جذب کند، همان طور که در ابتدای مقاله هم گفته شد کمپانی برلیانس قراردادهای همکاری با آلمانی های شهر بایرن دارند، لذا به واسطه ی همین همکاری مهندسین برلیانس برای طراحی برلیانس H320 از روی الگوی طراحی بی ام و سری ۱ نسل اول بسیار کمک گرفته اند تا جایی که اگر این دو خودرو را در کنار هم قرار دهید شباهت های زیادی را بین این دو خواهید یافت، نکته مهم دیگر این است که پژو ۲۰۶ طرفداران زیادی را در ایران دارد و طبق تحقیقات پژو، کاهش فروش این خودرو (پژو ۲۰۶) در ایران و سایر مناطق ارائه شده فقط تکراری شدن ظاهر آن می باشد، (برای همین هم پژو دو فیس لیفت از پژو ۲۰۶ ارائه داد.) پس می توان حدس زد که به واسطه شباهت ابعادی بین برلیانس H320 با پژو ۲۰۶ بخشی از دوستداران خودروهای هاچ بک در ایران هم به سمت برلیانس H320 کشیده خواهند شد، از سوی دیگر برلیانس H320 با وجود جثه کوچکش دارای پیکره عضلانی و به روزی است و بی شک این سه دلیل برلیانس H320 را در بخش طراحی بیرونی و ابعاد در جایگاه مناسبی قرار می دهد.

۴- هندلینگ و فرمان پذیری:

برای خیلی از افراد دوستدار خودروی، هندلینگ و فرمان پذیری ملاک مهمی در خوب یا بد بودن یک خودرو به حساب می آید، برلیانس H320 در زمینه هندلینگ و فرمان پذیری در بازه قیمتی خود عملکرد خوبی را ارائه داده است، بی شک با مقایسه این خودرو با رقبایش به حق مطلب پی خواهید برد.

طراحی ظاهری برلیانس H320

 

ایمنی:

طبق بررسی سازمان کیفیت و بررسی استاندارد ایران، برلیانس H330 موفق به دریافت دو ستاره‌ شده است که بدین ترتیب آن را در کنار جک جی ۵، رانا، پژو ۲۰۶ و بالاتر از ام‌وی‌ام ایکس ۳۳، دنا و ام وی‌ام ۵۵۰ با یک ستاره و پایین‌تر از خودروهایی مانند تندر ۹۰ و ساندرو با ۴ چهار ستاره قرار می‌دهد. بدین ترتیب اگر اولویت شما کیفیت بالای تولید و دوام خودرو است، H330 در رده‌ی میانی قرار می‌گیرد و البته گزینه‌های بهتری نیز در دسترس هستند. در زیر امکانات ایمنی قابل رویت است:

  1. دارای ۲ کیسه هوا است.
  2. در خصوص سیستم های ترمز و پایداری باید گفت که چرخ های جلو دیسکی خنک شونده و چرخ های عقب کاسه ای می باشد. ( در مدل دستی) و در مدل اتوماتیک هردو ترمز دیسکی هستند.
  3. سیستم های امنیتی هم ایموبیلایزر است.

در جدول زیر مقایسه عددی بین برلیانس H320 و چند خودروی دیگر بازار ایران را صورت می دهیم.

مشخصات برلیانس H320 رنو ساندرو پژو ۲۰۷ لیفان X50 دانگ فنگ اچ سی کراس
حجم پیشرانه(سی‌سی) ۱۴۹۸ ۱۵۹۸ ۱۶۰۰(دستی)-۱۵۸۷(اتوماتیک) ۱۵۰۰ ۱۶۰۰
تعداد سیلندرها ۴ ۴ ۴ ۴ ۴
شتاب صفر تا صد (ثانیه) ۱۱٫۹(دستی)- ۱۶٫۵(اتوماتیک) ۱۰٫۵(دستی)- ۱۱٫۵(اتوماتیک) ۹٫۶ (دستی)- ۱۱٫۴ (اتوماتیک) ۱۳٫۵ ۱۲٫۵
حداکثر توان خروجی (اسب بخار) ۱۰۳ ۱۰۵ ۱۱۰ ۱۰۲ ۱۰۵
بیشینه سرعت (کیلومتر / ساعت) ۱۷۰ ۱۷۵ (دستی)- ۱۷۰(اتوماتیک) ۱۹۸(دستی)- ۱۹۰(اتوماتیک) ۱۶۰ ۱۸۳
حجم صندوق عقب (لیتر) ۴۶۰ ۳۲۰ ۲۴۵ ۵۷۰ تا ۱۱۳۶ ۴۱۷ تا ۱۱۳۷
حجم باک بنزین (لیتر) ۵۵ ۵۰ ۵۰ ۴۲ ۵۰
مصرف سوخت ترکیبی (۱۰۰ کیلومتر) ۶٫۴ (دستی)-۶٫۷(اتوماتیک) ۶٫۷(دستی)- ۸٫۳(اتوماتیک) ۶٫۴(دستی)- ۷٫۱(اتوماتیک) ۶٫۵ ۷٫۰۴(اتوماتیک)- ۶٫۷(دستی)
طول ( بر حسب میلی‌متر) ۴۲۱۰ ۴۰۲۰ ۳۹۰۰ ۴۱۰۰ ۴۳۵۱
عرض ( بر حسب میلی‌متر) ۱۷۵۸ ۱۷۴۶ ۱۶۸۰ ۱۷۲۲ ۱۷۶۰
ارتفاع ( بر حسب میلی‌متر) ۱۴۶۰ ۱۵۳۴ ۱۴۶۸ ۱۵۴۰ ۱۵۲۸
وزن (کیلوگرم) ۱۲۴۰ ۱۱۰۵(دستی)- ۱۱۴۶(اتوماتیک) ۱۰۵۴ (دستی)- ۱۰۹۶(اتوماتیک) ۱۱۷۵ ۱۲۳۰
استاندارد آلایندگی یورو ۵ یورو ۴ یورو ۳ یورو ۵ یورو ۴
قیمت (به میلیون تومان) ۴۶ تا ۵۴  ۴۳ تا ۵۳  ۴۲ تا ۵۰  ۴۹ تا ۵۶  ۴۵ تا ۴۶

لازم به ذکر است که برخی از خودروهای موجود در جدول بالا در کلاس خودرویی هاچ بک قرار ندارند، (کراس اوور شهری) لذا این خودروهای برای کمک بیشتر به شما در جدول قرار داده شده است، تا بتوانید بهتر مقایسه را صورت دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.