اوورا GT430، قدرتمندترین خودروی تاریخ لوتوس + عکس و مشخصات

0

اوورا GT430، قدرتمندترین خودروی تاریخ لوتوس/ لوتوس بازهم به دنبال راهی برای کاهش وزن خودروهای خود است و در آخرین اقدام، اوورا GT430 با وزن ۱۲۵۸ کیلوگرم را معرفی نمود.

لوتوس بازهم به دنبال راهی برای کاهش وزن خودروهای خود است و در آخرین اقدام، اوورا GT430 با وزن ۱۲۵۸ کیلوگرم را معرفی نمود.
شرکت های قدرتمند چگونه سقوط می کنند؟ و چرا برخی از شرکت ها هرگز تسلیم نمی شوند؟
لوتوس اوورا ۴۱۰ یک خودروی قدرتمند است که با وجود ۴۰۰ اسب بخار قدرت برای یک خودروی سبک وزن، نظر بسیاری از کاربران و حتی اسپرت سواران را جلب کند اما شاید آن هم برای برخی کافی نباشد. لوتوس برای این طیف از مشتریان، نسخه جدیدی از اوورا با نام GT430 معرفی کرده که وزن کمتر و قدرت بیشتری دارد و البته تنها ۶۰ نمونه از آن ساخته خواهد شد.

اوورا GT430 از یک موتور ۶ سیلندر سوپرشارژر دار بهره می‌برد که قادر است ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند و به این ترتیب، این خودرو، قوی‌ترین محصول جاده‌ای تاریخ لوتوس محسوب می‌شود. این لوتوس برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت، تنها به ۳.۷ ثانیه زمان نیاز دارد و تا حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت شتاب خواهد گرفت. هنوز سخنی از قیمت این خودرو به میان نیامده است.

اوورا GT430، قدرتمندترین خودروی تاریخ لوتوس، معرفی شد
این قدرت می‌تواند در ۴ حالت پویای مختلف مدیریت شود که شامل حالت‌های Drive، Sport، Race و Off می‌شود. با استفاده از هر کدام از این تنظیمات، راننده می‌تواند از ویژگی کنترل کشش متغیر خودرو لذت ببرد. تنظیمات به سیستم ECU متصل است و در دو حالت Race و Off، میزان لغزش چرخ‌ها هم تغییر می‌کند. ۵ سطح از پیش مشخص شده برای میزان کشش در مقابل راننده به نمایش درمی‌آیند که که محدوده لغزش از ۱ تا ۱۲ درصد متغیر است.
اوورا GT430، قدرتمندترین خودروی تاریخ لوتوس، معرفی شد
تنها یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی برای لوتوس اوورا GT430 قابل انتخاب است که طبیعتا با دیفرانسیل لغزش محدود از نوع تورسن همراه می‌شود. لاستیک‌ها از نوع میشلن Pilot Sport Cup 2 هستند که نسبت به نسل قبلی ۱۰ میلی متر افزایش پهنا داشته‌اند. تایرهای جلو ۱۹ اینچی با سایز ۳۵/۲۴۵ و در عقب ۲۰ اینچی با سایز ۳۰/۲۹۵ هستند. چرخ‌های خودرو از آلومینیوم آلیاژی پرداخت شده ساخته شده‌اند که به صورت استاندارد، نقره‌ای و یا مشکی رنگ هستند و در رنگ‌های قرمز براق و مشکی ماشین‌کاری‌شده هم قابل سفارش هستند.

در کنار موتو قدرتمندتر، مهندسان لوتوس تمام تلاش خود را برای کاهش وزن اوورا GT430 به کار گرفته و از آخرین تکنولوژی‌ها بهره گرفته‌اند. این خودرو تنها ۱۲۵۸ کیلوگرم وزن دارد که ۷۰ کیلوگرم سبک‌تر از ۴۱۰ GP است و بدین ترتیب، به عنوان سبک‌ترین محصول تاریخ لوتوس هم شناخته می‌شود.

اوورا GT430، قدرتمندترین خودروی تاریخ لوتوس، معرفی شد

اما با همه این اوصاف، لوتوس از ارتقا ویژگی‌های آیرودینامیکی هم غافل نشده است. بدنه لوتوس اوورا GT430 به طور خاصی طراحی شده و استفاده از فیبر کربن بدون پوشش در جلو و عقب، در کنار باله بسیار بزرگ عقب، نیرون داون فورس (رو به پایین) ۲۵۰ کیلوگرمی را به وجود می‌آورند. اسپویلر فیبر کربنی جلو، تیغه‌های مخصوص عبور جریان هوا و بادگیر جدید، ظاهر خشن‌تر و جذاب‌تری را به خودرو می‌بخشند.

در داخل کابین، صندلی‌های اسپرت اسپارکو که از ترکیب چرم و آلکانترا ساخته شده‌اند، به صورت استاندارد عرضه می‌شود در حالی که مشتریان علاقه مند به اسپرت بودن، می‌توانند کمربند چهار نقطه‌ای به همراه پشتی از جنس تیتانیوم را هم سفارش دهند. فرمان، داشبورد، پنل در و کنسول وسط هم همگی با ترکیبی از چرم مشکی و آلکانترا ساخته شده‌اند. لوتوس یک نمایشگر مخصوص سیستم اطلاعات و سرگرمی را برای مشتریان در دسترس قرار داده که ویژگی‌هایی چون اتصال آیفون، بلوتوث، مسیریاب و دوربین عقب دارد.

اوورا GT430، قدرتمندترین خودروی تاریخ لوتوس، معرفی شد
جین مارک گیلس، مدیرعامل لوتوس می‌گوید:

مهندسی برای کاهش وزن و هندلینگ عالی، به همراه آیرودینامیک کارشناسی شده، اوورا GT430 را به یک لوتوس افسانه‌ای تبدیل می‌کند. این خودرو واقعا زیبا است که در آن از فیبر کربن دست ساز و متریال مخصوص برای کاهش وزن و بهبود آیرودینامیک استفاده شده است.

 ۷ خاصیت را در یک زمان به موهایتان هدیه کنید!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.