رونمایی از نخستین موتور ملی ۳ سیلندر + عکس و مشخصات و هزینه تولید

0

رونمایی از موتور ملی سه سیلندر +عکس و مشخصات

این موتور سه سیلندر با حجم یک هزار سی سی با مصرف سوخت حدود ۴.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و برای خودروهای اس پی ۱۰۰، اس پی زیرو، ایکس ۲۰۰ و مید لایف قابل استفاده است.
 نخستین نمونه موتور ملی سه سیلندر پرقدرت و کم مصرف یورو ۶ تولید شده در شرکت سایپا امروز (یکشنبه) با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری رونمایی شد. این موتور سه سیلندر با حجم یک هزار سی سی با مصرف سوخت حدود ۴.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و برای خودروهای اس پی ۱۰۰، اس پی زیرو، ایکس ۲۰۰ و مید لایف قابل استفاده است.
در این مراسم مهدی جمالی سایپا گفت: به زودی سرمایه‌گذاری مشترک سایپا و سیتروئن در زمینه‌ تولید موتور جدید صورت خواهد گرفت.

وی با بیان این که مگاپلت فرم ملی در این شرکت در حال طراحی است، سایپا طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته هر سال حداقل دو محصول جدید را تولید و وارد بازار خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای توسعه دانش فنی مرکز تحقیقات دانش بنیان با سرمایه‌ گذاری ۳۲۰ میلیارد تومان در سایپا ایجاد شده است.

مجتبی میرسهیل مدیر عامل تیوان و مجری پروژه موتور ملی سه سیلند نیزر در مراسم رونمایی از این موتور ملی گفت: با مصوبه شورای عالی اقتصاد ۳۲۸ میلیون دلار از محل یارانه کاهش مصرف سوخت به طرح موتور سه سیلندر اختصاص یافت.

وی افزود: خانواده موتور ملی سه سیلندر شامل ۴ موتور با توان های مختلف است که برای ساخت آن قرارداد انتقال فناوری با برترین شرکت دنیا در زمینه طراحی و توسعه قوای محرکه بسته شد.

رونمایی از موتور ملی سه سیلندر
رونمایی از موتور ملی سه سیلندر
رونمایی از موتور ملی سه سیلندر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.