بررسی معایب و مشکلات برلیانس h230 محصول جدید پارس خودرو
بررسی برلیانس h230 هاج بک جدید پارس خودرو ، معایب برلیانس H230 ،معایب برلیانس h230 اتوماتیک ،مزایا و معایب برلیانس h320 ،برلیانس h230 2016
برلیانس H230 در ابتدا بعنوان یک خودروی چینی در کارخانه سایپا مونتاژ میشد اما بتازگی این برند تصمیم گرفته مونتاژ تمام برلیانسها را به پارسخودرو بسپارد.
برلیانس H230 از چند جهت یک خودروی خوب ارزان قیمت محسوب میشود اما این خودرو چندان بدون ایراد نیست. H230 بعنوان یک سدان کوچک توسط گروه خودروسازی برلیانس در سال ۲۰۱۱ ساخته شد و برای اولینبار در نمایشگاه شانگهای در آوریل ۲۰۱۲ در معرض دید عموم قرار گرفت. مدل هاچبک این خودرو نیز در سال ۲۰۱۳ عرضه شد که استقبال بدی هم از آن انجام نشد. خودروسازان ما در بازار خودروهای کمتر از ۴۰ میلیون، چند گزینه قدیمی را برای انتخاب مردم قرار دادند و همین موضوع باعث شده که خریداران نگاه ویژهای به برلیانس H230 داشته باشند اما این خودرو یک مازراتی ارزان قیمت نیست و بدون شک مشکلاتی را نیز دارد که امروز آنها را بررسی خواهیم کرد.
۱- گیربکس اتوماتیک
اگر چه میگویند گیربکس AMT این خودرو از شرکت GETRAG آلمان است اما مالکان مدل دنده اتومات از عدم همخوانی موتور و گیربکس اتومات ابراز گلایه میکنند. عدم عملکرد مناسب برلیانس H230 با گیرکس اتومات کاملا طبیعی بوده چرا که ۱۰۲ اسببخار قدرت اصلا مناسب خودروهای دنده اتومات نیست و گیربکس دستی فقط روی آنها میتواند عملکرد خوبی داشته باشد در غیر اینصورت شما فقط یک خودروی شهری را در دسترس خواهید داشت.
۲- شتاب
شتاب برلیانس H230 با گیربکس دستی کمی قابل قبول است اما نمیتوان از شتاب این خودرو در مدلهای اتومات رضایت داشت. زمانی که پای خود را بر روی پدال فشار میدهید، خودرو سنگین عمل میکند و کشش خوبی را از خود نشان نمیدهد. پیشنهاد میکنیم که اگر قصد خرید این خودرو را دارید، مدل دنده دستی را انتخاب کنید.
۳- دید کم
شما در برلیانس H230 مانند سمند دید کافی و مناسب نخواهید داشت. ستونهای این خودرو به شکلی طراحی شدهاند که دید شما را کور میکنند. برای دید کافی از عقب نیز نیازمند نصب دوربین دید از عقب هستید. بنابراین زمان رانندگی با برلیانس H230 باید سر خود را زیاد تکان دهید و احتمالا بعد از مدتی دچار گردن درد خواهید شد.
۴- سایز لاستیکها
نمای ظاهری برلیانس H230 در بازار خودروهای ارزان قیمت، یک چهره جدید و خوب است و حداقل نمایی جدیدتر را نسبت به خودروهای قدیمی این طیف از بازار در اختیار خریداران قرار میدهد اما در نمای جانبی یک بخش کمی آزاردهنده است. سایز لاستیکهای این خودرو نسبت به فرم کلی بدنه بسیار کوچکتر انتخاب شده. این سایز کوچک لاستیک در ظاهر خودرو تاثیر منفی زیادی داشته است.
۵- متریال داخلی
در داخل برلیانس H230 از مواد بیکیفیت پلاستیکی استفاده شده. این عیب در اکثر خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان بازار دیده میشود که وجود چنین ضعفی را در برلیانس H230 کمی قابل تحملتر میکند. کیفیت این کابین بهحدی پایین است که اصلا قابلیت رقابت با رقبا را ندارد.
کلام آخر
برلیانس H230 در بازار فعلی ایران یک محصول جدید خوب محسوب میشود که بهتر از رقبای خود است اما باید برای چنین بازاری که برلیانس H230 یک انتخاب خوب برای مردم حساب میشود.
حدود یه ساله برلیانس ۲۳۰ اتومات دارم خیلی عالیه، کم مصرف(حدود ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) کم صدا و مهمتر از همه طراحی و ظاهر بروز و زیبایی داره نسبت به قیمتش خیلی خوبه قطعات حساس برقی و گیربکس آلمانی داره من که راضیم.
با سلام.من حدود یک ماه هست برلیانس h23 اتومات دارم.واقعا ماشین خوبیه و از تمام ماشینای ایرانخودرو و سایپا (تولیدات داخلی)خیلی بهتره و با کیفیت تره.من باهاش از تهران تا بندر عباس اومدم.تو جاده واقعا خوبه و من تا سرعت ۱۸۰ کیلومتر بدون هیچ تکون و صدایی رفتم.واقعا امنیتش تو سرعت بالا هیت و با اطمینان میشه با سرعت بالا رفت.تو سربالایی ها(سینه کش) با کولر راحت با سرعت ۱۶۰ رفتم و هیچ ضعفی نداشته.شتابش هم خوب هست.درسته تو تعویض دنده ها یکم دیر عمل میکنه.ولی به مرور این ایراد هم کمتر میشه.انگار هرچی بیشتر این ماشین کار میکنه ضعف شتابش کمتر هم میشه. نسبت به اولین روزها که گرفتم شتابش رفته رفته بهتر شده.در کل من خیلی راضی هستم
با سلام.من حدود یک ماه هست برلیانس h23 اتومات دارم.واقعا ماشین خوبیه و از تمام ماشینای ایرانخودرو و سایپا (تولیدات داخلی)خیلی بهتره و با کیفیت تره.من باهاش از تهران تا بندر عباس اومدم.تو جاده واقعا خوبه و من تا سرعت ۱۸۰ کیلومتر بدون هیچ تکون و صدایی رفتم.واقعا امنیتش تو سرعت بالا هیت و با اطمینان میشه با سرعت بالا رفت.تو سربالایی ها(سینه کش) با کولر راحت با سرعت ۱۶۰ رفتم و هیچ ضعفی نداشته.شتابش هم خوب هست.درسته تو تعویض دنده ها یکم دیر عمل میکنه.ولی به مرور این ایراد هم کمتر میشه.انگار هرچی بیشتر این ماشین کار میکنه ضعف شتابش کمتر هم میشه. نسبت به اولین روزها که گرفتم شتابش رفته رفته بهتر شده.در کل من خیلی راضی هستم
بعنوان نقد منصفانه نوشته شده ایراد الکی نگرفتید مدل دستی دو ایراد اولی رو نداره و از ۸۰-۷۰ درصد ماشینهای هم رده پرشتاب تره
سایز لاستیک و متریال داخلی و دید کم هم سایز لاستیک فقط تو رنگ سفید تو ذوق میزنه تو بقیه رنگها بچشم نمیاد، دید کمش هم بخاطر ایمنی ماشینه خیلی از ماشینهای روز دنیا هم طراحیشون همین شکلیه، کیفیت متریال داخلیش تنها مشکل ماشینه که دیگه باید تحمل کنی
یورو ۵ شده