قیمت و مشخصات کامل رنو داستر دو دیفرانسل ۲۰۱۷ در ایران + تصاویر

0

بررسی رنو داستر (Renault Duster) 2017 شاسی بلندی با قابلیت آفرود ،مشخصات کامل فنی و امکانات رنو داستر ۲۰۱۷ در ایران، رنو داستر SE دو دیفرانسیل ۲۰۱۷ ،قیمت رنو داستر دو دیفرانسیل

رنو داستر در سال ۲۰۱۱ میلادی به وسیله ی کمپانی خودروسازی رنو طراحی شد، و سپس در داچیا رومانی و رنو هندوستان تولید و سپس عرضه شد، رنو داستر ۲۰۱۷ با توجه به قیمتش رقیب بسیار سرسختی برای خودروهای چینی بازار ایران است چرا که در حال حاضر اگر کسی بودجه ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیونی را داشته باشد در ابتدا نام خودروهای چینی در ذهنش پدیدار می شود، ولی حضور رنو داستر می تواند نگاه زیادی از این افراد را به سمت خود بکشاند(البته چند خودرو اروپایی دیگر هم به این بازه قیمتی اضافه شده اند.)در چند سال اخیر ما شاهد خودروهای چینی با امکانات متنوع و طراحی های مختلف هستیم که همین تنوع نگاه های زیادی را به سوی خودش جذب کرده است، اما قطعا عده ای هم وجود دارند که، به علت اینکه از خرابی و بی کیفیتی خودروهای چینی می ترسند، از خرید آن ها منصرف می شوند و به سراغ خودروهایی با برند معتبر می روند، یکی از آن برندها رنو فرانسه است که سال ها تجربه در ساخت خودرو دارد.برای همین امروز هم میخواهیم به بررسی رنو داستر ۲۰۱۷ بپردازیم. رنو داستر ۲۰۱۷ هم به صورت دیفرانسیل جلو و هم به صورت دو دیفرانسیل توسط نگین خودرو به ایرانیان ارائه می شود، قطعا قیمت رنو داستر ۲۰۱۷ تک دیفرانسیل با رنو داستر ۲۰۱۷ دو دیفرانسیل با هم تفاوت دارد

logo renault

مدل خودرو :
رنو داستر فول آپشن ۲۰۱۷

مشخصات موتور و گیربکس :
۴ سیلندر – ۲۰۰۰۰ سی سی – اتوماتیک ۴ سرعته تیپ ترونیک – ۱۳۵ اسب بخار – ۴WD

امکانات ویژه :
کیسه ایمنی هوا راننده و سرنشین جلو, دستگیره داخلی دربها روکش کرومی, آیینه های بغل برقی, فرمان هیدرولیک/ بشکن/ تلسکوپی, شیشه برقی با محافظ, ریموت کنترل, کروز کنترل, صفحه نمایش دمای بیرون, رینگ آلومینیومی, چراغ مه شکن جلو, سنسور عقب – دو دیفرانسیل با قابلیت تنظیم اتومات توسط راننده – ترمز جلو دیسکی خنک‌شونده و ترمز عقب کاسه‌ای

رینگ و لاستیک :
رینگ آلومینیومی ۱۶ – ۲۱۵/۶۵R16 / وزن خودرو ۱۳۵۹ کیلوگرم

← مشخصات خودرو :

مشخصات رنو داستر فول آپشن 2017

کابین رنو داستر فول آپشن 2017

نام خودرو قیمت بازار (تومان) قیمت نمایندگی (تومان)
رنو سیمبل PE مدل ۲۰۱۷ ۷۹,۵۰۰,۰۰۰
رنو داستر تک دیفرانسیل ۲۰۱۷ ۱۰۸,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱۱,۰۰۰,۰۰۰
رنو داستر PE دو دیفرانسیل ۲۰۱۷ ۱۱۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱۴,۰۰۰,۰۰۰
رنو داستر SE دو دیفرانسیل ۲۰۱۷ ۱۱۸,۰۰۰,۰۰۰ ۱۲۴,۰۰۰,۰۰۰

مشخصات رنو داستر فول آپشن 2017

renault-duster-2017

رنو داستر ۲۰۱۷ قیمت ،مشخصات فنی رنو داستر اتوماتیک ،بررسی رنو داستر ۴wd ،مشخصات رنو داستر ۲۰۱۶

ورود به ایران

شما هم می دانید که رنو داستر به عنوان یک کراس اوور اروپایی به بازار ایران آمده است. و چند سال هم از حضورش می گذرد، رنو داستر در ابتدا با نسخه تک دیفرانسیل اتوماتیک، توسط نگین خودرو، نماینده رسمی رنو فرانسه در ایران، به بازار ایران عرضه شد، و موفق شد، نظر بخشی از خریداران را به سمت خود بکشاند. سواری نرم، استهلاک کم و مصرف سوخت پایین و برند معتبر منجر شد که رنو داستر در ایران به جایگاه مقبولی برسد، آنچه از آمار واردات و فروش این خودرو مشاهده می شود، این است که، که رنو داستر وارداتی موفق گردیده که، نظر مشتریان زیادی را جلب کند، اما در نسخه های اولیه داستر، افرادی بودند که به نبود امکانات رفاهی زیاد در این خودرو ایراد می گرفتند. با ورود فاز دوم و فیس لیفت داستر به ایران، تا حد زیادی نیازهای مشتریان با امکانات به نسبت متعادل برطرف شد.

رنو داستر ۲۰۱۷

شاید چند ماه قبل بود که، به طور رسمی رنو داستر دو دیفرانسیل در ایران شروع به عرضه کرد، خودرویی که وقتی از لحاظ ظاهری آن را با داستر های قبلی مورد مقایسه قرار می دهیم تغییرات زیادی را در آن ها شاهد نیستیم، رنو داستر ۲۰۱۷ بر روی پلتفرم X90 ساخته شده است و به این ترتیب خودرویی است با قابلیت‌های فنی مناسب و البته دوام بالا و هزینه نگهداری پایین.

نتیجه تصویری برای رنو داستر SE دو دیفرانسیل ۲۰۱۷

خیلی از شاسی بلند های جدید، دیگر مانند قبل خاصیت آفرودی ندارند.

همان طور که اطلاع دارید در بیشتر کشورهای جهان بازار شاسی بلند ها داغ است و خودروسازان هم که به دنبال سود بیشتر هستند برای همین با شناخت سلیقه ی مردم روی به ساخت خودروهای دلخواه آنها رو می آورند، اما جالب است بدانید که عده ای از دوستداران آفرود از این امر که چرا خودرو های شاسی بلند جدید قابلیت زیاد یک خودروی آفرودی را ندارد گله مندند، و همواره از این روند ابراز ناراحتی می کنند و شاید پاسخ آن ها این باشد که بسیاری از مشتریان جدید و فراوان شاسی بلند ها بیشتر از آن که به خاصیت آفرودی شاسی بلندها توجه و علاقه نشان دهند، به بزرگی و جاداری آن علاقمند هستند لذا این نوع علاقه سبب شده تا شاهد ظهور چنین شاسی بلندهایی باشیم.

آیا رنو داستر ۲۰۱۷ هم یک شاسی بلند با قابلیت آفرودی است؟

بله، این شاسی بلند فرانسوی جز معدود شاسی بلند های جدید بازار ایران است که در کنار قابلیت های آفرودی خود، دارای ویژگی های مناسب یک خودروی شهری هم است، بی شک شما همراه عزیز و دوست داشتنی اول خودرو با مطالعه این مقاله به این مطلب پی خواهید برد.

مشخصات فنی رنو داستر ۲۰۱۷

شاید بیشترین تغییرات رنو داستر در فیس لیفت ۲۰۱۷ خود در بخش فنی باشد، چرا که رنو داستر ۲۰۱۷ در زیر کاپوت هایش، موتور دو لیتری چهار سیلندر DOHC جا خوش کرده است که ۱۳۵ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۹۵ نیوتون متر تولید می کند، (حالا برای تفهیم باید بگم که میتسوبیشی ASX که ۱۶۶ میلیون حدود قیمتش است ۱۴۷ اسب بخار قدرت دارد ) لذا با توجه به اینکه موتور داستر گشتاوری است و کشش بالایی را به خودرو می دهد، شاهد آن هستیم که با سیستم دو دیفرانسیل خودرو هماهنگی بسیار خوبی را خلق می کند، هماهنگی که به راننده و سرنشینانش حس خوبی را می دهد، همچنین گیربکس چهار دنده اتوماتیک این خودرو به سیستم تیپ ترونیک و شروع حرکت در حالت برفی مجهز است، قدرت خودرو توسط این گیربکس به چهار چرخ داستر منتقل می شود. ولی داستر دو دیفرانسیل قابلیتی دارد که شاید در هر خودرو کراس اووری دیده نشود. اگر راحت بخواهیم بگوییم، در رده قیمتی کمتر ۲۵۰ میلیون تومان تنها چهار خودرو این ویژگی را دارند.

دو دیفرانسیل چه انتخاب هایی را به راننده می دهد؟

رنو داستر ۲۰۱۷ دو دیفرانسیل در قسمت انتقال قدرت به چرخ ها، انتخاب هایی را به راننده می دهد، شما می توانید از طریق پیچ تنظیمات دیفرانسیل، قدرت را به چرخ های جلو، چهار چرخ به صورت اتوماتیک و چهار چرخ به صورت ثابت و هماهنگ منتقل کنید، همچنین در حالت تک دیفرانسیل جلو شما استهلاک کمتری را در دراز مدت شاهد خواهید بود، همین امر منجر می شود که مصرف سوخت خودرو تا حدی کم شود، در حالت اتوماتیک، کامپیوتر خودرو با توجه به کشش و نوع رانندگی قدرت را به صورت اتوماتیک بین چرخ های جلو و عقب تقسیم می کند و باعث شود که ضرایب آن به خوبی تغییر کند، همین موضوع در این حالت باعث می شود که، پایداری بیشتری در رنو داستر ۲۰۱۷ ایجاد شود، در حالت چهار چرخ ثابت یا به اصطلاح چهار چرخ قفل، قدرت با ضریب ثابت به چرخ ها منتقل می شود و از هرزگردی هر چرخ جلوگیری می شود. این ویژگی باعث می شود تا داستر به عنوان تنها کراس اوور کاربردی کمتر از ۱۵۰ میلیون تومان در ایران شناخته شود.

امکانات رفاهی رنو داستر ۲۰۱۷

بی شک هرکس که تحقیقاتی در قبل بر روی رنو داستر داشته و یا حتی فیس لیفت قبلی رنو داستر را سوار شده است از امکانات رفاهی آن گلایه خواهد کرد و به شما خواهد گفت که امکانات رنو داستر در شیشه و آینه های جانبی برقی خلاصه می شود، کافی است یک بار رنو داستر فاز۲ را از نزدیک ببینید تا متوجه تغییرات آن نسبت به قبل شوید. رنو داستر ۲۰۱۷ دو دیفرانسیل و تک دیفرانسیل فاز دو، از نظر ظاهری تغییر چندانی را بر خود ندیده است، ولی در بخش داخلی تغییرات خوب و چشمگیری را بر خود می بیند، در زیر امکانات ویژه  این خودرو قابل مشاهده است:

  1. کیسه ایمنی هوا راننده و سرنشین جلو
  2. دستگیره داخلی درب ها روکش کرومی
  3. آیینه های بغل برقی
  4. فرمان هیدرولیک، بشکن، تلسکوپی
  5. شیشه برقی با محافظ
  6. ریموت کنترل
  7. کروز کنترل
  8. صفحه نمایش دمای بیرون
  9. چراغ مه شکن جلو
  10. سنسور عقب – دو دیفرانسیل با قابلیت تنظیم اتومات توسط راننده – ترمز جلو دیسکی خنک‌شونده و ترمز عقب کاسه‌ای

درباره ی رینگ و لاستیک باید بگم که، رینگ آلومینیومی ۱۶ – ۲۱۵/۶۵R16

ایمنی داستر ۲۰۱۷

رنو داستر در فیس لیفت اولیه خود موفق به کسب ۳ ستاره ایمنی از موسسه معتبر Euro Ncap شده، اما رنو داستر ۲۰۱۷ در بحث ایمنی تاییدیه ارتقا چهارگانه را از مرکز تست تصادف و جاده ای اروپا دریافت کرد. درباره امکانات ایمنی باید گفت که در نسخه دو دیفرانسیل با:

  • دو کیسه هوا عرضه می شود.
  • ترمزهای این خودرو به سامانه ABS و EBD مجهز است.
  • سیستم کنترل پایداری ESP و کنترل هرزگردی روی آن نصب است.

با توجه به سختگیری های Euro Ncap و سابقه های داستر می توان فهمید که این خودرو نسبت به رقبای هم قیمت خود با توجه به شاسی و بدنه قوی، خودرویی ایمن به حساب می آید.

طراحی ظاهری رنو داستر ۲۰۱۷

شاید به اعتقاد خیلی ها داستر در بخش ظاهری چنگی به دل نمی زند، اما به هر حال در بخش ظاهری رنو داستر ۲۰۱۷ در این بخش ها دچار بازنگری و تغییر شده است:

  1. رینگ ها
  2. جلو پنچره و نوع کاسه چراغ جلو

نتیجه تصویری برای رنو داستر SE دو دیفرانسیل ۲۰۱۷

طراحی داخلی رنو داستر ۲۰۱۷

بی شک یکی از قسمت هایی که در فیس لیفت ۲۰۱۷ داستر توسط کمپانی رنو فرانسه دچار بازنگری و تغییر زیاد گردیده بخش داخلی یا همان کابین این کراس اوور است، چرا که وقتی درب داستر را باز می کنید و وارد کابین آن می شوید، شاهد تغییرات زیر می باشید:

  • طرح داشبورد
  • رودری ها
  • نمایشگر کیلومتر و غربیلک فرمان

این تغییرات با سادگی همیشگی داستر همراه است، ولی نوع جدیدی از سادگی را بیان می کند. داشبورد دو رنگ و رودری های جدید ارگونومی بهتری را به کابین داستر داده است و جایگیری دکمه ها در محل بهتری انجام شده است.

ابعاد و حجم صندوق عقب رنو داستر ۲۰۱۷

این خودرو که دارای وزن ۱۳۵۹ کیلوگرم است در زمانی که صندلی هایش پا بر جاست، ۴۰۸ لیتر صندوق عقبش حجم دارد، و وقتی که صندلی هایش خوابیده دارای حجم ۱۶۳۶ لیتر، است.

رقبا رنو داستر ۲۰۱۷

درباره ی رقبای رنو داستر باید از سانگ یانگ تیوولی و رنو کپچر نام برد که با بررسی دقیق متوجه برتری این دو رقیب نسبت به رنو داستر خواهید شد به همین علت ما به مقایسه رنو کپچر و رنو داستر پرداختیم.

رنو کپچر
سانگ یانگ تیوولی

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.