ال ۹۰ بخرم یا رانا؟مقایسه قیمت ،کیفیت و مشخصات فنی تندر ۹۰ با رانا

0

ال ۹۰ یا رانا بخرم؟ کیفیت ال ۹۰ مدل ۹۴ ،تست رانا ،بررسی تخصصی رانا

رنو تندر و رانا دو رقیب جدی هستند در بازار خودروی ایران رقابتی شانه‌به‌شانه دارند؛ رانا لقب سومین خودروی ملی را یدک می‌کشد و تندر ۹۰ نیز دارای بازخوردهای بسیار مثبتی در بازار است. رانا بعد از سمند و تیبا سومین خودروی به اصطلاح ملی ایران است، که بر پلتفرم پژو ۲۰۶ ساخته‌شده است. رنو تندر به‌واسطه تعامل دو خودروسازی بزرگ داخلی یعنی سایپا و ایران‌خودرو و نظارت نماینده ایرانی شرکت رنو (رنو پارس) در ایران از کیفیت ساخت مطلوبی برخوردار بوده و به همین دلیل با تقاضای قابل‌توجهی در بازار روبرو است.

جزییات بیشتر : مقایسه رنو ال ۹۰ با رانا / بهتر است رانا بخرم یا تندر ۹۰ ؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام خرید خودرو از خودتان بپرسید کدام یک بهتر است!؟ در این مقاله سعی کردیم به بررسی و مقایسه این دو خودرو بپردازیم که در بازار رقابت به خصوصی با یکدیگر دارند.

رانا از سال ۹۱ وارد بازار شد و طراحی این خودرو شباهت زیادی به پژو ۲۰۶ صندوق دار دارد. این شباهت یک مزیتی که دارد این است که همان کارایی پژو ۲۰۶ صندوقدار را دارد و عیب آن این است که چون نسبت به پژو ۲۰۶ اس دی تازه وارد بازار شده است بسیاری از خریداران می گویند هنوز امتحان خود را پس نداده که شاهد خوب یا بد بودن آن باشیم. با این وجود در حالی که از سال ۹۱ وارد بازار شده با افزایش تقاضا رو به رو شده که نشان دهنده کیفیت بالای خودرو می باشد ولی یک سری ضعف هایی در طراحی و داشبورد و صندلی های آن نسبت به پژو ۲۰۶ صندوق دار دارد.

رانا
رانا

 رنو تندر ۹۰ نیز با ورود خود به بازار توانست جایگاه بسیار خوبی کسب کند که با افزایش تقاضا نشان از رضایت خریداران دارد. تنها عیب این خودرو این است که در سرعت بالا کنترل خود را از دست می دهد یا به اصطلاح هندلینگ خوبی در سرعت های بالا ندارد که این عیب باعث شده رانندگانی که با سرعت بالا رانندگی می کنند با مشکلاتی روبرو شوند. ال ۹۰ از نظر ظاهری، ظاهری عادی و جذابیتی خاصی ندارد.

رنو ال 90 ( رنو تندر 90 )
رنو تندر ۹۰

 

خودرو ال ۹۰ ( تندر ۹۰ ) با قدرت ۱۰۵ اسب بخار و دارای ۵ دنده در مدل دستی و ۴ دنده در مدل اتوماتیک خود می باشد و خودرو رانا با قدرت ۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و با ۵ دنده دستی مانند ال ۹۰ می باشد.

این دو خودرو از نظر ابعاد،فضا و موتور مانند هم هستند فقط در قیمت کمی با هم تفاوت دارند که به همین علت انتخاب را برای شما سخت می کند در ادامه جداولی در مقایسه این دو خودرو قرار داده ایم که می تواند انتخاب شما را راحت تر کند.

ال 90 یا رانا

 

خودرو رنو تندر ۹۰ به عقیده بسیاری از کارشناسان و خریداران بهترین عملکرد خود را در بازار ایران داشته است. یکی از مهم ترین عواملی که این خودرو را محبوب و پر طرفدار کرده است اقتصادی و کم مصرف بودن آن است که بازار خرید خودرو را گرم نگه داشته است.

خودروی رانا به اعتقاد خریداران خودرو موفقی در بازار نبوده زیرا در این بازه قیمت انتخاب های بهتری همچون پژو ۲۰۶ SD و رنو تندر ۹۰ می باشد اما جالب است بدانیم رانا پس از تیبا و سمند عنوان سومین خودروی ملی را دارد در زیر نگاه اجمالی به مشخصات فنی این دو خودرو می پردازیم.

تندر 90 یا رانا

مقایسه مشخصات فنی رنو تندر ۹۰ و رانا

مشخصات / مدل رانا تندر ۹۰
کارخانه تولید کننده ایران خودرو ایران خودرو -پارس خودرو
کلاس اتومبیل سدان خانوادگی سدان خانوادگی
ابعاد ۴۲۸۲*۱۶۵۵*۱۴۵۶ ۴۲۵۰*۱۷۳۵*۱۴۲۵
وزن ۱۱۰۴ کیلوگرم ۱۱۵۵ کیلوگرم
ابعاد و نوع لاستیک های عقب و جلو ۱۸۵/۶۵R14 ۱۸۵/۶۵R15
حجم موتور ۱.۶ لیتر ۱.۶ لیتر
نوع موتور ۴ سیلندر – بنزینی ۴ سیلندر – بنزینی
تعداد سوپاپ ۱۶ ۱۶
قدرت موتور ۱۰۵ اسب بخار ۱۰۵ اسب بخار
جعبه دنده ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی
حداکثر سرعت ۱۸۹ کیلومتر بر ساعت ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۲ ثانیه ۱۰.۲ ثانیه
مصرف سوخت شهری ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
مصرف سوخت جاده ای ۵.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ۵.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی ۶.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ۶.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۴ یورو ۴
حجم باک ۵۰ لیتر ۵۰ لیتر
حجم فضای صندوق عقب ۵۱۰ لیتر ۴۰۰ لیتر
دیفرانسیل دیفراسیل جلو دیفراسیل جلو

 

همانطور که در جدول بالا میبنید به جز ابعاد که تندر ۹۰ طویل تر و عریض تر است و فضای صندوق عقب بیشتری را در اختیار می گذارد سایر مشخصات فنی این خودرو ها یکی است پس باید ملاک انتخاب خود را بر اساس موارد دیگری مثل امکانات ایمنی و تزئینات داخلی و آپشن های خودرو معطوف کنید در جدول زیر لیست کامل مقایسه بین امکانات رانا و تندر ۹۰ را مشاهده کنید.

مقایسه امکانات ایمنی و آپشن های رنو تندر ۹۰ و رانا

نام خودرو تندر ۹۰ رانا
ترمز ABS (چهار کاناله)به همراه EBD ترمز ضد قفل ABS و EBD , ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک کاری, ترمز عقب دیسکی
کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین راننده و سرنشین
فرمان هیدرولیک هیدرولیک
سیستم تهویه کنترل دستی کنترل دستی
سیستم صوتی MP3,CD,USB پخش MP3 بلندگوهای جلو و عقب
چراغها چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ داخل صندوق عقب، دارای تنظیم زاویه نور چراغ مه شکن جلو و عقب چراغ خطر سوم تنظیم زاویه نور چراغ های جلو از داخل سیستم روشنایی موقت در محیط‌های تاریک
آیینه‌ها آیینه های جانبی برقی به همراه گرمکن تنظیم آینه های جانبی برقی آینه روی آفتابگیر سمت شاگرد
شیشه ها شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب
تزئینات تریم خاکستری, سپرهای همرنگ بدنه, زه های جانبی مشکی, تزیین کروم روی جلو پنجره, قاب کرومی پشت آمپر تریم مشکی
تجهیزات ایمنی قفل مرکزی ،ایموبیلایزر، کمربند ایمنی ۳ نقطه جلو و عقب، بوق هشدار روشن ماندن چراغ های جلو سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، سیستم هشدار دهنده هوشمند مرکزی ورود غیر مجاز، هشداردهنده موانع عقب، سیستم عیب یابی هوشمند ( مالتی پلکس )، قفل مرکزی با ریموت کنترل، کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم کنترل بخار بنزین
رینگ و لاستیک آلومینیومی ۱۵ اینچ رینگ فولادی ۱۴ اینچ
صندلی صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع, پشت سری صندلی جلو با تنظیم ارتفاع, پشت سری صندلی عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع, پشت سری صندلی جلو با تنظیم ارتفاع, پشت سری صندلی عقب یکپارچه با صندلی
سایر تجهیزات  چراغ داخل صندوق عقب، بلندگوی درب های جلو، جای لیوان صندلی جلو، گرمکن شیشه عقب،پارکابی با لوگوی رنو، بلندگوی طاقچه عقب، ریموت کنترل سوییچ،بوق ۲ شیپوره، نمایشگر اطلاعات سفر( اطلاعات مسافت و مصرف سوخت)، چراغ داخل داشبورد و جای نقشه برای صندلی جلو،آفتاب گیر سمت مسافر با آیینه، کفپوش . بازکن قفل در صندوق عقب از داخل، صفحه نمایشگر روی داشبورد، نمایشگر دمای محیط

 

 نتیجه گیری: حال با توجه به امکانات ایمنی و آپشن های ذکر شده تصمیم با شماست که کدام یک از خودرو ها را انتخاب کنید اما پیشنهاد ما این است که خودرویی مانند تندر ۹۰ که از از قطعات با کیفیت تری و طول عمر بیشتری برخوردار است را انتخاب کنید همچنین بازار خرید فروش تندر ۹۰ قطعا بهتر از رانا است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.