قدرت و شتاب صفر تا ۱۰۰ خودروهای هیبریدی ۲۰۱۷ + عکس

0

چند عامل در تعیین سرعت یک خودرو و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن موثر هستند که وزن و ویژگی‌های آیرودینامیکی در آن مقوله قرار می‌گیرند تویوتا پریوس هیبریدی ،قیمت تویوتا هیبریدی ،نحوه شارژ خودروهای هیبریدی ،سوناتا هیبرید ۲۰۱۷ ،خودروهای هیبریدی در ایران

چند عامل در تعیین سرعت یک خودرو و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن موثر هستند که وزن و ویژگی‌های آیرودینامیکی در آن مقوله قرار می‌گیرند. با این وجود در برخی مواقع نگاه کردن به مشخصات برای و آمار و ارقام برای سریع بودن یک خودرو کفایت نمی‌کند. موضوع بدتر این است که بسیاری از خودروسازان شتاب صفر تا صد خود را آشکار نمی‌کنند، به ویژه اگر شتاب صفر تا صد آنها چندان رضایت‌بخش به نظر نظر نرسد.

به گزارش عصر ایران به نقل از ” اتوگاید”، از آنجایی که سنجش شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برای خودروسازان کمی مشکل به نظر می‌رسید، کارشناسان مجله خودرویی اتوگاید به بررسی این شاخص در خودروها پرداختند، و به صورت مستقل شتاب‌گیری خودروها را بررسی کردند. براساس نتایج بررسی، خودروهای این فهرست کندترین خودروهای موجود در سال ۲۰۱۷ شناخته شده‌اند.

خزندگان اتومبیل‌نما، کندترین‌های سال 2017

البته خودروهای الکتریکی و اتومبیل‌های بزرگ تجاری مانند ون‌ها در این سیاهه لحاظ نشده‌اند. اگرچه عملکرد خودروهای الکتریکی و هیبریدی در سال های قبل بسیار بهتر شده و توسعه یافته اما این خودروها به عنوان مدل‌های کند مشهور هستند و در مقابل بهره‌وری سوخت بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهند.

هوندا HR-V

خزندگان اتومبیل‌نما، کندترین‌های سال 2017

در سال ۲۰۱۶، هوندا HR-V در ارزیابی های انجام شده در ۹.۳ ثانیه به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر رسید. هوندا HR-V قدرت خود را از یک موتور ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر با خروجی ۱۴۱اسب‌بخار و گشتاور ۱۷۲ نیوتن‌متر به دست می‌آورد.

شورلت تراکس (tie)

خزندگان اتومبیل‌نما، کندترین‌های سال 2017

مدل ۲۰۱۷ شورلت ۲۰۱۷ نیز برای رسیدن به شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت، به ۹.۳ ثانیه زمان نیاز دارد و قدرت خود را از یک موتور ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر توربو شارژ با گشتاور ۲۰۰ نیوتن‌متر و توان ۱۳۸ اسب‌بخار می‌گیرد.

نیسان ورسا نوت

خزندگان اتومبیل‌نما، کندترین‌های سال 2017

این خودروی کامپکت نیسان در ۹.۵ ثانیه به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. خودرو به یک موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر با گشتاور ۱۴۵ نیوتن‌متر قدرتی معادل ۱۰۹ اسب بخار دارد.

تویوتا کرولا (tie)

خزندگان اتومبیل‌نما، کندترین‌های سال 2017

شتاب‌گیری معادل نیسان ورسای نوت است . کرولاهای ۲۰۱۷ با یک سامانه انتقال قدرت خودکار و موتور ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر زیر درب موتور، ۱۷۲ نیوتن‌متر گشتاور داشته و خروجی‌اش به ۱۳۲ اسب‌بخار می‌رسد.

نیسان سنترا (tie)

خزندگان اتومبیل‌نما، کندترین‌های سال 2017

شتابش با دو خودروی کرولا و نیسان ورسای نوت برابری می‌کند. قدرتش را از یک موتور ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر ۱۳۰ اسب‌بخاری با گشتاور ۱۷۳ نیوتن‌متر دریافت می‌کند.

جیپ پاتریوت

خزندگان اتومبیل‌نما، کندترین‌های سال 2017

احتمالا تولید این خودرو در سال آینده متوقف خواهد شد. اما ارزیابی مدل ۴*۴ مدل ۲۰۱۶ این خودرو با یک موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر توان و خروجی ۱۷۲ اسب‌بخاری را به نمایش گذاشت. البته می‌توان انواعی از پاتریوت‌ها را با موتورهای کوچکتر ۲ لیتری ۱۵۸ اسب‌بخاری نیز یافت. شتاب‌گیری صفر تا ۱۰۰ این خودرو نیز حدود ۹.۶ ثانیه برآورد شده است.

اسمارت فورتو (tie)

خزندگان اتومبیل‌نما، کندترین‌های سال 2017

با یک موتور ۰.۹ لیتری توربوشارژ سه سیلندر که زیر درب موتور قرار گرفته ۱۳۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کرده و ۸۹ اسب‌بخار قدرت دارد. این خودرو یکی از کندترین خودروهای بازار در سال جاریست و در ۱۰.۲ ثانیه به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میر‌سد.

تویوتا یاریس

خزندگان اتومبیل‌نما، کندترین‌های سال 2017

یکی دیگر از ساب‌کامپکت‌هایی که در ۱۰.۲ ثانیه به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد تویوتا یاریس است. مدل‌های ۲۰۱۶ این خودرو دارای یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بوده که ۱۰۶ اسب‌بخار قدرت دارند.

سوبارو کراس‌ترک

خزندگان اتومبیل‌نما، کندترین‌های سال 2017

با وجود یک موتور ۴ سیلندر دو لیتری، گشتاوری حدود ۱۹۶ نیوتن‌متر تولید کرده و ۱۴۸ اسب‌بخار قدرت دارد. شاید تعجب کنید که یک مدل ۲۰۱۵ از سوباروهای کراس‌ترک XV که قرار است بنا بر ادعای کمپانی سازنده در زمان ۱۰.۳ ثانیه به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد، کمی هم کندتر از آمار مطرح شده نشان می‌دهد.

میتسوبیشی میراژ G4

خزندگان اتومبیل‌نما، کندترین‌های سال 2017

سدان میتسوبیشی میراژ G4 2017 ، با یک موتور ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر در اصل می‌خزد. این خزنده اتومبیل‌نما برای رسیدن به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر به ۱۲.۸ ثانیه زمان لازم دارد. خوب این موضوع زمانی که متوجه خروجی ۷۸ اسب‌بخاری موتورش شوید، منطقی به نظر می‌رسد. این خودرو حتی از تویوتا پریوس C که برای شتاب صفر تا ۱۰ به ۱۰.۹ ثانیه زمان نیاز دارد نیز کندتر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.