جدول زمان بندی گرندپری موتور جی پی جمهوری چک ۲۰۱۷

0

گرندپری جمهوری چک، پایان تعطیلات تابستانی مسابقات موتو جی پی

بیش از چند روز از آغاز تعطیلات تابستانی مسابقات فرمول ۱ نمی گذرد، اما در گوشه ای دیگر از دنیای ورزش های موتوری، مسابقات موتو جی پی در حال آغازی دوباره است و به زودی شاهد از سر گیری این رقابت های جذاب در شهر برنو(Brno) جمهوری چک خواهیم بود.

موتورسواری در برنو به سال ۱۹۳۰ و “پیست شهری” برنو بر می گردد. اولین مسابقات جایزه بزرگ، در سال ۱۹۶۵ در این شهر برگزار شد. در این مسابقه که در کلاس ۵۰۰cc برگزار شد موتور سواران در پیست طویل ۱۴ کیلومتری این شهر، سیزده دور زدند. پیست کنونی برنو، برای اولین بار در سال ۱۹۸۷ برای مسابقات جایزه بزرگ استفاده شده و از سال ۱۹۹۱ گرندپری چکسلواکی، در آن آغاز به کار کرد.

در ۱۹۹۳، و بعد از استقلال جمهوری چک، این مسابقه به عنوان گرندپری جمهوری چک به کار خود ادامه داد و تا به حال، هر سال شاهد برگزاری مسابقات جایزه بزرگ بوده است. تنها پیست آسن هلند، تعداد میزبانی بیشتر از پیست برنو در این مسابقات دارد.

خوشحالی خورخه لورنزو، سکوی مسابقه جمهوری چک، ۲۰۱۵

این پیست دارای ۱۴ پیچ بوده و ۵.۴ کیلومتر طول دارد. طولانی ترین مستقیمی این پیست ۶۳۶ متر است. پیچ های تند زیادی در این پیست وجود دارد و همین مورد، باعث جذابیت مسابقه خواهد شد زیرا امکان اشتباه در ترمز گیری و امکان سبقت موتورسواران را افزایش خواهد داد.

مسابقه موتو جی پی در ۲۲ دور برگزار خواهد شد و موتورسواران مسیر ۱۱۸.۹ کیلومتری را طی خواهند کرد. رکورد این پیست نیز متعلق به دنی پدروسا در سال ۲۰۱۴ و با زمان ۱ دقیقه و ۵۶ ثانیه و ۲۷ هزارم ثانیه می باشد.

جدول زمان بندی گرندپری جمهوری چک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.