روش های شستشور انژکتور پراید ،پژو ۲۰۶ ،سمند ،پژو ۴۰۵ ،تندر ۹۰

0

تعمیر انواع لوازم یدکی پراید و محصولات سایپا ،روش شستشوی انژکتور پراید ،تمیز کردن انژکتور پژو ۴۰۵ ،قیمت شستشوی انژکتور ،هزینه شستشوی انژکتور پراید ،شستشوی انژکتور با تینر ،سوزن انژکتور ۴۰۵ ،هزینه شستشوی انژکتور ۲۰۶ ،روش استفاده از اسپری انژکتور شور

بررسی و اموزش شستشو و پاک کردن لوازم یدکی انژکتور 

پیش از ان از شما میخواهیم تا برای اشنایی بیشتر با سیستم پراید های انژکتوری ، مطلب مربوط به بررسی اجزا ، لوازم یدکی و نحوه ی عملکرد انژکتور پراید را مطالعه کنید .

وظیفه ی پاشیدن سوختن به درون محفظه ی احتراق بر عهده ی انژکتور خودرو است که برای اینکار ECU ( سیستم کنترل خودرو ) به نسبت دور های مختلف موتور مقادیر مختلفی را در نظر میگیرد .

ولی از انجا که محل پاشش سوخت بسیاز نازک است (در حد میکرون) و به دلیل ناخالصی در بنزین ممکن است این سوراخ بسته یا روی عملکرد سوزن تاثیر بگذارد و مشکلات عدیده ای را برای خودرو به همراه داشته باشید .

در این مطلب ابتدا علت شستشو و پاک کردن لوازم یدکی انژکتور پراید را توضیح و سپس روش اینکار را بررسی خواهیم کرد .

دلایل اهمیت تمیزی لوازم یدکی انژکتور پراید

دلایل بیشماری را میتوان جهت شستشوی انژکتور پراید نام برد . که در زیر موارد را ذکر میکنیم .

۱- افزایش سرعت و شتاب ماشین به میزان قابل توجه۱۰-۳۰km

۲- جلوگیری از کوپ کردن وخاموش شدن ماشین

۳- کم شدن مصرف بنزین بخصوص ماشینهایی که سنسور تنظیم سوخت ندارند

۴- کم شدن گازCO و HC برای کاهش آلودگی هوا و گرفتن معاینه فنی

۵- کم شدن صدا و لرزش موتور و تنظیم شدن کارکرد

۶-٫ تست نشتی انژکتورها و ترمیم شدن نشتی

۷- شستن استپرموتور ، دریچه گاز ، سنسوراکسیژن و خالی کردن منبع کاتالیزور بدون باز کردن

دلیل بسیاری از مشکلاتی که در موارد بالا شما را با انها اشنا کردیم از ایرادات کثیفیه انژکتور خودرو است . به همین دلیل حال که با دلایل این کار اشنا شدید بهتر است شما را با روش شستشوی ان اشنا کنیم .

روش شستشو و تمییز کردن انژکتور پراید

برای شستشوی انژکتور به صورت کلی سه روش وجود دارد . که در زیر به انها میپردازیم . روش های برشمرده شده هر کدام برای شرایط خاصی استفاده میشوند .

۱ . شسشتوی لوازم یدکی انژکتور پراید درجا ( با مواد )

http://diagkaran.com/wp-content/uploads/2015/12/maxresdefault.jpg

در این روش پمپ بنزین قطع میشود و ماشین با مواد شوینده ی انژکتور روشن میشود و حدود ۲۰ دقیقه شروع بکار میکند و بعد از اتمام کار انژکتور پاک مشود . یکی از مزیت های اصلی این روش شستشوی مسیر بنزین و سیلندر و سوپاپ و دوک و … است .

۲ . شستشوی انژکتور پراید با دستگاه ( باز شدن سوزن )

حالت دوم برای زمانی است که که یک یا چند سوزن دچار مشکل جدی شوند و ایراداتی مانند کاهش توان ماشین ( که بیشترممکن است به دلیل بنزین کثیف یا عدم تعویض به موقع صافی بنزین و … ) را به همراه می اورد . در این زمان مسیر سوزن به دلیل نا خالصی در بنزین مسدود میشود .

برای حل این مشکل باید با دستگاه اولتراسونیک و به وسیله ی تست سوزن انژکتور پراید مورد شستشو قرار بگیرد . این مشکل میتواند در تمام حالات از جمله ( دور پایین و دور بالا و تست نشتی و … ) صورت گیرد .

در اکثر مواقع این مشکل حل میشود و در بقیه موارد اقدام به تعویض سوزن میکنیم . ضمن اینکه دقت کنید در این حالت فقط سوزن شتسته میشود ونه باقی لوازم یدکی انژکتور . به علاوه باید حتما اورینگ های سوزن باید تعویض شوند .

۳٫ شستشوی لوازم یدکی انژکتور پراید با مواد داخل باک بنزین

روش سوم روش پیشنهادی ماست زیرا وقت زیادی گرفته نمیشود و هم در دورهای مختلف شستشو انجام میشود . که معمولا ۲ باک در میان داخل باک حدود ۳۰ لیتر بنزین باید ریخته شود .

http://www.mrs-co.ir/wp-content/gallery/nemone-karha/p4.jpg

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.