برخورد جدی پلیس با کشف حجاب داخل خودرو

0

برخورد جدی با کشف حجاب داخل خودرو

http://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2016/04/86cc525aa36c5dbd177b65cb89678d921.jpg

دادستان عمومی و انقلاب صومعه‎سرا ضمن مجرمانه خواندن کشف حجاب داخل خودرو، اعلام کرد نیروی انتظامی در صورت مشاهده این ناهنجاری، با متخلفان برخورد خواهد کرد.

میرحسینی، دادستان عمومی و انقلاب صومعه‎سرا اعلام کرد طبق تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات، کشف حجاب جرم است و نیروی انتظامی به‌عنوان مجری عام مبارزه با فساد و منکرات، در صورت مشاهده هرگونه رفتار مجرمانه موظف به اجرای قانون است. وی با بیان اینکه دشمن تمام سعی و تلاش خود را در جهت رواج فساد و بی‌غیرتی در جامعه اسلامی به کار بسته است، خاطرنشان کرد:

دشمن سلامت روح و روان و بقای خانواده را در جامعه اسلامی هدف گرفته است و یکی از راه‌های رسیدن به این هدف را کشف حجاب می‌داند. کشف حجاب‌های رخ‌داده در کشور با هدایت دشمن و در راستای تهاجم فرهنگی بوده که در حال گسترش و تبدیل شدن به یک پدیده غیر اخلاقی و ناهنجار است. با توجه به مشاهدات صورت‌گرفته و کشف حجاب‌ برخی از خانم‌ها در داخل خودرو، نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط عام موظف به برخورد با این‌گونه رفتارهای غیراخلاقی است.

دادستان صومعه‌سرا در پایان اعلام کرد به مأموران تحت امر ابلاغ شده است که در صورت مواجه با هرگونه جرم مشهود، تکلیف قانونی خود را انجام بدهند و مراتب در اسرع وقت به دادسرای مربوطه گزارش شود.

مدتی است که بحث حریم خصوصی داخل خودرو در میان مردم و مسئولان مطرح شده است. در همین راستا مدتی پیش عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اعلام کرده بود که داخل خودرو، حریم خصوصی به شمار می‌رود و بدین ترتیب هرگونه بازرسی و تفتیش خودرو نیاز به دستور مقام قضایی دارد. اما نیروی انتظامی نظری متفاوت دارد و فضای داخل خودرو را به دلیل قابل رؤیت بودن درون آن، حریم خصوصی نمی‌داند. در این راستا از مراجع تقلید نیز استفتا شد که به‌عنوان نمونه، آیت‌الله مکارم شیرازی در این باره نظر خود را اعلام و اظهار داشتند:

داخل خودرو جزو حریم شخصی است و دیگری حق ندارد به آن تجاوز کند، ولی جهات شرعی مانند حجاب و امثال آن باید در داخل اتومبیل رعایت شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.