ماشین‌هایی که نباید بخریم!تیبا ،تندر ۹۰ ،ام وی ام ۵۵۰ ،سوزوکی ویتارا

0

ماشین‌هایی که نباید بخریم! معایب تندر ۹۰ اتوماتیک ،قیمت میتسوبیشی میراژ ،معایب سوزوکی ویتارا ، معایب ام وی ام ۵۵۰ اتوماتیک ،قیمت mvm 550 اتوماتیک

http://www.saipacorp.com/public/41646D696E6973747261746F72Images/Products/All/saipa/Tiba/2.jpg

اگر شما خودروی تیبا (سواری) را دیده باشید، متوجه خواهید شد که تیبا ۲ که در واقع نسخه هاچ بک این ماشین است، از ظاهر بسیار بهتری برخوردار بوده و به همین خاطر از اقبال مناسب‌تری در بازار برخوردار است. تیبا ۲ همچون مدل سواری، از یک موتور ۱۵۰۰ سی‌سی با توان ۸۰ اسب بخار بهره می‌گیرد و از نظر ابعادی، کمی کوچک‌تر از مدل صندوق‌دار است.

حال چرا ما می‌گوییم آن را نخرید؟ زیرا با وجود سایز کوچک‌تر و امکانات کاملا مشابه با مدل سواری، در حدود ۲ تا ۳ میلیون تومان گران‌تر بوده (در صورتی‌که منطقا باید ارزان‌تر هم باشد) و بدین سبب آن را تبدیل به نخستین ماشینی می‌کند که به شما می‌گوییم نخرید، حتی اگر ظاهر بهتری نسبت به مدل سواری‌اش داشته باشد. اگرچه، از موتور ضعیف و کیفیت پایین کابین و مشکلات ریز و درشت این خودروی ۲۸ میلیون تومانی، سخن دیگری نمی‌گوییم!

http://up.downallfa.com/images/mmskikkvkyw1f546xt8k.jpg

تندر ۹۰ اتوماتیک

اگر بخواهیم یکی از زشت‌ترین ماشین‌های داخلی (و حتی خارجی!) را انتخاب کنیم، بدون شک L90 یا همان تندر۹۰ یکی از کاندیداهای اصلی خواهد بود، محصولی که روزگاری قرار بود با قیمتی پایین وارد بازار شده و جانشین پیکان آن زمان شود. اما هرچه زمان گذشت، نه تنها این فرض محقق نشد، بلکه قیمتش نیز بالا و بالاتر رفته و در مدل اتوماتیک، تبدیل به یکی از عجایب بازار شده است!

این خودرو که از ظاهری قدیمی و کاملا نچسب بهره می‌گیرد، نزدیک به ۵۰ میلیون تومان قیمت داشته و مشخص نیست که چرا باید چنین بهای گزافی برای یک محصول قدیمی داچیا که گیربکس آن هم نسخه‌ای تاریخ گذشته است، پرداخت نمود!

میتسوبیشی میراژ

http://digiato.com/wp-content/uploads/2016/10/mitsu-20-800x450.jpg

اگر به‌دنبال یک خودروی کوچک، کم توان، ناموفق، زشت و با این حال گران هستید، بهترین گزینه پیش روی شما، میتسوبیشی میراژ است! در ارتباط با این خودرو همین و بس که بدانید در سطح جهانی هم یکی از ناموفق‌ترین ساخته‌های این کمپانی مشهور ژاپنی تلقی شده و بسیاری لب به انتقاد از آن گشوده‌اند.

حال فکر کنید در کشور ما، بایستی برای این خودروی ۳ سیلندر که مشخصه اصلی‌اش مصرف کم است، نزدیک به ۷۰ میلیون تومان پول بدهید! آیا هیچ عقل سلیمی، پرداخت چنین مبلغی را می‌پذیرد؟

سوزوکی گرند ویتارا

http://www.cargeek.ir/images/Suzuki_GrandVitara_Brakes_ServiceManual0.jpg

زمانی که این شاسی بلند ژاپنی وارد کشورمان شد، بسیاری آن را پسندیدند، در آن روزگار قیمت این خودرو که محصولی به‌روز هم محسوب می‌شد کمی بیشتر از ۴۰ میلیون تومان بود و با توجه به طراحی دلپذیر و ارایه توسط ایران خودرو، با استقبال خوبی مواجه گشت.

اما هرچه زمان گذشت، طبق عادت دیرینه شرکت‌های سازنده داخلی، هیچ نغییری در محصول ایجاد نشد به‌جز قیمت! تا جایی که این روزها بهای آن به ۳ برابر قیمت اولیه رسیده و بسته به مدل و موتور، بین ۱۲۰ تا نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومان قیمت دارد. ای‌کاش حداقل چنین مبلغ گزافی برای نسخه به‌روز آن پرداخت می‌شد، ولی حیف که همچنان بایستی محصولی قدیمی را با قیمتی چند رقمی بخریم و دم هم نزنیم!

MVM 550 اتوماتیک

مدیران خودرو، اولین بار، سواری چری E5 را که در ایران با نام MVM 530 شناخته می‌شد، چندین سال پیش و با موتور ۲۰۰۰ سی‌سی به بازار عرضه کرد. سطح تجهیزات بالا، در کنار موتوری که از توان خوبی بهره می‌برد با فاکتور قیمت گذاری مناسب، دلیلی شد تا این ماشین بتواند به موفقیتی نسبی دست یابد.

سری جدید این محصول که به نوعی فیس لیفت محصول قبلی محسوب می‌شود که طبق عرف جهانی، بایستی با بهایی نزدیک به خودروی قبلی عرضه گردد، با نام MVM 550 عرضه شد، ماشینی که از نظر توان موتوری مشابه با قبل بود اما مجهز به گیربکس اتوماتیک نیز شده و تلاش کرده بود تا از سطح تجهیزات به‌روزتری نیز بهره بگیرد. اما بهای ۶۲ میلیون تومانی برای خودرویی که همان ابتدا از ظاهرش خوشتان نخواهد آمد، برچسب خیلی بالایی است، تا جایی که عدم استقبال خریداران علی‌رغم طرح‌های بسیار متنوع این شرکت، نشان می‌دهد که این محصول با وجود رقبای قدرتمندی که بسیاری از آن‌ها هم‌وطن آن نیز محسوب می‌شوند، هیچ توجیهی نداشته و رسما چند ده میلیون تومان خودتان را خرج خودرویی می‌کنید که نه از چهره جذابی بهره می‌گیرد و نه موتور به‌روزی درون خود دارد.

شما چه خودروهایی را شایسته حضور در این لیست می‌دانید؟ دیدگاه‌های خودتان را با ما در میان بگذارید.

 منبع :چرخان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.