قیمت فولکس واگن پاسات در ایران(Volkswagen Passat)+ مشخصات

0

قیمت فولکس واگن پاسات در ایران + مشخصات ،فولکس پاسات ۲۰۱۷ ،مشخصات فنی فولکس پاسات ،قیمت فولکس واگن پاسات، فولکس واگن پاسات ۲۰۱۶

گجت‌نیوز- فولکس واگن پاسات (Volkswagen Passat) به زودی توسط گروه ماموت وارد بازار ایران خواهد شد. در این مطلب به بررسی مشخصات، امکانات و قیمت این خودروی وارداتی خواهیم پرداخت.

گروه ماموت که تا پیش از این بیشتر در زمینه تولید وسایل نقلیه سنگین فعالیت می‌کرد حالا تصمیم گرفته بر روی خودروهای سواری نیز سرمایه‌گذاری کند و به همین منظور از فرصت برجام استفاده کرده و اقدام به همکاری با دومین خودروساز بزرگ جهان کرده است. این شرکت قصد دارد در قدم اول همکاری با فولکس واگن، مدل‌های پاسات و تیگوان را در تابستان امسال وارد بازار کشورمان کند. فولکس واگن پاسات ، سومین خودروی پرفروش این غول خودروسازی است و در این مطلب بیشتر با آن آشنا خواهید شد. همچنین Passat جزو ده سدان پرفروش دنیا هم محسوب می‌شود و در سال ۲۰۱۶، بیش از ۱.۵ برابر هیوندای سوناتا در سطح جهان به فروش رسیده است.

فولکس واگن پاسات در کلاس سدان های خانوادگی قرار می‌گیرد و اصلی‌ترین رقبای آن در کشورمان، خودروهای هیوندای سوناتا، تویوتا کمری، کیا اپتیما، رنو تلیسمان و هوندا آکورد خواهند بود. با توجه به برند معتبر این محصول و فروش جهانی بالای آن، قطعا انتظارات از Passat بسیار بالا خواهد بود و باید دید آیا این خودرو می‌تواند موفقیت خود در کشورهای دیگر را در بازار ایران نیز تکرار کند یا خیر؟

طراحی

فولکس واگن پاسات طراحی نسبتا ساده‌ای دارد. نمای بیرونی این خودرو خوب و سنگین است اما به گونه‌ای هم نیست که بتواند بیننده را به خود جذب کند. نسخه R-Line پاسات نسبت به نسخه معمولی از سپر جلوی اسپورت‌تری استفاده می‌کند و در نمای جانبی نیز ریزه‌کاری‌های بیشتری به چشم می‌خورند. در نمای روبروی خودرو، اولین چیزی که جلب توجه می‌کند جلوپنجره مشبکی است که تقریبا در بیشتر محصولات این کمپانی دیده می‌شود. این جلوپنجره هماهنگی خوبی با چراغ‌های جلو دارد و می‌تواند اصالت این برند را به بینندگان یادآوری کند.

4u6p040ojnmihbrk99y.jpg

طراحی چراغ‌ها هم بسیار ساده و کمی زاویه‌دار است. در مدل R-Line خطوط شبیه جلوپنجره در پایین سپر و ورودی‌های هوای دو طرف سپر، نمای ظاهری بسیار جذاب‌تری را نسبت به نسخه معمولی خودرو ایجاد کرده‌اند. بر روی کاپوت خودرو نیز دو خط تا جلوپنجره کشیده شده که نمای عضلانی‌تری را برای پاسات ایجاد می‌کند. نمای جانبی پاسات نیز تفاوتی با بخش‌های دیگر خودرو ندارد؛ یعنی ساده و بدون هیچ نکته قابل توصیف اما دلنشین. در مدل R-Line رینگ‌های ۱۹ اینچی و یک نوار کرومی زیبا در قسمت پایین که تا قسمت بیرونی سپر عقب کشیده شده، نمای کناری خودرو را از سادگی بیش از حد در مدل پایه بیرون آورده است. در مجموع اگر بخواهیم طراحی فولکس واگن پاسات را با رقیبی مانند رنو تلیسمان مقایسه کنیم، هیچ حرفی برای گفتن ندارد. حداقل باید امیدوار باشیم مدل R-Line پاسات وارد بازار کشورمان شود.

در نمای عقب خودرو نیز پاسات به راحتی در مقابل رقبای خود شکست می‌خورد. طراحی چراغ‌ها به تنهایی خوب به نظر می‌رسد اما ترکیب صندوق و سپر عقب و سادگی بیش از حد آن توی ذوق می‌زند. این سادگی حتی در فضای داخلی خودرو هم دیده می‌شود. البته کابین خودرو با وجود سادگی، شیک و قابل قبول است اما خریداران این خودرو باید به یاد داشته باشند که بیشتر به مسائل فنی و کیفی خودرو توجه کنند و خیلی دنبال زیبایی و جلوه‌های ویژه نباشند.

cabin passat 2016

جنس قطعات استفاده شده در کابین فولکس واگن پاسات از تمام رقبای این سدان آلمانی بهتر است. قطعات روی درب خودرو همگی از جنس پلاستیک کاملا نرم بوده و فرمان آن نیز اسپورت و Dشکل است. تنظیمات چراغ‌ها مانند بیشتر خودروهای آلمانی در سمت چپ فرمان قرار گرفته و یک ساعت آنالوگ نیز در بالای کنسول وسط و در میان دریچه‌های تهویه هوا جای دارد. فولکس واگن برای پاسات از یک نمایشگر لمسی ۶.۳ اینچی استفاده کرد که در زیر آن نیز دکمه‌های مربوط به گرم‌کن و تهویه صندلی‌ها و تهویه فضای داخلی قرار گرفته‌اند. اهرم دنده کاملا ساده بوده و روکش چرمی آن را پوشانده است. دکمه استارتر خودرو هم در زیر اهرم دنده و در یک صفحه مشکی‌رنگ به چشم می‌خورد.

نکته مثبت فضای داخل فولکس واگن پاسات ، فضای بسیار جادار برای سرنشینان عقب است که آن را به خودرویی مناسب برای سفرهای خانوادگی تبدیل می‌کند. فضای پای سرنشینان عقب پاسات نسبت به تمام رقبا یعنی تویوتا کمری، مزدا ۶، سوبارو لگیسی و هیوندای سوناتا بیشتر است. در کل، فضای داخلی پاسات مزایایی مانند راحتی صندلی‌ها، سکوت کابین در حین رانندگ، کیفیت خوب قطعات و فضای جادار سرنشینان دارد اما از نظر زیبایی نمی‌تواند به پای رقیبان خود برسد.

مشخصات فنی

فولکس واگن پاسات ۲۰۱۷ با دو پیشرانه مختلف در بازار جهانی عرضه می‌شود. یکی پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری و دیگری پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربو که با توجه به محدودیت واردات خودرو با حجم موتور بیشتر از ۲۵۰۰ سی‌سی، باید منتظر ورود این خودرو با پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو باشیم. این پیشرانه، قدرت ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر را ارائه می‌دهد. اگر بخواهیم پاسات را از این نظر با رقبا مقایسه کنیم باید بگوییم، پیشرانه تنفس طبیعی ۲۳۵۹ سی‌سی هیوندای سوناتا، ۸ اسب بخار بیشتر نیرو تولید می‌کند اما از لحاظ گشتاور ۲۵ نیوتن متر ضعیف‌تر است. پیشرانه رنو تلیسمان نیز با وجود حجم کم ۱۶۱۸ سی‌سی، به لطف برخورداری از توربوشارژ، قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر را تولید می‌کند و بازده بسیار بالایی دارد.

http://topcarsmodels.com/wp-content/gallery/2017-volkswagen-tiguan/2017-Volkswagen-Tiguan-8.jpg

وظیفه انتقال قدرت به محورهای جلوی Passat بر عهده گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک است که این خودرو را طی ۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. مصرف سوخت این خودرو نیز ۸.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. در جدول زیر، مشخصات فنی فولکس واگن Passat و رنو Talisman را مقایسه می‌کنیم:

خودرو فولکس واگن Passat رنو تلیسمان
موتور ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ
حجم موتور ۱.۸ لیتر توربوشارژر ۱.۶ لیتر توربوشارژر
قدرت موتور ۱۷۰ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه ۱۹۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه ۲۶۰ نیوتن متر در ۲۵۰۰ دور در دقیقه
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه اتوماتیک
انتقال قدرت محور متحرک جلو محور متحرک جلو
شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۷.۹ ثانیه ۷.۶ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی ۸.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
وزن خودرو ۱۴۸۰ کیلوگرم ۱۴۴۴ کیلوگرم
ابعاد (طول / عرض / ارتفاع) ۴.۸۷۴ متر / ۱.۸۳۳ متر / ۱.۴۸۶ متر ۴.۸۴۸ متر / ۱.۸۷۰ متر / ۱.۴۶۳ متر

طبق جدول بالا، رنو تلیسمان، برتری خود را در برابر سدان پرفروش آلمانی نشان می‌دهد. البته پاسات، خودروی بسیار ایمنی است و توانسته هر ۵ ستاره ایمنی را از موسسه ایمنی اروپا (یورو انکپ) و همچنین بالاترین رتبه ایمنی را از موسسه معتبر NHTSA دریافت کند.

http://saten.ir/wp-content/uploads/2017/07/2016-volkswagen-passat-v619-560x629.jpg

مهم‌ترین امکانات

از مهم‌ترین آپشن های فولکس واگن پاسات می‌توان به رادار جلو (تخمین فاصله با خودرو یا مانع مقابل جهت ترمز خودکار اضطراری)، رادار نقطه کور، رادار عقب (برای بیرون آمدن از پارک)، رادار بین خطوط، پارک خودکار، کروز کنترل تطبیقی، سنسور پارک، باز شدن صندوق عقب بدون دخالت دست و گرم‌کن صندلی اشاره کرد. بنابراین این سدان آلمانی از نظر تجهیزات کمبودی ندارد. البته تمامی این تجهیزات در مدل فول آپشن پاسات قرار گرفته‌اند و برخی آپشن‌ها از تیپ‌های ارزان‌تر حذف شده‌اند.

جمع‌بندی

فولکس واگن پاسات از آن دست خودروهایی است که نمی‌شود ایراد خیلی زیادی بر روی آن گذاشت اما آنقدر هم نکات برجسته‌ای ندارد تا بتواند نظر مشتریان را به خود جلب کند. تقریبا تمامی رقبای پاسات در ایران، کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارند اما برای این خودرو قیمت حدودی ۲۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که برای چنین خودرویی بسیار زیاد است. در مجموع، فولکس واگن Passat خودرویی بدون دردسر برای مالکانش خواهد بود و اگر بتوانید با ظاهر ساده و نه چندان جذاب آن کنار بیایید و البته با اضافه قیمت آن نیز مشکلی نداشته باشید، این سدان پرفروش می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

9nevqpzogmm0i7jdg9g7.jpg

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.