بهترین لاستیک های ایرانی در بازار

5

بهترین لاستیک ایرانی ،رتبه بندی لاستیک های ایرانی ،بهترین لاستیک ایرانی برای ۴۰۵ ،لاستیک یزدتایر ،بهترین لاستیک کره ای ،لاستیک بارز بهتره یا یزد تایر ،بهترین سایز لاستیک برای پراید ،بهترین مارک لاستیک خارجی ،لاستیک ۱۷۵ برای پراید

امروز اینجاییم تا بهتون با دلیل و منطق بگیم که بهترین لاستیک ایرانی چیست. و چه برندی بهترین لاستیک ایرانی را بر طبق کیفیت دارد. خوب اول از همه باید بگم که لاستیک های ساخت ایران ارزان تر می باشند و کیفیتشان هم این توان را دارد که نمونه های چینی و حتی هندی را شکست دهد ولی خوب لاستیک های ایرانی این توان را ندارند که لاستیک های کره ای و اروپایی را شکست دهند(از لحاظ کیفیت)چرا که لاستیک های اروپایی به واسطه ی وزن کمتری که دارا هستند دارای طرفداران(خریداران) خاص خود هستند. بی شک وزن کمتر فاکتور بسیار مهمی در یک لاستیک می باشد.

پرفروش ترین لاستیک ایرانی:

اول از همه باید بگم برندهای زیر در ایران تولید می شود و فروش خوبی هم دارد:

  • بارز
  • کویر تایر
  • یزدتایر
  • دنا
  • ایران تایر

به نظر شما از بین ۵ برند فوق بهترین لاستیک ایرانی کدام است.

  1. بارز(۷۴%)
  2. کویرتایر(۱۰%)
  3. یزد تایر(۶٫۵%)
  4. ایران تایر(۵%)
  5. دنا(۴٫۵%)

بی شک در آینده در این خصوص نظر سنجی خواهیم گذاشت. اما برای اینکه حسابی مطمئن بشیم که بهترین لاستیک ایرانی متعلق به کدام برند هستش یک سری هم به بازار لاستیک تهران زدیم.

خوب دوستان همان طور که می دانید دوسال پس از نصب لاستیک باید به فکر تعویضشان بیفید لذا ما به لاستیک فروشی ها رفتیم تا از آن ها درباره ی قیمت و جنس لاستیک بپرسیم تا به شما اطلاعات مهم و مفیدی (درباره این موضوع که چه لاستیکی بخرید) بدهیم در این جا کلیات کلام فروشندگان و البته خبرگان این امر را برای شما می نویسیم. در کل فروشندگان اعتقاد داشتند که به مشتریان خود به هیچ وجه پیشنهاد نمی کنند لاستیک های چینی بخرند.(اما راستش من یک بار رفتم و یک لاستیک فروش کلی قسم خورد که چینی عالیه بخر ولی خوب شما بعد خواندن این مقاله دیگه گول نخورید) آنها می گفتند که لاستیک های چینی با وجود نرمی پس از مدتی خشک می شوند و همین امر(خشک شدن) باعث کاسته شدن از کیفیتشان می شود. این دوستان(فروشندگان) معتقد بودند که جنس لاستیک های کره ای و اروپایی بهتر و با کیفیت تر است. هرچند که برای بعضی خودروها مخصوصا پراید لاستیک های ایرانی خیلی زیادی در بازار موجود است که در این بین خریداران بیشتر از لاستیک بارز استفاده می کنند. نکته جالب در بین سخنان آن ها این بود که برای خودروی چینی MVM 110  می توان لاستیک ایرانی گرفت چرا که سایز MVM 110 و پراید یکی است و لذا از لاستیک های مخصوص پراید هم می توان برای این خودروی چینی استفاده کرد. یکی از فروشندگان عزیز تاکید کرد که اگر خودرو پراید و پژو دارید حتما از لاستیک ایرانی بر رویش استفاده کنید(بارز و کویر و..) دلیلشم اینه که هم ارزان تر است و هم با کیفیت لذا فروشنده گفت به این دلیل ها منم از این لاستیک ها(ایرانی) برای خودرویم(خودروشون ۲۰۶ بود) بهره می برم.

  1. بارز
  2. کویر تایر

لاستیک

لاستیک خارجی خوب چی بخرم:

در ادامه این دوست خوبمون گفت یک ماشین دیگر هم دارم(هیوندای سانتافه) که برای اون ترجیح می دهم از لاستیک های اروپایی یا برندهایی مثل هانکوک کره ای استفاده کنم و علتش هم این است که این لاستیک خصوصیات خوبی همچون:

  1. نرمی
  2. کارکرد مناسب
  3. چسبندگی بهتر
  4. وزن سبک تر

که همین امر باعث شده که هندلینگ خودرو من بهتر شود.

لاستیک

 

خوب دوستان بعد گفتن برند مناسب ایرانی و خارجی بریم سراغ رییس اتحادیه لاستیک و روغن:

خوب از آقای سماواتی که رییس اتحادیه مذکور هست درباره بازار لاستیک پرسیدیم و ایشون هم گفتند که:

درحدود ۴۰ درصد بازار کشور، لاستیک های ایرانی می باشند و الباقی یعنی ۶۰ درصد را لاستیک های خارجی تشکیل می دهند.

در ادامه از ایشان پرسیدم که چرا ما ایرانی ها با وجود این همه کمپانی درخور و شایسته نمی توانیم لاستیکی بسازیم که با اروپایی هم رقابت خوبی داشته باشد که ایشان پاسخ دادند که:

بیشترین مانع بر سر این راه برای تولید کنندگان داخلی نبود دستگاه های روز است که متاسفانه تکنولوژی این دستگاه ها به ۲۵ سال پیش باز میگردد، لذا همچنان نمیتوانیم لاستیک بسیاری از خودروهای جدید به خصوص خودروهای شاسی بلند را بسازیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
5 نظرات
  1. رضا می گوید

    ببخشین میخواستم برای پرایدلاستیک بخرم جزو بارز ویزد تایر کدومشون بهتره

  2. سیدی می گوید

    من شنیدم کائوچو که قسمت اعظم تشکیل دهنده ساخت لاستیک را شامل میشه دیگه وارد نمیشه و معلوم نیست لاستیکها داخلی مثل بارز وغیره چگونه ساخته میشن از طرفی هم لاستیکهای خارجی تاریخشان مال دو سال قبله چون دیگه وارد نمیشن و از طرفی هم قیمتشان سر به فلک کشیده

  3. الیاس می گوید

    لاستیک فقط گل مرکوری یزد تایر
    جنس فوق العاده نرم
    طراحی زیبا
    تولید توسط دستگاههای هلندی ورداشتاین
    نخ هلندی
    طرح رودستون کره
    من سایز ۲۰۵ گرفتم واسه ماشینم واقعا راضی هستم
    نسبت به قیمتش عالیه.

    1. یوسف می گوید

      من تا الان رو ماشین های که داشتم همش ۲۰۵ یزد گل مرکوری استفاده میکردم و خداروشکر راضی بودم هم رو سورن هم پارس و الآنم ال ۹۰
      هم چسپندگی و هم نرمی و هم تعادل واقعا خوب هستن

  4. kelideservat می گوید

    مطلب مفیدی بود !
    سپاس از سایت خوب تان !

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.