چگونه با دیاگ بفهمیم کاتالیزور پره یا سالمه؟

0

چگونه با دیاگ بفهمیم کاتالیزور پره یا سالمه؟ انواع کاتالیزورها ،فلزهای کاتالیزور ،کاتالیزور ناهمگن ،فلزات کاتالیزور ،عملکرد کاتالیزورها چیست ،نام چند کاتالیزور ،نام فلز کاتالیزور

 قبلا گفتیم روی خودروهای انژکتوری سنسوری به نام مپ سنسور هست،کار این سنسور سنجش مقدار فشار مانیفولده،باید توجه داشت فشار هوای محیط چیزی حدود۹۰۰میلی بار هست و فشار جو،جایی که خلا کامل هست صفر هست…حال داخل مانیفولد به دلیل کشش هوا توسط پیستونها فشار افت میکنه و طبیعتا چیزی بین صفر و فشار محیطه….

هر خودرویی باتوجه به سیستم برق و موتورش در حالت درجا مجاز به حداقل و حداکثر فشار خاصی میباشد،مثلا پراید تو دور درجا باید فشار مانیفولدش حدود۳۰۰میلی بار باشه،سپس اگه گاز روفشار بدین در لحظه اول که موتور میخواد دور برداره این فشار بیشتر میشه،مثلا حدود۴۰۰ولی بعد ازینکه موتور دور گرفت و دورش ثابت شد دوباره فشار مانیفولد برمیگرده به حدود۳۰۰،این قانونه…حالا اگر شما گازو فشار دادین و موتور دور گرفت اما متوجه شدین فشار دوباره برنگشت به حالت اول و همونطور بالا موند و باگاز دادن بیشتر بالاتر رفت این بدان معنی هست که موتور در خروج دود به بیرون دارای مشکل هست،چون دود خوب بیرون نمیره طبیعتا مکش هم خوب انجام نمیشه….


البته شما باید ابتدا از تایم و فیلر سوپاپها خیالتون راحت باشه…ولی اگر اینها هم مشکلی داشتن خودشونو تو دور درجا نشون میدن،مثلا اگه تایم پراید بهم بخوره تو دور درجا فشار روی۴۰۰میمونه ولی اگه گاز بدین این فشار بعد از دور گرفتن موتور باید نهایتا۵۰تا اختلاف پیداکنه و اگه دیدین با دور گرفتن موتور فشار همینطور داره میره بالاتر براحتی و با اطمینان میتونید برید سراغ کاتالیزور….

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.