استفاده از گاز مایع سیلندر در سوخت خودرو ممنوع می باشد

0

 استفاده از گاز مایع سیلندر در سوخت خودرو ممنوع

مدیرکل استاندارد کرمانشاه با بیان اینکه استفاده از گاز مایع سیلندر در سوخت خوردو تهدیدی جدی برای مصرف‌‌کنندگان است گفت: استفاده از گاز مایع سیلندری به عنوان سوخت خودرو ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان ؛ محمود رضا نیازی مدیر کل استاندارد کرمانشاه گفت: گازمایع سیلندری صرفا جهت سوخت لوازم خانگی گازسوز بوده و هر نوع استفاده مستقیم و یا غیر مستقیم (تخلیه گاز سیلندر در مخزن خودرو از طریق واژگون کردن) از سیلندر گاز مایع به عنوان سوخت خودرو غیرایمن بوده و تهدیدی جدی را متوجه مصرف‌‌کنندگان، سرنشینان و شهروندان همجوار این خودروها می‌نماید.

وی با اشاره به اینکه ساختار تأسیسات و خدمات مربوط به شارژ و عرضه سیلندر گاز مایع مشمول مقررات استاندارد اجباری می باشد، گفت: یکی از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران نظارت بر اجرای خدمات توزیع گاز مایع سیلندری مورد استفاده در لوازم گازسوزخانگی می باشد.

ایشان در ادامه با اشاره به نصب سیلندرهای گاز بر روی برخی از خودرهای سواری افزود: این اقدام موارد نا ایمنی و احتمال بروز حادثه برای سرنشیان را تشدید نموده و می تواند خطرات جانی و مالی زیادی به دنبال داشته باشد.

ایشان در ادامه با اشاره به بروز سریع و آسان نشتی گاز مایع ۱۱ کیلویی هنگام تصادفات، افزود: با توجه به اینکه سیلندر گاز مایع ۱۱ کیلویی برای مصارف خاص طراحی شده است در صورت بروز نشتی از شیر یا بدنه آنها می‌توان سریع آنها را به محیط باز و امن منتقل کرد اما هنگام استفاده در خودرو این امکان فراهم نیست و این موضوع برای خودرو و سرنشینان آن بسیار خطر آفرین است.

وی گفت: در صورتیکه اثبات شود مراکز تاسیسات سیلندر پرکنی تحت پوشش استاندارد اقدام به عرضه گاز مایع جهت شارژ در خودروها نمایند، به دلیل به مخاطره انداختن سلامت و ایمنی شهروندان به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی خواهند شد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.