صندلی خودرو کودک چیست؟ بهترین صندلی ماشین کودک

0

صندلی کودک ماشین مناسب جهت خودرو شما چیست؟قیمت صندلی ماشین کودک  ،بهترین صندلی ماشین کودک ،صندلی ماشین کودک welldon ،بوستر صندلی کودک

صندلی کودک ماشین

امروز قصد داریم در رابطه با صندلی کودک ماشین  به طور کامل صحبت کنیم، تا شما را بیشتر با فواید آن و خطراتی که در صورت عدم استفاده از آن متوجه کودک می شود آشنا سازیم. پس شما هم اگر کودک و یا نوزادی دارید که او را با خودرو شخصی خود جابه جا می کنید با ما همراه باشید.

صندلی خودرو کودک چیست؟

بیشتر افراد به اشتباه فکر می کنند که اگر در هنگام رانندگی کودک خودشان را در آغوش خود بگیرند امنیت کودک در طول رانندگی بیشتر خواهد بود. اما کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که در صورت بروز تصادف اگر کودک در آغوش سرنشین باشد، کودک در این حالت مشابه ایربگ، بین سرنشین و صندلی یا داشبرد خودرو قرار می گیرد و بیشترین و جدی ترین آسیب ها متوجه کودک خواهد بود.

حوادث رانندگی که موجب آسیب دیدگی به کودکان می شود، فقط در کشور ما اتفاق نمی افتد، در اروپا ۶۰هزار کودک سالانه در سوانح رانندگی مجروح و ۷۵۰نفر نیز کشته می شوند. و علت اصلی این تلفات را می توان به عدم استفاده کودکان از کمربند ایمنی و یا صندلی کودک ماشین متناسب با وزن و سن آنها می باشد.
بعضی از والدین بر این باور می باشند که اگر کودک خود را در صندلی عقب قرار دهند در هنگام بروز تصادف خطری متوجه او نخواهد شد اما برعکس در این گونه موارد احتمال پرتاب شدن کودک از صندلی عقب به سمت شیشه جلو خودرو در مقایسه با افراد بالغ ۶ تا ۷ برابر می باشد؛ در بعضی موارد هم کودک بین صندلی گیر می کند.

برای افزایش ایمنی کودکان در داخل خودرو، صندلی هایی مخصوص آنها طراحی شده است که در هنگام بروز حادثه و یا ترمز شدید احتمال آسیب به کودک را به میزان قابل ملاحضه ای کاهش می دهد. بر اساس نتایج آزمون های انجام شده این صندلی ها خطر آسیب های شدید را تا ۷۸ درصد و خطر آسیب های جزئی را ۷۵ درصد کاهش می دهد.

نکات لازم جهت خرید صندلی کودک ماشین

نکات قبل از خرید صندلی کودک

قبل از خرید صندلی کودک ماشین کاملا تحقیق کنید که استفاده شما از صندلی به چه صورت می باشد، به طور مثال اگر مدام صندلی را خارج یا داخل ماشین قرار می دهید، صندلی‌ مناسب برای شما صندلی است که وزن کمی داشته باشد. یا اگر اهل سفر کردن در مسیر های طولانی هستید، پیشنهاد ما به شما خرید یک صندلی تاشو می باشد که خیلی راحت تر می باشد و در صورت خوابیدن کودک گزینه ی مناسبی است. توجه کنید که صندلی را متناسب با قد و وزن کودک خود خریداری کنید. برای کودکان کوچک تر صندلی‌ مناسب است که جای تکیه داشته باشد.این نکته را در نظر داشته باشید که هیچ گاه تا وقتی که کودک حداقل ۹ کیلوگرم وزن داشته باشد و بتواند بدون کمک دیگران از جای خود بلند شود یا بشیند او را بر روی صندلی‌های رو به جلو قرار ندهید و تا جایی که می توانید از صندلی‌هایی دارای تکیه گاه استفاده کنید. هنگامی که وزن کودکتان بیشتر از مقدار لازم جهت نشستن بر روی صندلی پشتی دار شد و یا سر او بالاتر از صندلی قرار گرفت،‌ می بایست از صندلی فاقد تکیه گاه استفاده کنید. چنانچه وزن کودک شما نسبت به وزن صندلی متعادل و مناسب است، خم شدن زانوهای او هنگام نشستن در صندلی نکته مهمی نمی باشد. جهت اطمینان از همخوانی صندلی کودک با مدل خودروی شما، از فروشنده صندلی کودک مشاوره بگیرید.

نکات هنگام خرید صندلی کودک

در هنگام خرید در رابطه با اینکه آیا صندلی کودک مناسب با کودک و خودروی شما می باشد یا خیر از فروشنده پرسش کنید. در صورت امکان سعی کنید از فروشگاهی خرید کنید که پیش از خرید صندلی به شما این امکان را دهد که صندلی را در خودروی خود مورد امتحان قرار دهید. چنانچه چنین امکانی به شما داده نشد، مطمئن شوید که در صورت نا مناسب بودن صندلی این امکان وجود دارد که آن را مرجوع کنید و یا مدل دیگری که مناسب خودرو شما می باشد تعویض نمایید. از خرید پشتی صندلی دوری کنید؛ فقط در صورتی که اطمینان داشته باشید که صندلی خریداری شده مناسب خدروی شما خواهد بود. به شما توصیه می کنیم از خرید صندلی های کهنه و دست دوم جدا خودداری کنید، زیرا هیچ اطلاعاتی از گذشته صندلی ندارید و نمی توان به آن اطمینان داشت؛ زیرا این امکان وجود دارد که در یک تصادف صندلی کودک ماشین خراب شده و یا به شدت فرسوده شده باشد. برای آنکه بعضی از آسیب‌دیدگی‌ها در ظاهر قابل مشاهده نمی باشد؛ همچنین نکته دیگر در رابطه با صندلی های دست دوم این است که دفترچه راهنمایی استفاده از آن غالبا از بین رفته یا مفقود شده است. صندلی‌های دست دوم ظاهر قدیمی دارند و مطابق استانداردهای ایمنی روز ساخته نشده‌اند. تنها از اعضای خانواده یا یک آشنای مورد اعتماد صندلی کودک دست دوم را بگیرید. پدر و مادرها بیشترین سوالی که در رابطه با صندلی کودک ماشین دارند این است که: چه نوع صندلی مناسب کودک و خودرو ما است؟ حقیقت این می باشد که بهترین صندلی کودک، صندلی است که با خودرو ، بودجه و کودک شما هماهنگی داشته باشد و تقریبا هر بار بتوانید از آن درون خودرو استفاده کنید

باید توجه کرد که صندلی کودک ماشین از سه یا دو جا به کمربند ماشین وصل می‌شود زیرا کمربند پشت بعضی ماشین‌ها شبیه کمربند هواپیما است و از دو نقطه متصل می‌شود، همچنین کمربند برخی ماشین‌های معمولی از سه نقطه به صندلی کودک وصل می‌شوند.  بنابراین لازم است در هنگام خرید به این نکته دقت کنید تا در زمان نصب صندلی دچار مشکل نشوید. علاوه بر آن صندلی کودک برای مدت زمانی طولانی قابل استفاده باشد تا خیلی زود مجبور به تعویض آن نشوید. صندلی‌هایی را انتخاب کنید که روکش آن‌ها قابل تعویض یا شست‌وشو باشد.

راستی! یادتان باشد همیشه باید قبل از شروع حرکت، صندلی را بررسی نمایید تا از اتصال کامل و صحیح آن مطمئن شوید و سپس کودک و یاد نوزاد خود را در آن قرار دهید.

ضندلی کودک ماشین

راهنمایی های زیرا را مطالعه کنید تا اطمینان پیدا کنید کدام صندلی کودک برای کودک شما مناسب تر می باشد.

سادگی در نصب و استفاده راحت از صندلی کودک

چنانجه شما وقت کافی برای مطالعه دستورالعمل های نصب صندلی کودک ماشین نگذارید و هر بار آن را به صورت نادرست نصب کنید،‌گران ‌ترین و با کیفیت ترین صندلی هم برای کودک شما ایمن نخواهد بود. صندلی کودک را به طور دستی امتحان کنید تا مطمئن شوید که می شود آن را آنگونه که می بایست نصب و استفاده کرد. آیا می‌توانید صندلی را طوری نصب کنید تا ایمنی کودک را در خودرو تامین کند؟ طبق دستورالعمل های دفترچه راهنما صندلی کودک مناسب کودک خود را تهیه کنید.

تناسب صندلی کودک خودرو با کودک

از نکات اساسی انتخاب نوع صندلی کودک ماشین ،‌قد، وزن و سن کودک می باشد. صندلی های دارای تکیه گاه مخصوص نوزادان تا وزن ۱۰ کیلوگرم می باشد. صندلی های متغیر دارای تکیه گاه، تا زمانی که کودک حداقل یک ساله می باشد و وزنی معادل ۱۰ کیلوگرم داشته باشد، قابل استفاده می باشند. محدودیت‌های وزن کودک و استفاده از صندلی بدون تکیه روی بدنه صندلی ماشین لیست شده. در مواردی که کودک به صندلی تکیه می کند، باید سر کودک به اندازه ۵۲ میلیمتر و یا بیشتر، پایین تر از قسمت‌ بالای صندلی قرار بگیرد. در مورد صندلی‌هایی که نقاب آفتاب گیر دارند،‌ گوش‌های کودک بایستی پایین تر از لبه بالایی صندلی قرار گیرد.

تناسب صندلی کودک با خودرو

با اینکه مدل‌های مختلف صندلی کودک ماشین با برندهای متفاوت وجود دارد، اما تمام صندلی‌های کودک برای هر خودرویی مناسب نمی باشد. شما باید صندلی‌ای را انتخاب کنید که سفت سر جای خود نصب شود و دراری زاویه مناسب باشد و کمتر از ۲٫۵ سانتی متر امکان جابجایی و تکان جانبی داشته باشد. اکثر فروشگاه‌های معتبر لوازم کودک به شما این امکان را می‌دهند تا شما نمونه ای از صندلی کودک ماشین مورد نظر خود را در داخل خودروی خود امتحان نماییید و حتما کارشناس نصب آن را قبل از خرید بررسی می‌کند. اما اگر همچین موقعیتی وجود نداشت، مطمئن شوید که در صورتی که صندلی کودک ماشین متناسب با خودرو شما نبود، این امکان وجود دارد که آن را نزد فروشنده باز گردانید.

ضندلی کودک ماشین

ایمن‌ترین صندلی خودرو

همه صندلی‌های خودرو که در آمریکا به فروش می‌رسند، آزمایش‌های تصادف فدرال را باید بگذرانند. بعضی از صندلی ها امکان دارد لوازم جانبی اضافی داشته باشند که به آنها هنگام نصب درست داخل خودرو کمک می نماید. از آنجایی که نصب صحیح صندلی کودک ماشین اصل ایمنی آن در خودرو است،‌ این لوازم جانبی نصب برای بعضی افراد ایمنی بیشتری را موجب می شود. در هر صورت حتی ارزان ترین صندلی عرضه شده در بازار فاقد هرگونه لوازم جانبی هم مورد تایید آزمایش های مقدماتی تصادف قرار می گیرند و در صورتی که به صورت صحیح داخل خودرو نصب شوند، برای کودک شما ایمن می باشد.

درباره لوازم جانبی صندلی کودک ماشین

در هنگام خرید صندلی کودک، دقت کنید که لوازم جانبی و کمک های نصب را حتما تحویل بگیرید. چنانچه قطعه لوازم جانبی متناسب با صندلی نباشد،‌ استفاده از آن قطعه با ان صندلی ایمن نخواهد بود. لوازم جانبی صندلی های کودک برای هر صندلی آزمون های تصادف را پشت سر نگذاشته اند و می‌توانند با یک ضربه موجب آسیب به کودک شوند. این لوازم شامل بالشتک سر کودک و ضامن های کمربند صندلی هست که اگر شما صندلی را به صورت درست تهیه کرده باشید،نیازی به آن ها نخواهید داشت. استفاده از لوازم جانبی متفرقه موجود در بازار ضمانتنامه صندلی را غالبا از بین خواهد برد.

صندلی کودک دست دوم ایمن هست یا نه؟

چنانچه سابقه ی درست و دقیقی از صندلی دست دوم ندارید، از خریداری آن حتما اجتناب کنید. برای مشخص شدن اینکه آیا صندلی کودک ایمن هست یا نه شما باید  پیشینه تصادف یا آسیب آن را بدانید. فقط از کسانی صندلی دست دوم را تهیه کنید که آن ها را خیلی خوب می شناسد و به پیشینه آن ها در استفاده از صندلی کاملا مطمئن می باشید. تصادفات رانندگی می‌تواند باعث بروز آسیب‌های مخفی و پنهان به صندلی کودک ماشین وارد آورد و صندلی کودک ماشین در این حالت با ضربه دوم از هم فرو می‌پاشد و کودک شما را حتما در معرض آسیب جدی قرار می‌دهد. صندلی را بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ گونه تعمیری روی آن صورت نگرفته باشد.

ضندلی کودک ماشین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.