فواید دیفیوزر برای بهتر شدن آیرودینامیک خودرو (افزایش شتاب خودرو باDiffuser )

0

دیفیوزر و فواید آن برای بهتر شدن آیرودینامیک خودرو ،دیفیوزر ۲۰۶ ،دیفیوزر خودرو ،دیفیوزر پراید ،افزایش شتاب سمند ،دیفیوزر سمند ،قیمت دیفیوزر ۲۰۶ ،دیفیوزر ۱۱۱ ،دیفیوزر پژو پارس ،دیفیوزر پراید ۱۱۱

دیفیوزر خودرو

امروز می خواهیم در رابطه با دیفیوزر (به انگلیسی: Diffuser) که یک قطعه پرکاربرد برای بالا بردن ضریب ایرودینامیکی و همچنین زیبایی ظاهری خودرو های اسپرت می باشد.

همانطور که می دانید وقتی خودرویی در حال حرکت است باید با نیروی مقاومت هوا مقابله کند، و این نیرو با عبور هوا از اطراف خودرو به خودرو وارد می شود. هرچه خودرو ضریب آیرودینامیکی بیشتری داشته باشد، اصطکاکی که با هوا ایجاد می کند کمتر خواهد بود و در نتیجه نیروی مقاومت هوا کمتر بر خودرو اثر می گذارد و باعث می شود که سرعت، پایداری و ثبات خودرو افزایش پیدا کند.

بیشتر خودرو سازان به بهبود ضریب آیرودینامیکی در نواحی بالا و اطراف خودرو اهمییت می دهند در حالی که قسمت زیرین خودرو هم یکی از مهم ترین قسمت های آیرودینامیکی خودرو برای حفظ ثبات و پایداری آن می باشد. چرا که وقتی خودرویی در حال حرکت می باشد هوای ورودی از قسمت زیرین سپر جلوی خودرو، در هنگام خروج به دلیل آیرودینامیک نبودن قسمت زیر سپر عقب خودرو نیروی رو به بالایی به انتهای خودرو وارد می شود که با افزایش سرعت، نیروی مقاومت هوای رو به بالا نیز افزایش پیدا می کند. که این امر در سرعت های بالا به ویژه سر پیچ ها بسیار خطرناک می باشد و باعث عدم پایداری و حتی واژگونی خودرو می شود.

دیفیوزر diffuser

برای از بین بردن این نیروی رو بالای مقاومت هوا از قطعه ای اغلب پلاستیکی و فیبر کربنی به نام دیفیوزر استفاده می شود که کار دیفیوزر به این صورت است که با افزایش مقطع جریان عبوری هوا و سرعت بخشیدن به آن باعث می شود هوای متراکم زیر خودرو را با کمترین اصطکاک از انتهای خودرو عبور می دهد.

از مزیت های دیفیوزر می توان به بالا بردن شتاب خودرو و پایداری ثبات آن در سرعت های بالا و پیچ ها نام برد.

دیفیوزر diffuser

جانمایی اگزوزهای خودرو میان دیفیوزر به بهبود عملکرد و کارایی دیفیوزر کمک زیادی می کند به همین دلیل بیشتر شرکت های تیون کننده ی خودرو اگزوزها را داخل یا اطراف دیفیوزر قرار می دهند تا لوله های اگزوز باری جریان هوای خارج شده از زیر ماشین مزاحمتی ایجاد نکند. در ضمن دود خارج شده از اگزوزها باعث افزایش شتاب جریان هوای خروجی از زیر خودرو می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.