عیب یابی و روش تست سنسور سرعت خودرو (VSS)

0

سنسور سرعت خودرو( کیلومتر شمار)(VSS):محل نصب سنسور کیلومتر سمند ، سنسور کیلومتر سمند ،قیمت سنسور کیلومتر ۴۰۵ ،سنسور سرعت پژو ۴۰۵ ،تعویض سنسور کیلومتر ۴۰۵ ،وظایف سنسور کیلومتر سمند ،محل نصب سنسور کیلومتر پژو ۴۰۵ ،نشانه های خرابی سنسور سرعت پراید

وظایف سنسور سرعت :

• ۱- مشخص کردن سرعت وسیله نقلیه

• ۲- تثبیت کردن دور آرام موتور در هنگام حرکت خودرو

• ۳- بهینه کردن شتاب خودرو

• ۴- کاهش دادن نوسانات موتور

ساختار داخلی سنسور سرعت : این قطعه شامل یک شافت که با دنده کیلومتر ترکیب می شود با گردش شافت خروجی گیربکس گردش پینیون دنده کیلومتر این شافت شروع به گردش کرده و با اثر مغناطیسی هال کار میکند (هر دور گردش شافت ۸ پالس می دهد و شروع این پالس ها از سرعت ۲ کیلومتر در ساعت به بالا شروع می شود که فرکانس ایجاد شده به (ECU) ارسال می شود.

مدار الکتریکی سنسور سرعت

پایه ۱ تغذیه ۱۲ ولت مثبت از رله دوبل

پایه ۲ سیم منفی به بدنه

پایه ۳ ارسال یگنال به (ECU)

سنسور ECU

• شرح کار سنسور سرعت :

این قطعه بعد از دریافت ولتاژ ۱۲ ولت از رله دوبل و حرکت خودرو و گردش پینیون شروع به فرکانس های متناسب با سرعت خودرو می کند و (ECU) از سرعت خودرو اطلاع یافته و با استفاده از اطلاعات رسیده از این سنسور وضعیت پاشش سوخت خودرو را در سرعت مختلف مشخص می کند.

• روش عیب یابی سنسور سرعت:

در صورت خرابی سنسور سرعت در توقف آنی خودرو ، خاموش می کند و در هنگام سر بالایی و دنده معکوس موتور ریپ می زند.

تست ولتاژی سنسور سرعت : سوکت سنسور را کشیده و دو سر ولت متر را به پایه های ۱ و ۲ زده باید ولتاژ نشان داده شده ۱۲ ولت باشد در غیر این صورت مسیر برق تا رله دوبل را تست کنید.

تست اهمی سنسور سرعت : به وسیله اهم متر سیم پایه ۳ را از سوکت تا (ECU) چک کنید که مقاومت آن باید کمتر از یک اهم باید باشد در غیر این صورت خراب است.

•  تست دنده کیلومتر :

سنسور را از جای خود باز کرده و موتور را روشن نموده و با دست پینیون را چرخانده و در نتیجه اگر عقربه کیلومتر تغییری کرد سنسور درست است و اگر تغییری نکرد سنسور معیوب است. اگر درست بود دنده فیبری روی کیلومتر و دنده کرانویل را چک کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.