معرفی شاسی بلندهای ۲۴۰۰ سی سی در بازار ایران + قیمت و مشخصات

0

 

معرفی شاسی بلندهای ۲۴۰۰ سی سی در بازار ایران ،سوزوکی ویتارا ،سانگ یانگ اکتیون ،هیوندای توسان ،کیا اسپورتیج

 

 

 

 معرفی شاسی بلندهای ۲۴۰۰ سی سی در بازار ایران

بازار شاسی بلندها در ایران به قدری داغ شده است که در گزینه های خرید حتماً نام یک SUV در آن دیده میشود این در حالی است که با توجه به بودجه موجود نوع خودروی موردنظر نیز تغییر میکند اما به احتمال زیاد یک SUV مدنظر خواهد بود اما SUV های موجود در بازار اکثراً از موتورهایی پرقدرت و پر حجم بهره میبرند که همین امر سبب مصرف سوخت بالای آنها خواهد شد. اما در کلاس شاسی بلندهای کوچک، اکثر خودروها چهار سیلندر بوده و از مصرف سوخت مناسب تری نسبت به برادران بزرگتر خود برخوردارند. در این مطلب به بررسی چهار خودروی شاسی بلند موجود در بازار رفتیم که موتورهای آنها هم حجم است البته در این میان خودروی اکتیون با ۱۰۰ سی سی حجم کمتر به این چالش فراخوانده شده است چرا که سوزوکی گرند ویتارا، کیا اسپورتیج و هیوندای ix۳۵ یا همان توسان، از موتورهای ۲,۴ لیتری بهره می برند این در حالی است که سانگ یانگ اکتیون از موتوری ۲.۳ لیتری بهره میبرد.

سوزوکی گرند ویتارا ،سوزوکی ویتارا ۲۰۰۰ ،قیمت سوزوکی ویتارا دست دوم ،سوزوکی ویتارا ۲۰۱۵ ،معایب سوزوکی ویتارا ۲۰۰ ،سوزوکی ویتارا جدید ،نمایندگی سوزوکی ،سوزوکی ویتارا ۲۰۱۶ ،شرایط فروش سوزوکی ویتارا توسط ایران خودرو
http://www.iranjib.ir/uploads/34379.jpg
یکی از پرفروش ترین مدل های سوزوکی در دنیا، این خودروی زیبا که در اوایل حضور خود در بازار با موتور دو لیتری روانه بازار شد به دلیل ضعف موتور و قوای حرکتی نه چندان مناسب آن طور که باید به موفقیت نرسید و همین امر موجب شد تا مسوولین ایرانخودرو به فکر تولید نمونه قویتر این خودرو با موتور ۲,۴ لیتری باشند.گرند ویتارا در زمان حضور با موتور دو لیتری در بازار رقبایی همچون کیا اسپورتیج و هیوندای توسان را پیشروی خود میدید که از موتورهای شش سیلندر ۲.۷ لیتری بهره میبرند این در حالی بود که در زمینه امکانات نیز حرف زیادی برای گفتن نداشت و تمام این عوامل دست به دست هم میداد تا این ژاپنی زیبا میدان را به دو رقیب کره ای اش واگذار کند. اما این بار داستان به گونه ای دیگر رقم میخورد چرا که رقبای کره ای نیز با موتوری چهار سیلندر و هم حجم گرند ویتارا راهی بازار شده اند.موتور ۲.۴ لیتری سوزوکی قادر به تولید ۱۶۹ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و همچنین گشتاور تولیدی این موتور ۲۲۷ نیوتن متر در ۳۸۰۰ دور بر دقیقه است. سوزوکی با دو نوع گیربکس عرضه می شود که یکی پنج سرعته دستی و دیگری چهار سرعته اتوماتیک است.این خودرو بیشتر یک خودروی شهری به حساب می آید و نمیتوان انتظار زیادی از آن در مسیرهای ناهموار داشت البته آنقدرها هم ناتوان نیست به خصوص اینکه حالا قدرت بیشتری هم نسبت به گذشته دارد اما گرند ویتارا به هیچ وجه آنطور که عنوان میشود کم مصرف نیست و اشتهای زیادی برای خوردن بنزین دارد.این خودرو خدمات پس از فروش گسترده ای داشته و لوازم آن نیز در بازار زیاد است البته بعد از سونامی ژاپن این قطعات کمیاب تر و گرانتر شده اند.

https://acs2.blob.core.windows.net/imgcatalogo/xl/VA_6c0a283759a24038aff45e60cf06e2b2.jpg
سوزوکی در بازار دست دوم خیلی با اقبال مواجه نیست و افت قیمت زیادی را تجربه می کند. این ژاپنی زیبا، استهلاک پایینی داشته و یک خودروی اقتصادی به حساب می آید. سوزوکی گرند ویتارا در نمونه اتوماتیک ۱۵۶۷ کیلوگرم وزن داشته و قادر است در مدت زمان ۱۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد همچنین طبق اعلام کارخانه در سیکل ترکیبی حدود ۹.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بنزین میسوزاند.این خودرو دارای امکاناتی از قبیل دو عدد ایربگ، ترمز ABS,EBD، قفل مرکزی با کنترل از راه دور، ایموبلایزر، فرمان هیدرولیک، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک، رادیو CD+MP۳ تنظیم برقی شیشه ها و آینه های برقی با گرمکن است البته این امکانات در نمونه قوی تر بیشتر شده و تعداد ایربگ ها به شش عدد رسیده و ترمزهای عقب نیز دیسکی شده است همچنین میتوان این خودرو را با DVD+GPS و بلوتوث و مانیتور هفت اینچی و گرمکن و ماساژور صندلی سفارش داد. گرند ویتارا ۱۲ ماه یا ۳۰ هزار کیلومتر توسط شرکت ایران خودرو گارانتی شده است.

کیا اسپورتیج ،قیمت کیا اسپورتیج ۲۰۱۵ ، اسپورتیج ۲۰۱۷ در ایرا ،تفاوت اسپورتیج فول و نیمه فول ،مشخصات فنی اسپورتیج ۲۰۱۶ ،اسپورتیج ۲۰۱۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/kia-sportage-2015-1.jpg

خودرویی موفق در بازار ایران که تمامی رقبایش را به راحتی کنار زده و در کنار برادرش هیوندای توسان در بازار می تازد. این خودرو در نسل قبل با موتور شش سیلندر که ۲,۷ لیتر حجم داشت راهی بازار شد و به دلیل کیفیت بالای سواری و همچنین قوای حرکتی مناسب و امکانات ایمنی و رفاهی لازم توانست سهم خوبی در بازار برای خود کسب کند.

http://www.car.ir/files/cache/files_cars_2246429%5B38b79778db8b367b6ffc39874d3af9a9%5D.jpg
این موفقیت به قدری بود که هنوز هم نمونه های کارکرده نسل قبل در بازار با قیمت های بالایی خرید و فروش شده و طرفداران زیادی دارد اما این خودرو در نسل جدید با موتوری ۲.۴ لیتری چهار سیلندر راهی بازار شد موتوری که به رغم حجم کمتر از نسل قبل دو اسب بخار قدرت بیشتری را ارائه میکند. چرا که در نسل قبل ۱۷۵ اسب بخار را ارائه میداد و در این نسل موتور ۲.۴ لیتری ۱۷۷ اسب بخار قدرت تولید می کند. همانطور که پیداست تکنولوژی موتور آن ارتقاء یافته و البته گیربکس CVT جدید این خودرو را نیز نباید دست کم گرفت گیربکسی که موجب شده تا اسپورتیج هم در شتاب گیری موفق باشد و هم مصرف سوخت کمتری را ارائه دهد البته افرادی که سواری با هر دو نسل این خودرو را تجربه کرده اند نسل قبل را بیشتر می پسندند اما از طراحی و امکانات اسپورتیج جدید نمی توان به سادگی گذشت. این خودروی ۱۴۴۵ کیلوگرمی قادر است در مدت زمان ۱۰.۵ ثانیه خود را از حالت ایستاده به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.
https://bama.ir/Content/BamaImages/VehicleCarImages/4035ba84-a4a1-4499-b821-7821791ba41b/CarImage4621744_1_thumb_450_300.jpg
خودرویی زیبا که در بازار طرفداران بی شماری داشته و قیمت آن نیز رو به افزایش است هر چند که در این هفته های آخر با کمی افت قیمت مواجه شده است اما خرید و فروش این خودرو به راحتی انجام گرفته و به یکه تازی خود همچنان ادامه میدهد.اسپورتیج از امکانات ایمنی و رفاهی بسیاری بهره می برد که در مقایسه با سوزوکی به راحتی برنده رقابت خواهد شد این امکانات شامل شش ایربگ، ترمز ABS، ESP، EBD و قفل مرکزی با ریموت کنترل، سیستم باز بسته شدن درها و روشن شدن صفحه بدون کلید (Keyless-Go) تنظیم برقی فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک با کنترل دوگانه، رادیو پخش CD و DVD، تنظیم برقی و گرمکن صندلی های جلو، صندلی های عقب با قابلیت تاشدن، کمربندهای ایمنی پیش کشنده، تنظیم برقی آینه ها با گرمکن، شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی، یخ زدایی شیشه جلو، سانروف، کنترل اتوماتیک نور چراغ ها، مهشکن جلو و عقب سنسور پارک، سنسور باران و کروزکنترل است که این خودرو را نیز اطلس خودرو ۶۰ ماه یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی کرده است.

سانگ یانگ اکتیون ،نیو اکتیون ۲۰۱۵ ،نیو اکتیون ۲۰۱۶ ،قیمت نیو اکتیون ،قیمت اکتیون ۲۰۱۵ ،مشکل گیربکس اکتیون ،اکتیون لاکچری ،اکتیون ۲۰۱۲ ،قیمت اکتیون ۲۰۱۶
https://otex.ir/article_images/abm/ssangyong-actyon.jpg
پس از شکست موسو در بازار ایران شرکت رامک خودرو نام سانگ یانگ را بار دیگر احیا کرد اما این بار با مدلهایی جدید و البته زیبا تا شکستی دوباره را تجربه نکند. اکتیون از آن دسته خودروهایی است که کمی عجیب به نظر میرسد طراحی این خودرو متفاوت از خودروهایی است که تاکنون در خیابان دیده اید خودرویی که از موتور و گیربکس مرسدس بنز بهره میبرد. سانگ یانگ اکتیون در حقیقت یک کوپه شاسی بلند است. اکتیون با موتور ۳/۲ لیتری مرسدس بنز به بازار عرضه می شود. این موتور قادر است در ۵۵۰۰ دور ۱۵۰ اسب بخار قدرت تولید کند. اکتیون از گیربکس شش سرعته تیپ ترونیک بهره می برد که قابلیت تعویض دنده ها از روی فرمان را نیز دارد.

http://www.battery-etminan.ir/wp-content/uploads/2017/04/Ssangyong-Actyon.jpg
این کره ای ۱۹۰۰ کیلوگرمی در سیکل ترکیبی حدود ۹,۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بنزین میسوزاند. این خودرو در میان گروه از همه ضعیف تر بوده و شتاب کندتری دارد اما در زمینه امکانات و راحتی یکی از بهترین هاست. اکتیون نه تنها در ظاهر بلکه در داخل کابین نیز از طراحی زیبا و لوکسی برخوردار است. همه چیز به درستی سر جای خود قرار دارند به نحوی که راننده هم از دید کافی برای دیدن نمایشگرها و هم از دسترسی آن به کلیدها برخوردار است.
اکتیون از صندلی های اسپرتی بهره میبرد که هم زیبایی خاصی دارند و هم به خوبی راننده و سرنشینان را در خود فرو برده و حفظ میکنند. پوشش این صندلیها از جنس چرم طبیعی بوده و با کیفیت هستند. کنسول میانی رو به راننده قرار دارد و احساس راحتی را در راننده به وجود می آورد.اکتیون در زمینه خدمات پس از فروش نمی تواند با دو رقیب دیگر دست و پنجه نرم کند اما خودرویی ایمن است که با توجه به شاسی سه لایه در تصادفات ایمنی سرنشینان را بیمه کرده است.
http://cdn.pinthiscars.com/images/ssangyong-kyron-2015--4.jpg
همچنین با کمک این شاسی به خوبی از پس مسیرهای آفرود برمی آید. در اکتیون انبوهی از امکانات وجود دارد که میتوان به کیسه های هوای راننده، سرنشین جلو و جانبی، ترمز جلو و عقب دیسکی، ترمز ABS، EBD و ASE، سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم ضدواژگونی ARP، سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی HDC، فلاپ روی گلگیرها به علاوه رکاب زیر در، سیستم ضد سرقت خودرو، ریموت کنترل، ایموبلایزر، سیستم هشداردهنده موانع در دنده عقب، سیستم قفل شدن درها در سرعتهای بالا، فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم، شیشه های برقی مجهز به سیستم ایمنی تشخیص مانع، سیستم ثبت کننده سرعت، تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف برقی مجهز به سیستم ایمنی وجود مانع، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، مدیریت پیمایش سفر، تنظیم کننده اتوماتیک سطح روشنایی چراغ ها، صندلی برقی راننده و سرنشین، گرمکن صندلی راننده و سرنشین جلویی به همراه پوشش چرم، آینه های ضدانعکاس نور، برف پاکن مجهز به سنسور باران و سیستم یخ زدا، تنظیم اتوماتیک آینه های جانبی هنگام دنده عقب، صندلی های سه نفره تاشو، تنظیم برقی صندلی راننده در هشت جهت و سرنشین جلو در چهار جهت، کمک فنرهای گازی، سیستم هشدار دهنده کمربند ایمنی، سیستم پخش DVD به همراه شش بلندگو، آینه های جانبی دارای حافظه، آینه های تاشونده جانبی و دوربین دنده عقب اشاره داشت.

http://smedia.asrekhodro.com/AsreKhodro/Uploaded/Image/1393/03/14/1393031414383400810143.jpg
هیوندای ix۳۵

برادر و رقیب جدی کیا اسپورتیج در بازار ایران خودرویی که با کمی اختلاف در جایگاه دوم فروش SUV های کوچک بعد از اسپورتیج قرار دارد ix۳۵ یا همان توسان خودمان را باید در حقیقت نوعی کیا اسپورتیج دانست چرا که از موتور و گیربکسی کاملاً مشترک بهره میبرند. توسان هم همانند اسپورتیج در نسل جدید با یک تغییر چهره کلی پا به بازار نهاد بازاری که زیبایی در آن حرف اول را میزند که انصافاً در این زمینه هم توسان چیزی کم نگذاشته است به طوری که از برخی از جهات از اسپورتیج زیباتر است به هر حال این خودرو نیز همانند همزاد خویش طرفداران زیادی دارد سواری خوب و کیفیت بالای قطعات همچنین مصرف سوخت کم از خصیصه های این خودرو به حساب می آید.

توسان جدید به کمک سیستم CVVT توانسته مصرف سوخت را در سیکل ترکیبی به ۱/۹ لیتر برساند که در مقایسه با توسان نسل قبل که ۳/۱۱ بود وضعیت بهتری دارد. به رغم حجم کمتر پیشرانه شتاب صفر تا ۱۰۰ آن نیز از ۵/۱۰ ثانیه به ۱۰ ثانیه رسیده است که نشان از تکنولوژی بالای موتور توسان را میدهد.
https://www.hamrah-mechanic.com/Orders/sell/749/image/18.jpg
بر روی توسان جدید انبوهی از امکانات قرار دارد. این امکانات شامل شش کیسه هوا، قفل مرکزی دربها در اختیار راننده، مجهز به سیستم سنسور قفل درها در زمان حرکت خودرو در سرعتهای بالا، کلید غیرفعال سازی کیسه هوای ایمنی سرنشین کناری راننده، کمربند ایمنی پیش کشنده، سیستم کمک فنر هیدرولیک چرخ های عقب و جلو با قابلیت کاهش انتقال ضربات به اتاق، سیستم کنترل سرعت در هنگام پایین آمدن از سراشیبی (DBC) سیستم ترمز کمکی در هنگام حرکت در سطوح شیبدار (HAC) سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP) ترمز ضد قفل ABS با سیستم ترمز دیسکی چرخهای جلو و عقب، سیستم کنترل لغزش در جاده ها (TCS) سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، فرمان الکتریکی (EPS) قابلیت تنظیم فرمان، سیستم درب بازکن با قابلیت هشدار باز شدن درها، سیستم ایمنی ضد سرقت به همراه استارت دکمه ای، روکش صندلی چرم، تنظیم برقی صندلی راننده در هشت حالت، سیستم گرمکن صندلیهای جلو، صندلیهای تاشوی ردیف عقب، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغهای خودرو به متناسب نور محیط، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ سوم ترمز LED، مجهز به شیشه های سولار، سیستم کروزکنترل با قابلیت کنترل بر روی فرمان، چراغ راهنما LED بر روی آینه های جانبی، آینه های جانبی تاشوی برقی مجهز به گرمکن، کامپیوتر سفر، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان،دو عدد خروجی برق ۱۲ ولت در قسمت جلو و صندوق عقب، آینه الکتروکرمیک داخل کابین جهت راحتی دید راننده در شب (ECM)، سیستم ترمز پایی پارک، شیشه راننده مجهز به سیستم محافظت از آسیب، سانروف پاناروما و محافظ آیرودینامیک در هنگام باز شدن سانروف، سانروف چهار حالته، دوربین دید عقب خودرو با قابلیت نمایش بر روی آینه وسط خودرو، مجموعه برف پاک کن مجهز به سیستم یخ زدا، گرمکن شیشه عقب یا تایمز، توری نگهدارنده وسایل صندوق عقب، سنسور پارک روی سپر عقب، سیستم صوتی با رادیوپخش CD، MP۳ مجهز به چهار عدد اسپیکر، دو عدد تیونر، آمپلی فایر و سابووفر، آنتن سقفی، پورت USB، ipod و Aux، سیستم کنترل کیفیت هوا (AQS)، سیستم دوگانه تهویه مطبوع دوگانه برای سرنشینان راست و چپ به صورت جداگانه، مجهز به سنسور رطوبت سنج و فیلتر هوای داخل کابین میشود که در مقایسه با نسل قبل پیشرفت قابل توجهی داشته است.
http://www.hicars.ir/images/Hyundai-ix35_03.jpg
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.